שנה חדשה היא תמיד הזדמנות לבחון את הטרנדים הקיימים ולבשר על הטרנדים החדשים, העתידים לבוא. בשורת המטבחים החכמים כבר עומדת בפתח מספר שנים ונראה שעדיין זו רק תחילת הדרך. כל שנה מביאה עמה חידושים ושיפורים נוספים.

בית חכם

בתים רבים היום הם "בתים חכמים", בהם מורכבות מערכות חשמל, המאפשרות שליטה נוחה ובקרה על כל דבר חשמלי בבית מכל מקום בעזרת הטלפון החכם.

בית חכם זו אפשרות נוחה לתזמון, הפעלה ויצירת תרחישים שונים; מסגירה ופתיחה של תריסים או וילונות, הפעלת תאורה, מיזוג אוויר ועד מערכות תקשורת ואבטחה. קיימות היום אפליקציות רבות ליישום מערכות הבית החכם. אפשר לקרר או לחמם את הבית טרם הגעתנו, להדליק מרחוק את דוד החשמל, לתכנן תרחישי תאורה שונים, שיפעלו גם כאשר לא נמצאים בבית, וכמובן לשלוט במערכות האבטחה.
מערכות הבית החכם גם מבטיחות פתרון אסתטי של אביזרי הפעלה בודדים במקום ריבוי ופיזור של מפסקים. לוח ריכוזי, אסתטי ומעוצב, יכול להחליף את המתגים ולהכיל תרחישים שונים בהתאם לתכנות המבוקש מראש.

מוצרי חשמל חכמים במטבח

אחד המקומות בבית בהם ישנם מוצרים חשמליים רבים הוא המטבח. זו הייתה רק שאלה של זמן מתי גם המטבח ייכנס לממשקי הבית החכם ולאיזו תועלת.
היום נמצא מקררים שהדלתות שלהם הופכות שקופות, כדי שתכולתו תוצג לראווה. אפשר לנהל את נתוני התכולה ולעקוב אחרי הכמויות ותאריכי פג התוקף של המוצרים. ישנן כיריים שיודעות לעקוב אחר קצב הבישול וקולטי אדים שיתאימו את עוצמת יניקת האוויר. מוצרי החשמל של חברות מסוימות כבר ממוחשבים, כך שידעו להתחבר בעזרת האינטרנט לטכנאי. תקלות רבות יוכלו למצוא את פתרונן מרחוק, ללא תיאומים מייגעים והמתנות לביקור טכנאי השירות. בכל המוצרים החדשים אפשר כמובן לכוון זמנים ואת משך ההפעלה.
עם זאת ומרות הכל, עדיין נבקש כנראה להיות בסביבה להשגחה וטעימה.

 

 צילום: גידי בועז

גאדג'טים וטכנולוגיות

טכנולוגיות עכשוויות מאפשרות למוצרים ואביזרים שונים, שיש בהם צורך תדיר, להשתלב אינטגרלית במטבח. יש שהשתלבו בארונות ויש שיהיו חלק ממשטחי העבודה. ביניהם תאורה נסתרת, שיכולה להאיר את משטחי העבודה או להאיר חלקים פנימיים בתוך הארונות עם חיישנים שיזהו את פתיחת הדלתות. במשטחי העבודה אפשר לשלב משקל דיגיטלי, שקעי חשמל ו-USB נשלפים, מחשב עם צג להורדת מתכונים, מעקב אחרי תכולת המקרר והיד עוד נטויה.

פתרונות אחסון חכמים

ולא תמיד הדברים צרכים להיות חשמליים כדי להיות חכמים. לפעמים כל מה שצריך הן אפשרויות סידור ואביזרים נוחים לארגון. תכנון ועיצוב חכמים יהפכו את המטבח לפרקטי, יעיל ואסתטי. חלוקות שונות, המותאמות למגירות, ישמרו על הסדר הפנימי. אלו יכולות להיות חלוקות לסכו"ם, לששת, לצנצנות התבלינים או לאביזרי עזר אחרים. כך כל דבר ימצא את מקומו הייעודי לאחר השימוש ויהיה מוכן לשימוש הבא.

במטבחי next125 מוצעות, בנוסף לחלוקות הסכו"ם השונות, קופסאות עץ אסתטיות בגדלים שונים, שתכתבנה תכולה מסודרת, וכן פתרונות עיצוב פרקטיים לתלייה על קירות המטבח מעל הארונות התחתונים, שיוסיפו מקומות ייעודיים לאביזרי המטבח השימושיים, כך שתמיד יהיו בהישג יד ומוכנים לשימוש. כל זאת עוד לפני שדיברנו על תוספת הפן האסתטי של האביזרים התלויים.

מגירות פנימיות, ארונות מזווה או מנגנונים משוכללים, כמו דלתות כיס, יעזרו להסתיר מאחורי דלתות כלים, חפצים או מוצרים שונים. הדלתות הנסתרות יוכלו להכיל משטחי עבודה נוספים ומקומות נוחים למוצרי חשמל קטנים וגדולים על מנת לשמור על מטבח מסודר ונקי.

מטבחי next125, מותג הפרימיום של חברת Schuller גרמניה, ערוכים תמיד לצעד הבא. כל מטבח יגיע בהתאם לדרישות, כולל החדשות והעדכניות ביותר. זה אומר שאין להשאיר את תכנון מערכות המטבח לרגע האחרון. כל מוצר חשמלי או תרחיש במטבח חייבים הכנה מדויקת מראש של תוכניות המערכות. מכיוון שמערכות החשמל והאינסטלציה מבוצעות בשלב די מוקדם של הבנייה שיתוף הפעולה עם חברת המטבחים הכרחי בדרך כלל כבר בשלב זה.

מאמרים נוספים על מטבחים חכמים

מהם מטבחים חכמים?

מטבחים חכמים מתייחסים למטבחים מודרניים יוקרתיים, המצוידים בטכנולוגיות מתקדמות ובמוצרי חשמל מחוברים לאינטרנט, שמטרתם לשפר את היעילות, הנוחות והפונקציונליות בתהליכי הבישול וההכנות במטבח. אפשרויות החיבור

המשך »

כיצד מתכננים מטבח חכם?

אומרים שהמקומות בהם הדברים מאורגנים יכולים לספר על אישיות בעליהם. המטבח הוא מקום מרכזי כזה, שבהחלט יכול להעיד על עיסתו. תכנון חכם, מחושב ואיכותי שלו

המשך »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *