המטבחים המודרניים הראשונים תוכננו כנראה לאחר מלחמת העולם הראשונה עבור משרד השיכון הגרמני. המטבח המודרני המתועש הראשון זכה לכינוי “מטבח פרנפורט” והוא מיוחס למעצבת האוסטרית מרגרט שיטה-ליהוצקי.
ליהוצקי ערכה מחקר בקרב נשים ותכננה לראשונה מטבחים מודרניים עם כיור, כיריים, תנור, משטח עבודה ומקומות אחסון בתוך חדר סגור עם חלון חיצוני. בעיניים של היום הוא נראה מעניין לאוהבי מראה העיצוב התעשייתי אולם לא הייתה בו התייחסות של ממש לסממני עיצוב חיצוניים. הוא נועד לשרת מטרה פונקציונלית בלבד.

מאז השתנו המטבחים ללא היכר. העיצוב המודרני הפך את חלל המטבח למקום אסתטי פורץ דרך למגמות עיצוב ואיכות חיים. המטבחים המודרניים מציגים היום את כל מה שחדש ומתקדם בתחום. מטבח מודרני יהיה מטבח מאד פונקציונלי אמנם, אך מעוצב למשעי על כל חלקיו, מיוצר בטכנולוגיות מתקדמות עם חומרים איכותיים ומחשבה רבה על הנדסת האנוש.

מהו מטבח מעוצב בסגנון מודרני?

מטבח מעוצב בסגנון מודרני נחשב מטבח שמעוצב בקווים מינימליסטיים, נקיים ומוקפדים, ברוח הבאוהאוס. יש בו חשיבה מעמיקה על כל פרט ואין בו שום צורה שאיננה משרתת את הפונקציה ההכרחית. אין קישוטים מיותרים. כל מה שלא חייב להיות גלוי, בין אם מדובר בפרט טכני או בידית של דלת חיצונית, יהיה נסתר או מינימליסטי. יהיו בו מוצרי החשמל המתקדמים ביותר וכל האביזרים הנלווים ההכרחיים למטבח יהיו במינימום נוכחות גלויה, בהתאמה מושלמת לארונות המטבח או בהרכבות סמויות. תהיה תשומת לב מלאה לכל פרט, חיצוני או פנימי, גלוי או נסתר.

מלאכת הבישול והאירוח במטבח המודרני צריכה להיות חוויה גסטרונומית ואסתטית כאחת. הכל נגיש, נוח, מותאם למשתמש ונעשה במינימום פעולות. דלת תפתח בלחיצה, ללא ידיות, מוצרי החשמל יוסתרו מאחורי חזיתות שלמות בקווים ארוכים. המטבח הוא מעין רהיט מסוגנן עם מראה אחיד, יוקרתי ונעים לעין. הקווים הנקיים, הפרטים הנסתרים, כמו מוצרי החשמל, רכיבי פרזול או רכיבים טכניים הכרחיים אחרים, תורמים לעיצוב גיאומטרי שקט שאינו משתלט.

מטבח מודרני מעוצב בסגנון מודרני, שפתוח לחלל הבית, צריך להשתלב כמו רהיט או פסל אדריכלי. אם המטבח המודרני התחיל בפונקציונליות – המטבח המעוצב בסגנון המודרני מוסיף ומחבר לפונקציה את הצורניות השקטה והמינימליסטית.

מטבחים מודרניים יוקרתיים

האיכויות, הטכנולוגיות הגבוהות והאסתטיקה, שמאפיינות את הסגנון המודרני, תבואנה לידי ביטוי בעיקר במטבחי יוקרה. הקווים והגוונים המוחלטים של המטבח המודרני אמנם משדרים יוקרה בפני עצמם, אך רק החשיבה לעומק על כל פרט, השימוש בחומרים המתקדמים ביותר וביצועו המושלם של המטבח לכל אורך ייצורו יוכיחו עיצוב יוקרתי.
המטבח המודרני היוקרתי הוא מערכת מורכבת ששותפים לה גורמים רבים, החל מצוות מעצבים יוצרים, דרך מחקר ופיתוח, שימוש בחומרים הטובים ביותר, באיכויות הגבוהות ביותר ומתן פתרונות טכנולוגיים ועיצוביים לכל פונקציה שמשתתפת במטבח. ייצור מתועש מתקדם בחברה טכנולוגית יוכל לתמוך ולייצר עיצובים מתקדמים נחשקים. והכל בחשיבה מלאה על האנשים המשתמשים במטבח.

חברת מטבחי יוקרה

חברה מתועשת גדולה, שמציגה בכל עיצוביה את קדמת הטכנולוגיה, שזכתה בפרסי יוקרה רבים על פיתוחיה הטכנולוגיים והעיצוביים, היא חברת Schuller מגרמניה. יצרנית המטבחים שולר נוסדה באמצע שנות השישים וחרטה על דגלה, מרגע היווסדה, עיצוב וייצור מטבחים מודרניים מתקדמים. עד היום נחשבת שולר לאחת החברות המובילות לייצור מטבחים מעוצבים מודרניים. העיצובים המרשימים של קולקציית הפרימיום שלה, המותג next125, מוצגים באולם תצוגה מרשים ברחוב גלגלי הפלדה בהרצליה פיתוח. כל הדגמים של next125 נשענים על פילוסופיית הבאוהאוס ומציעים עיצוב מודרני, עכשווי, מתקדם ויוקרתי למטבח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *