בתהליך המורכב של תכנון ועיצוב המטבח פעמים רבות משאירים את בחירת משטחי העבודה וחיפויי הקיר לסוף ההחלטות. כיצד בוחרים אותם נכון?

תהליך התכנון והעיצוב של המטבח הוא תהליך בו נדרשים להחלטות רבות. פרטים רבים צרכים להצטרף לתמונה כוללת אחת: סגנון המטבח, עיצוב, חומרים, אחסון, תהליכי עבודה, מוצרי חשמל ועוד. התהליך איננו תהליך ליניארי מובהק. אמנם מתחילים בתוכנית המטבח והתאמתה לחלל הנתון, ההחלטה האסתטית העקרונית הבאה תהיה בדרך כלל על האופי הצורני, החומר והגוון של חזיתות המטבח ובדרך יבחרו מוצרי החשמל והכלים הסניטריים.
משטחי העבודה ייבחרו בדרך כלל אחרונים. אין הדבר מעיד כלל על חשיבותם. כמובן שעיקר העבודה נעשית עליהם וגם הנראות שלהם מאד בולטת. הנטייה לבחור בהם אחרונים היא מכיוון שכך קל יותר ללקוחות. כאשר יעמדו ארונות המטבח במקומם יהיה אפשר לחוות התרשמות אמיתית כוללת של המטבח. זה גם השלב בו יהיה אפשר לוודא את מידתם המדויקת של המשטחים. בכל מקרה משטחי העבודה וחיפויי הקיר מורכבים אחרונים.

חומרים מומלצים למשטחי העבודה

שפע של חומרים מוצעים היום למשטחי העבודה במטבח ולחיפויי הקיר. חלקם הם חומרים מעובדים וחלקם טבעיים. הפופולריים בהם הם המשטחים המעובדים, כמו: פורצלן, משטחי קוורץ, קוריאן, נירוסטה, פניקס ועוד. משטח עבודה מגרניט טבעית נחשב גם הוא לחומר מצוין בעל עמידות גבוהה. הגרניט תתאים לכל מי שאוהב חומר טבעי ואת הטקסטורות שעיצב הטבע. עם חומרים, כמו: שיש טבעי ועץ, יש לנהוג קצת יותר בזהירות.
לחיפויי הקיר אפשר לבחור את אותו החומר, שנבחר למשטחי העבודה, ואפשר לבצעם מחומרים אחרים, כמו: זכוכית, אריחי קרמיקה או להשאיר קירות חשופים בצביעה מיוחדת.

שיקולים אסתטיים או פונקציונליים

שיקולים אסתטיים ופונקציונליים יחדיו יובילו את בחירת משטחי העבודה למטבח. כמובן שהמשטחים הם השלמת התמונה האסתטית של המטבח. אולם הפרקטיקה שלהם חשובה לא פחות, כי מירב העבודה נעשית עליהם. חשוב מאד שיהיו עשויים מחומרים עמידים לעבודה השוטפת במטבח וקלים לניקוי ותחזוקה. חומרים טכנולוגיים מתקדמים בהחלט יתאימו להגדרה.

משטחי העבודה יכולים להיות מחומר שונה מחזיתות המטבח, להשלים אותן בגוון או בטקסטורה. במטבחים מודרניים בהם הדגש הוא על צמצום צורני וכאשר חומרי דלתות המטבח עשויים מחומרים עמידים במיוחד, כמו פורצלן, פניקס או זכוכית, משטחי העבודה וחיפויי הקירות יכולים להיות מאותו החומר של הדלתות ולהציע אחידות והומוגניות, עיצובית וחומרית. זו יכולה להיות אופציה מרשימה ויוקרתית.

משטחי עבודה מפורצלן

אחד החומרים הפופולריים ביותר היום למשטחי העבודה במטבח הוא הפורצלן, או כפי שנהוג לכנותו "גרניט פורצלן". הפורצלן הוא חומר מתועש, העשוי מתערובת של מינרלים וזכוכית עם דבקים מיוחדים, כאשר פני השטח הם תמונה של אבן טבעית, בטון, ברזל, עץ וכדומה. חומרי התערובת נדחסו יחדיו בצפיפות וחום גבוהים במיוחד לכדי משטח דק והומוגני. הפורצלן עמיד בטמפרטורות גבוהות, אינו סופג ואינו רגיש לשריטות.

מטבחי פורצלן

במטבחי next125, מותג הפרימיום של חברת המטבחים Schuller גרמניה, מציעים את האפשרות לתכנן מטבח שלם מפורצלן. התוצאה היא מטבח יוקרתי מודרני במראה מינימליסטי מיוחד.

חומר עמיד כמו פורצלן יכול לעטוף את המטבח בכל צדדיו הגלויים: חזיתות הארונות, משטחי עבודה וחיפויי קיר.

בדלתות הפורצלן של next125 משטח דק ומובחר של החומר מורכב בתוך מבנה אלומיניום בגוון נירוסטה או בגוון שחור אוניקס. מסגרת האלומיניום כמעט שאיננה נראית בחזית הדלת. היא שומרת על קצוות הפורצלן ותומכת אותו מבפנים.

חיפויי קיר תואמים למטבח

חיפויי הקיר של מטבחי next125 מפורצלן, פניקס או זכוכית, הם אפשרות מרהיבה, תואמים לחזיתות המטבח ומתוכננים לפי מידה. מסילה מיוחדת יכולה להשתלב בחיפויים, עליה אפשר לתלות מגוון אביזרים שימושיים, שיהפכו את העבודה במטבח לחוויה נוחה ונעימה. כך החפצים וכלי העבודה החשובים יהיו בהישג יד, מוכנים לשימוש.

בין האביזרים השימושיים נמצא מדפים ומתלים שונים, מעמד לתבלינים, בוצ'ר מגנטי לסכיני השף, מתקן לנייר המגבת, לכוסות היין, לוח מחיק לרשימת הקניות, מתקן לשקעי השירות ועד אדנית מיוחדת לצמחי תבלין, שיש בה אפשרות לתאורה עם מנגנון שיודע להיסגר בלילה.

מאמרים נוספים על משטחי עבודה למטבח

משטחי עבודה וחיפויים למטבח

את בחירת משטחי העבודה והחיפויים למטבח בדרך כלל משאירים לסוף ההחלטות. תהליך תכנון ועיצוב מטבח הוא תהליך מורכב בו נדרשות החלטות רבות לאורך כל הדרך

המשך »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *