צילום: עמית גירון

מטבח אידיאלי הוא מטבח בו העיצוב והפונקציונליות נמצאים שניהם במלוא הנוכחות. אף אחד מהם איננו על חשבון השני. עיצוב ופונקציונליות הם העיקר ביצירת המטבח האידיאלי. יש אולי שיעדיפו את העיצוב החיצוני על פני התוכן הפנימי של המטבח ויש שמטבח פונקציונלי הוא מה שחשוב בעיניהם, אולם האמת היא שאין צורך ליצור העדפות כאלו או אחרות. במטבח אידיאלי שניהם יהיו חשובים באותה המידה.

מטבח מעוצב

מטבח הוא המקום המרכזי בבית בהרבה מובנים, כי אנחנו מבשלים בו, מתכנסים, מארחים ואפילו נוהגים להשתמש בו כמשרד ביתי. מטבח מעוצב יאפשר לעשות זאת בהנאה מרובה. פעמים רבות המטבח נמצא ממש בקדמת הבית והוא המראה הראשון שרואים כאשר נכנסים הביתה. המטבח כבר מזמן איננו חדר סגור או צדדי. התכנון והעיצוב שלו חשובים לנו ויכולים להשפיע על סגנון הבית כולו.

חברות מטבחים יוכלו להציע אפשרויות עיצוב רבות שיהפכו את המטבח למופת עיצובי. עיצוב לצד איכות יוכלו להבטיח מטבח עם נוכחות מרשימה שתוכל להיות מקור להנאה וגאווה שנים רבות.

מטבח פונקציונלי

כדי לאפשר לאנשים, שבישול הוא התשוקה שלהם, לעשות זאת בהנאה מרובה מבלי לוותר על האסתטיקה המטבח האידיאלי צריך גם להיות מטבח פונקציונלי באיכות גבוהה. תכנון המטבח צריך להיות פונקציונלי וכך גם התוכן שלו. שניהם צריכים לשרת את כל המטרות במינימום פעולות מיותרות. תכנון פונקציונלי טוב נמדד בנוחות העבודה במטבח במחשבה על הנדסת אנוש. האנשים הם במרכז.

הפונקציות העיקריות במטבח, נקודות המים והחשמל, צריכות להיות ממוקמות כך, שיהיו משטחי עבודה נוחים ביניהן ולצדדיהן ועדיין תישמר קרבה נוחה, בעיקר בין הכיור לכיריים. האחסון צריך לענות לצרכים השונים ולהיות נגיש, בעיקר של הכלים והמצרכים לשימוש יומיומי. גם מוצרי החשמל האחרים צרכים להיות מתוכננים במקום ייעודי. כאשר לכל דבר מקום מתאים העבודה במטבח הופכת נוחה והסדר נשמר.

מטבח יוקרתי בסגנון מודרני

מטבח בסגנון מודרני הוא מטבח בו הצרכים הפונקציונליים והעיצוביים באים לידי ביטוי בהלימה מושלמת. במטבחים מודרניים נראה מאפיינים עיצוביים שמשרתים צרכים פונקציונליים והפונקציונליות תמיד תוצג בצורה אסתטית. במטבח יוקרתי מודרני נהנה מקדמת העיצוב והטכנולוגיה ומאסתטיקה מינימליסטית, ללא קישוטיות יתר, שתאפשר לו להשתלב היטב כמעט בכל סגנון עיצוב בבית וללוות אותנו לאורך שנים רבות.

האיכות וההקפדה במטבח יוקרתי מודרני מבטיחים חשיבה מדוקדקת על כל פרט, יהיה זה פרט טכני או נקודה אסתטית. לא תהיה אסתטיקה או עיצוב בפני עצמם, שלא ישרתו מטרה פונקציונלית, ולא יהיה במטבח יוקרתי מודרני אף פרט שלא יהיה בגימור מושלם ואסתטי, גם אם הוא לא נראה תמיד לעין.
במטבחי next125 זו הפילוסופיה. תכנון ועיצוב ברוח הבאוהאוס, הנשענים על צמצום ואסתטיקה, המביעים חיבור אותנטי לאיכות ולעיצוב. השפה העיצובית היא עכשווית, ישירה, מדויקת ובה בעת מושכת רגשית ומחוברת לאנשים.

משטחי עבודה

משטחי העבודה משלימים את המטבח. עליהם מתבצעת עיקר עבודת המטבח. כמובן ששיקולים פונקציונליים צרכים להיות מעורבים בבחירתם אולם גם כאן אין צורך להתפשר על השיקולים האסתטיים.

קיימים היום שפע אפשרויות שיענו לכל הדרישות. המשטח הפופולרי ביותר היום הוא הפורצלן או בשמו השגור: גרניט פורצלן. הפורצלן הוא משטח מתועש שנהנה מכל יתרונות האסתטיקה של הגרניט, השיש או חומרים טבעיים אחרים, כמו בטון, לצד יתרונות פרקטיים משמעותיים של עמידות בחום גבוה ובחומרי הניקוי הנהוגים במטבח פעיל. יתרון עיצובי נוסף הוא שאפשר לקבל אותו בעובי משתנה, החל מ-12 מ"מ.

במטבחים בהם בוחרים באותו החומר לחזיתות הארונות ולמשטחי העבודה יתקבל מראה הומוגני ועיצוב מיוחד של חומר אחד. במטבחי next125 אפשר לקבל מטבח שלם מפורצלן, הכולל דלתות, משטחי עבודה וחיפויי קירות. התוצאה מרשימה מאד. מוצעות גם דלתות מזכוכית מחוסמת בעיבוד יוצא מן הכלל להן חיפויי קירות מזכוכית תואמת בגוונים שונים.

המטבח הוא הרבה יותר מאשר מקום בו אנשים מבשלים. במטבח משתקפים אורח חיינו והחיבור שלנו עם הקרובים והאהובים לנו. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר עבורכם. במטבחי next125 כל מטבח מיוצר ומותאם באופן אישי ללקוח. כל מטבח הוא המטבח האידיאלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *