השאלה הראשונה או אחת ההתלבטויות הראשונות שמתעוררות היום, כאשר בוחרים מטבח חדש, היא האם לבחור מטבח כהה או בהיר. לשניהם יתרונות. מטבח בהיר נותן הרגשת מרחב בחלל, הוא נעים לעיניים, משתלב בקלות יחסית עם סביבתו. מטבח כהה יהיה דומיננטי יותר, יש לו נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה והוא דורש העזה. בחירת מטבח כהה מושפעת ומשפיעה יותר על סביבתו.

האם סגנון העיצוב משפיע על בחירת צבע המטבח?

לסגנון העיצוב הכללי שנבחר לביתנו תהיה השפעה על תכנון ועיצוב המטבח ולפיכך גם על בחירת צבע המטבח. מטבח מודרני פתוח איננו עוד ישות בפני עצמה. הוא עיצוב נוכח שאמור לדבר באותה השפה או לפחות לגלות התאמה עיצובית לחלל המגורים בו הוא ממוקם. המטבח לוקח חלק פעיל מאד באסתטיקה של הבית כולו.

כביכול נראה שצבע המטבח איננו תלוי סגנון עיצובי כזה או אחר. זה נכון שאפשר לתכנן מטבח כהה או בהיר בכל סגנון עיצוב אולם ישנם מאפיינים בולטים ואל לשכוח שצבע הוא אחד מהם.

מטבח בסגנון כפרי יהיה עמוס יותר בפרטים קישוטיים שיראו טוב יותר במטבח כהה יחסית. מנגד מטבח מינימליסטי, שעיקר יופיו במיעוט צורני, יעדיף שקט גם בגוון הנבחר. הוא יראה במיטבו במטבח לבן. אולם אין כאן החלטות נחרצות, ישנן זליגות. ההחלטה הסופית תושפע מגורמי תכנון ועיצוב נוספים בתוך המטבח ומחוצה לו.

מטבח לבן

במטבח לבן יש טוהר שקשה להשיג בצבעים אחרים. אם בוחרים בצבע לבן מופע הניקיון העיצובי, שכל כך אופייני לסגנון העיצוב המינימליסטי, יהיה במלוא הדרו. כאשר המוחלטות של צבע היסוד הראשון משולבת באיכות יוצאת דופן יופיו של המטבח הלבן יהיה ללא עוררין, זו תהיה אסתטיקה מיסטית כמעט.

מטבח שחור

מהצד השני של הסקאלה נמצא המטבח השחור. הוא יכול להיות מינימליסטי, בעיצוב מודרני במראה מט או מבריק. זה יהיה מופע של נוכחות מודגשת ואלגנטית, שתוכל להיראות כרהיט שמחפה קיר או קירות שלמים.

מטבח אפור

ביניהם נמצא קשת שלמה של גוונים, צבעי פסטל או צבעים מוחלטים. מטבח אפור הוא צבע ביניים, שיכול לענות לדרישות עיצוב רבות. מטבח באפור כהה ישרת מטרות עיצוב דומות למטבח השחור. ההבדל הוא שבגוון האפור יש יותר ריכוך. מטבח אפור בהיר הוא אופציה נהדרת למעדיפים מטבח מודרני בגוון בהיר, שאיננו לבן ואיננו גוון שמנת, שמזוהה יותר עם מטבח בסגנון כפרי, מטבח אנגלי או מטבח בסגנון טוסקני.

הגוון הספציפי במטבח אפור הוא משמעותי כי צבע אפור יכול גם לשדר עגמומיות וחוסר חיות ויש להיזהר בו. הגוונים הנבחרים בחברת מטבחים יוקרתית מובילה אמורים להיות גוונים שנבחרו לאחר מחקר, פיתוח ושיקול דעת מושכל. כך מובטח לקבל גוון אפור נעים שיוכל ללוות שנים רבות.

אילו דלתות תתאמנה למטבח כהה ואילו חומרים יקבלו עדיפות במטבח לבן?

מטבח כהה מאד או בהיר מאד צרכים להיות מטבחים איכותיים בהקפדה יתירה. בצבעים מוחלטים כל פגם או אי דיוק יהיו מודגשים. לכן יש לבחור בקפדנות את החומרים מהם עשויות הדלתות או החזיתות. הללו צריכות להיות ללא דופי עם פתרונות יוצאי דופן למקומות החיבור.

במטבחי next125 מוצעות דלתות מחומרים שונים, המיועדים למטבחים פעילים שהאסתטיקה חשובה בהם באותה המידה. מלאכת הבישול צריכה להיות חוויה מלאה. חזיתות זכוכית במראה מט או מבריק תצגנה חומר בנראות, איכות ועמידות מושלמים למטבח. לזכוכית במטבחי next125 גוונים שונים, בהירים וכהים. קצוות דלתות הזכוכית מוגנים בתוך מסגרת אלומיניום תומכת, המעוצבת במינימליזם וכמעט איננה נראית בחזית. דלתות מטבח מפורצלן או פניקס יעוצבו באופן דומה. חומרים נוספים בגימור מדויק שלא מסגיר את חיבורי שפת הדלת הם דלתות צבע. במטבחי next125 חזיתות הצבע עוטפות את הדלת מכל צדדיה במראה מט קטיפתי, סאטן או מבריק. זו תהיה צביעה איכותית שעמידותה גבוהה מדרישות התקן ההכרחיות.
כולן מכוונות לעמידות גבוהה ואסתטיקה מרגשת כדי לאפשר הנאה מתמשכת ממותג הפרימיום מבית חברת שולר (Schuller) גרמניה לאורך שנים רבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *