המטבחים בסגנון המודרני מלווים אותנו יותר ממאה שנים, עם צמיחתו של הסגנון המודרניסטי. השנים האחרונות מאד השביחו אותם והוסיפו להם קדמה טכנולוגית ושאיפות עיצוביות מרחיקות לכת. המטבחים המודרניים הנכונים לשנת 2024 כבר מציגים מטבחים חכמים, מעוצבים מאד המקנים חווית שימוש רחבה. זו הנאה מתמשכת וחיבור הדוק בין אורח החיים המודרני, עיצוב הפנים והמטבח.

מטבח מודרני הוא מרכז הבית

למטבח מודרני יש נוכחות. הוא מרכז הבית והחיים. השפה העיצובית שלו תתאים לעיצוב הבית, הוא יהיה מטבח פתוח, מזמין, נוח ומקור לגאווה. מרבית המטבחים היום בבית הישראלי ובכלל הם בסגנון המודרני.

מאפייני השפה העיצובית של המטבחים המודרניים היום:

  • עיצוב מינימליסטי.
  • קווים ישירים, פשוטים, שנהוג לכנות אותם כ"עיצוב נקי".
  • אין קישוטיות חיצונית שאיננה משרתת מטרה פונקציונלית. הוויזואליות שקטה.
  • מרבית מוצרי החשמל יהיו אינטגרליים ו/או יוסתרו מאחורי דלתות.
  • חלוקות חיצוניות מועטות.
  • חזיתות מתמשכות, כמה שיותר ארוכות, לרוחב ולאורך.
  • צבעוניות מוחלטת, אחידה באופן יחסי.

מאפיינים חומריים:

  • ההקפדה על דיוק ואיכות הכרחית, כי כל דבר שאינו במקומו או פחות מושלם יראה לעין.
  • המטבח מיוצר בטכנולוגיות ייצור מתקדמות ומתועשות.
  • עשוי מחומרים חדשניים ופרקטיים.
  • שימוש בפרזול ובאבזור מתקדמים

אחסון וסדר במטבח המודרני

הפשטות או הניקיון הצורני של המטבח המודרני בשנת 2024 אינו מסגיר דבר על מה שמתחולל בתוכו. אמנם המראה החיצוני הוא של עיצוב נקי, דלתות גדולות, שמתמשכות גם לגבהים, אולם התוכן הוא עשיר מאד. הפנים מאורגן לפרטים ומציע שפע של אפשרויות אחסון, שישמרו על הסדר במטבח ועל נוחות העבודה.

הטכנולוגיה מציעה צירי מגירות ונשלפים שונים, המיועדים לשאת משקל רב, כך שהמגירות תוכלנה לנוע בקלות. הסגירה השקטה ומרבדים מיוחדים לתחתית המגירות מונעים את תזוזת הכלים בתוך המגירות. חלוקות פנימיות לתוך המגירות יעזרו לשמור על סדר פנימי מופתי. חלוקות סכו"ם מיציקה אקרילית, עץ או לבד קשיח יארגנו את הסכום וכלי העזר הקטנים בפונקציונליות ובאסתטיקה מושלמת.

דלתות כיס או דלתות נסתרות

אחד הפתרונות הטכנולוגיים שנתן תשובה מושלמת לקו המינימליסטי של המטבחים המודרניים היוקרתיים הם דלתות הכיס או הדלתות הנסתרות. הדלתות הגבוהות יכולות להסתיר משטחי עבודה נוספים, את מוצרי החשמל ובוודאי מקומות אחסון מסוגים שונים וכלפי חוץ לשמור על המראה המינימליסטי הנקי. זו אפשרות נהדרת שלא מוותרת על אף פונקציה נוחה כאשר בסיום העבודה הדלתות נסגרות והארון חוזר להראות כרהיט ולא כמטבח קונבנציונלי.

אי במטבח מודרני

תכנון שכיח נוסף במטבח המודרני הוא האי, שהפך להיות חלק משמעותי וכמעט בלתי נפרד מהעיצוב. אמנם הוא איננו פונקציה תכנונית הכרחית בכל מטבח, אך הוא בהחלט נוח בתפעול, יכול להכיל ארונות מסוגים שונים ומעבר לפונקציונליות שלו הוא יכול להציע מופע עיצובי מעניין, שמקשר בין המטבח לפינת האוכל או הסלון.
אפשרויות התכנון של האי למטבח היום הוא כמעט אינסופי. אפשר למקם באי כל פונקציה הכרחית למטבח, כמו כיור, כיריים, מדיח וכל מוצר חשמלי בנוי שמידותיו יתאימו. מידותיו של האי יגזרו מגודל החלל והתכנון.

עקרונות העיצוב של מטבחי next125, מותג הפרימיום של חברת Schuller מגרמניה, מציגים בקולקציות הנוכחיות שלהם בדיוק את המטבחים המודרניים הנכונים לשנת 2023. יש בהם עיצוב מינימליסטי, אלגנטיות, יצירתיות, הם מיוצרים מהחומרים הטובים ביותר הקיימים בשוק המטבחים ובשיטות הייצור והטכנולוגיות המתקדמים ביותר.

מטבחי next125 מיועדים עבור אנשים שאוהבים את המטבח שלהם ומחוברים לעיצוב איכותי, שהוא גם מטבח מצפוני ומחויב לשמירה על הסביבה ועל איכות החיים. אלו מטבחים מודרניים יוקרתיים במיטבם כאשר כל מטבח מיוצר בהתאמה אישית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *