מטבח עם ידיות או מטבח ללא ידיות

החלטה נוספת שיש לקחת במגוון ההחלטות, כאשר בוחרים במטבח חדש, היא בנושא הידיות למטבח. האם נעדיף מטבח מודרני ללא ידיות? או מטבח עם ידיות? ואז מוטלת עלינו מלאכת בחירת סוג הידית. זו החלטה שתלווה אותנו לכל אורך חיי המטבח. אם נבחר מטבח עם ידיות אמנם נוכל להחליף את הידיות בהמשך הדרך, אם נרגיש בכך צורך, אך נהיה מחויבים לחורים הקיימים בדלתות ולבחור תמיד בידיות תואמות לקדחים לברגים. הידיות קיימות בדרך כלל עם מרחקי חורים מוסכמים, אם כי קיימות לא מעט אפשרויות.

ידיות המטבח יכולות להוסיף עניין נוסף למראה שלו. גם לגוון הצבע שלהן תהיה נוכחות. החלטה נוספת שתיעשה כאן היא האם נעדיף אותן בקו אופקי לדלת או אנכי. יש כאן בחירה. בדלתות פתיחה אפשר למקם את הידיות אנכיות או אופקיות. אם נמקם את כל הידיות בצורה אופקית במרכז החזית תהיה אחידות במראה. במגירות רחבות תהיה משמעות לגודל הידית. היא אמורה להיות פרופורציונלית לרוחב המגירה ולא רק בגלל הנראות שלה, אלא כדי שהמגירה תיפתח בקלות. לחלופין, המעדיפים את המראה המודרני מינימליסטי, עם כמה שפחות אלמנטים חיצוניים, יוכלו לבחור בדגמי מטבח מודרני ללא ידיות.
גם במקרה זה קיימות כמה אפשרויות: פתיחת הדלתות תהיה בנגיעה בלבד בעזרת מנגנון מיוחד או בעזרת מנגנון חשמלי. את המגירות התחתונות אפשר לפתוח בעזרת הרגל ללא התכופפות. סגירת המגירה תיעשה בקלות על ידי דחיפה קלה. בארונות העליונים או הגבוהים נקבל חזיתות ישרות ונקיות. אפשרות נוספת היא בעזרת מסילה לכל רוחב או אורך הדלתות. כאשר המסילה תהיה בגוון תואם לדלתות נוכחותה תורגש עוד פחות ותתמזג עם המראה הכללי של החזיתות.
כמובן שאפשר לשלב בין כל האפשרויות. למשל להחליט שהארונות התחתונים יהיו עם מסילות או עם ידיות והעליונים עם חזיתות חלקות עם פתיחת נגיעה (טאץ').
מותג הפרימיום next125 של חברת המטבחים הגרמנית Schuller מציע דגמים רבים ללא ידיות. המיוחד בהם היא השלמות של הפרטים הקטנים. למשל, דפנות הצד של המטבח או של האי ימשיכו את קו הדלתות, כולל מגרעת ממשיכה לידית, מסילות הידיות יהיו בגוון תואם לדלתות ולארונות העליונים מוצעים מנגנונים חכמים עם ידיות נסתרות או ללא ידיות כלל. המראה האלגנטי נשמר.
אפשר להתרשם מהדגמים באולם התצוגה של next125 בהרצלייה פיתוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *