צילום: גידי בועז

אחד החומרים המבוקשים ביותר היום למטבח הוא הפורצלן. כחומר קשוח, עמיד ונוח לניקוי ותחזוקה אין פלא שהוא הצליח לכבוש את תחום החיפויים בבנייה. נמצא אותו בחיפויי רצפה, בחיפויי קירות וכמובן כמשטחי עבודה למטבחים.
במטבחי היוקרה לפורצלן מופעים מרשימים נוספים ואפשר לקבל מהחומר המיוחד הזה מטבחים שלמים, כולל חזיתות ולוחות קיר.

מהו הפורצלן?

הפורצלן הוא חומר קרמי מתועש העשוי מתערובת של חומרים טבעיים שנכבשו ללוח מהודק בטמפרטורות מאד גבוהות. התערובת אמנם משתנה קצת מחברה לחברה אולם התוצאה דומה: מתקבל משטח חזק ועמיד במיוחד בעיצובים שונים המוטבעים על פני השטח שלו.

יתרונות הפורצלן:

יתרונותיו הרבים של החומר הם שעזרו לו לבסס את מעמדו בתכנון המטבח:
• קל לניקוי ותחזוקה.
• אינו נשרט או נשחק.
• אינו סופג, היגייני ועמיד לכתמים.
• עמיד בחום גבוה.
• עמיד בשמש לקרני UV (ולכן מתאים גם למטבחי חוץ).
• יש לו עיצובים וגוונים מעניינים: טקסטורות של אבן טבעית, עץ, מראה של בטון, גווני ברזל ועוד.
• ידידותי לסביבה וניתן למחזר אותו.

המלצות:

• הגימור המומלץ למשטחי הפורצלן במטבח הוא מט. לגימור המבריק יש נטייה לקבל שריטות ולכן פחות מומלץ.
• בשל היות הפורצלן חומר כל כך קשיח ויחסית מדוקק (לוחות הפורצלן יכולים להיות גם בני כמה מילימטרים בודדים) הם רגישים מעט יותר לשברים, בעיקר בקצוות. לכן כאשר בוחרים במטבח עם דלתות פורצלן ההמלצה היא לבחור בחזיתות בהן יש מסגרת המגינה על קצוות החומר.

צילום: גידי בועז

יישומי הפורצלן במטבח היוקרתי

כאמור במרבית המטבחים המודרניים מיישמים את לוחות הפורצלן, בשל עמידותו ותחזוקתו הנוחה של החומר והתאמתו לעבודה השוטפת במטבח, כמשטחי עבודה. אולם המטבחים היוקרתיים אימצו את הפורצלן ליישומי עיצוב נוספים, כך שניתן לקבל מטבח מעוצב שלם מאותו החומר במראה אחיד יוקרתי, מדלתות ועד חיפויים אסתטיים שונים.
מטבחי next125 מציעים דלתות פורצלן למטבחים במספר דגמי אבן לבחירה. הדלת עשויה ממסגרת אלומיניום מעודנת המחזיקה לוח פורצלן דק מאד בתוכה. מסגרת האלומיניום שומרת על קצוות החומר מפגיעות וכמעט שאיננה נראית כלפי חוץ. פתיחת הדלת היא בעזרת מנגנון נגיעה (טאץ') או על ידי ידית שקועה, החצובה בחומר. המראה הוא מודרני, עכשווי ומינימליסטי על אף נוכחותו המרשימה של החומר. את מסגרת האלומיניום אפשר לקבל בגוון נירוסטה או שחור.
את לוח הפורצלן נמצא ביישומים נוספים במטבחי next125, כמו חיפויי קיר בעיצוב מיוחד ולוחות גב ליחידות פתוחות, כולם תואמים לחזיתות.
בחיפויי הקיר מפורצלן של המותג היוקרתי next125 אפשר לקבע מסילות מיוחדות אליהן ניתן לחבר אבזור שימושי במטבח, כמו: מדפים, מעמד לתבלינים, לסכינים, לכוסות יין, לנייר סופג, להסתרת שקעי חשמל ועד אדנית מיוחדת לתבלינים עם תאורת יום שתכבה מעצמה בזמנים מדודים. חיפויי הקיר יתאימו מעל הארונות התחתונים, בין הארונות התחתונים לעליונים או לצידי המטבח בקירות חשופים, שנבקש להם עיצוב קצת שונה.
אפשרות עיצוב נוספת היא מבנה מדפים פתוחים, העשויים אלומיניום בגוון שחור, כאשר לוח הגב של היחידה הוא בפורצלן התואם לדלתות המטבח. זו אופציה אסתטית נהדרת לכלי נוי, למשקאות חריפים או לאוספים המיוחדים שלנו שנרצה להציג לראווה. תוספת של תאורת לד נסתרת תוכל להוסיף ליחידת המדפים ובכלל למטבח ממדי עיצובי חדשים.
ממטבחי הפורצלן היוקרתיים ומהעיצובים המיוחדים אפשר להתרשם באולם התצוגה של המותג next125 מבית מטבחי שולר (Schuller) גרמניה. רחוב גלגלי הפלדה 19, אזור התעשייה בהרצליה פיתוח.

מאמרים נוספים על מטבחי פורצלן

מה מיוחד במטבחי פורצלן?

עיצוב פנים: אמיר פלגצילום: גידי בועז לחזיתות מטבחי הפורצלן יש תחושה מיוחדת שאין לחומרים אחרים. הם נטועים חזק על הקרקע ומלאי עוצמה. החומר עצמו משדר

המשך »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *