למטבח המודרני יתרונות רבים. מטבעו המטבח המודרני הוא המטבח העדכני ביותר, שיציג את האיכויות המתקדמות ביותר שיש לתחום המטבחים להציע. החדשנות תהיה נוכחת בכל חלק ופרט שלו. כל הפטנטים, כל הפרזולים, כל החומרים, כל החיפויים, החדישים ביותר, ירכיבו את המטבח המודרני. כלפי חוץ הוא יכול לשדר עיצוב מאופק, אך למעשה הוא יכול להרשות לעצמו להציג כזו שלמות, רק כי יש לו האפשרויות הטכנולוגיות הגבוהות ביותר, שיכולות לקחת את החומרים עד לקצה ולהסתיר פריטים הכרחיים רבים, שבולטים במטבחים המסורתיים.

מטבח בסגנון מודרני

אדריכלים ומעצבי פנים יכולים להגדיר את המטבח בסגנון המודרני בצורות קצת שונות. אולם אפשר להסכים כי מטבח בסגנון מודרני הוא מטבח, שיציג חדשנות והוא יעשה זאת בצורה שקטה, מינימליסטית, שתראה כלפי חוץ כמה שפחות. הפרטים והדיוק הם העיקר. אין במטבח המודרני שום דבר צועק או פומפוזי מדי. המטבח בסגנון המודרני יעדיף חלוקות מועטות, גדולות ממדים, מיעוט קווים. העיצוב יהיה שקט ונקי, ללא קישוטים ומניירות מיותרים. כל מה שיכול להשתלב בתוך הארונות יוסתר, כולל מוצרי החשמל.

מטבח פתוח

המטבח המודרני לא מוסתר מאחורי קירות. הוא גלוי ומרכזי. יש לו נוכחות וחשיבות רבה בבית. לא רק פונקציונלית. הוא יכול להיות מרכז המשפחה והאירוח. כאשר המטבח פתוח אי אפשר להתעלם מהנוכחות הוויזואלית שלו. כל פריט בו יראה. ממוצרי החשמל ועד אי סדר אופייני למטבח פעיל. עם זאת המטבח המודרני הוא אולי המטבח היחיד בו ישנה אפשרות להגיע ליכולות הסתרה רבות ולהשאיר פחות דברים גלויים.
אם מוצרים או אביזרים יהיו גלויים – תהיה לכך בדרך כלל סיבה מתוך כוונה של נגישות, נוחות ועיצוב. במקרה זה אפשר להציע, למשל, חיפויי קיר אסתטיים עם מדפים ואביזרים שונים, שיהפכו את העבודה במטבח לנוחה יותר. מטבחי next125, מותג הפרימיום של חברת המטבחים Schuller גרמניה, לדוגמא, מציעים חיפויי קיר מחומרים תואמים לחזיתות המטבח או קונסטרוקציות מתכת עם מגוון רחב של אביזרים שימושיים, כמו מתקן לנייר המגבת, לסכיני השף, לתבלינים, לכוסות היין, לוח זכוכית מחיק או אפילו אדנית מיוחדת עם תאורה לגינת תבלינים קטנה. יש למטבח המודרני קו עיצוב מאופק ולכל דבר גלוי כוונה אסתטית ברורה, שתשרת מטרה פונקציונלית.

יתרון משמעותי נוסף למטבח המודרני הוא יכולתו להשתלב נהדר כמעט עם כל סגנון עיצוב אחר. גם אם הסגנון שונה ממנו. עצם השילוב יכול להיות מרתק. בשל אופיו השקט, הנקי והמסודר לעין הוא יוכל לקבל לצידו כמעט כל סגנון אחר. כך אפשר ליהנות מכל העולמות. לקבל את כל יתרונותיו המתקדמים של המטבח המודרני ועם זאת לא לוותר על אפשרויות עיצוב וסגנון נוספים באלמנטים אחרים בבית. זו תהיה שאלה של מינון והרמוניה של התמונה השלמה.

פונקציונליות היא ערך עליון

המחשבה הראשונה במטבח המודרני היא על האנשים. המטבח המודרני נותן דגש על פתרונות יצירתיים ועל הנדסת אנוש, שכולם לטובת המשתמשים. המטרה היא פרקטיות ונוחות. במטבח המודרני הפונקציונליות היא ערך עליון ויהיו בו כל החידושים שיש בתחום, על מנת לאפשר לאנשים במטבח ליהנות מאיכות עבודה והנאה מושלמות. צירים מיוחדים, מסילות מתקדמות, כושר נשיאה רב לכל מגירה, דלתות מתקפלות ומתכנסות, שיוכלו להסתיר חלקי מטבח או אפילו מטבחים קטנים שלמים, גדלים מיוחדים של דלתות, ידיות נסתרות, גופי תאורה מוטמעים, עיבודים ועיצובים מיוחדים – כולם נועדו לתמוך בתצוגה נקייה ומתוחכמת לפונקציות הכרחיות.

טכנולוגיות מתקדמות

מטבח מודרני מציג את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום המטבחים. הן אמורות להיות חלק מה-DNA שלו. מטבחים מתועשים ברמה גבוהה יכולים להציע חדשנות, שהמטבח המודרני, יותר מכל סגנון אחר, מאמץ ממסד ועד טפחות, כי זו מהותו ואופיו. מצד אחד יציג את החומר במלוא הדרו ובמשטחים בקנה מידה גדול, כמו דלתות ארוכות במיוחד, או מגירות רחבות במיוחד, כי הטכנולוגיה העדכנית מאפשרת לו להציע פתרונות כאלו, ומהצד האחר ידע להסתיר פרטים אחרים, כמו: צירים, ידיות, מוצרי חשמל ועוד.

אז כלפי חוץ המטבח המודרני יכול לשדר איפוק, מינימליזם, ללא קישוטים מיותרים. אך רב הנסתר בו על הגלוי. הוא יציג את המירב שיש לתחום המטבחים להציע, איכויות שיוכלו להשאיר את המטבח עדכני לשנים רבות, ותמיד ישים דגש על פתרונות יצירתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *