צילום: גידי בועז

תכנון ועיצוב מטבחים דורשים התמקצעות והבנה מהותית ברזי המקצוע המורכב. מטבח הוא אוסף של מוצרים המאוגדים יחדיו על ידי בעלי מקצוע שונים. איסוף הנתונים, התיאום וההצלחה לחבר בין כולם, למצוא את העיצוב הנכון ולהתאים לטעמו ורצונותיו של הלקוח ולדרישות המקום דורשים ידע ומיומנויות מיוחדות.

אין ספק שהמטבח הוא מאד מרכזי במהותו של הבית והוא נועד ללוות אותנו שנים רבות. גם מושקע בו תקציב לא מבוטל. כדי לתכנן התאמה אישית ומדויקת הן לבעליו והן למקום כדאי לדעת כמה נקודות חשובות ולהתייחס אליהן מראש.

מטבח מתחיל באנשים

תכנון ועיצוב מטבח לא מתחיל ב"משולש הזהב" בין הכיור, הכיריים והמקרר. מטבח מתחיל באנשים. תוכנית מטבח תתייחס בראש ובראשונה לבעליה: מי המשתמש.ת או המשתמשים העיקריים במטבח? מה אופי העבודה במטבח? סגנון החיים? סגנון העיצוב של הבית כולו? הסגנון המבוקש למטבח?

אפיון נקודות המים והאש

אפיון נקודות המים (כיור, מקרר) והאש (כיריים, תנורים) יעשו בתחילת הדרך. כיורים ומוצרי חשמל למטבח מוצעים היום באינספור דגמים ומידות. כדאי לעשות תיאום ציפיות. האם מתאים כיור ממוצע של 50-60 ס"מ? האם יש צורך בכיור גדול יותר? כיור כפול? גודל מקרר רצוי? גודל כיריים והסוג שלהם (גז, אינדוקציה)? תנורים? רוחב מדיח? מוצרים חשמליים נוספים?

משטחי העבודה במטבח – תכנון או עובדה?

משטחי העבודה הם בדרך כלל נגזרת של תוכנית המטבח אולם אפשר גם לתכנן אותם ולשים את הדגש במקומות שחשובים לסגנון העבודה. נתחיל בזה שרצוי מאד שיהיו משטחי עבודה חופשיים מכל צד, הן מצדי הכיריים ובוודאי מצדי הכיור. אין למקם אותם בקצוות או צמודים לארונות גבוהים. הצמדה לארון גבוה במקרה של הכיריים איננה בטיחותית.
משטחי העבודה הנוחים ביותר לעבודה הם משני צדי הכיור בדגש על המשטח בין הכיור לכיריים. חובבי האפייה, למשל, יעדיפו באחד המקומות משטח גדול יחסית שיספיק לרידוד בצק.

צילום: גידי בועז

צילום: גידי בועז

מקומות אחסון במטבח

גודל האחסון המבוקש במטבח יכול להשתנות מאדם אחד לאחר. כדאי לקחת בחשבון בתכנון גם את אופי האחסון. מקום לדברי אוכל, לכלים יומיומיים, לכלי הגשה, לכלי נוי וכדומה.

מה דורש סגנון העיצוב שלכם?

אפיון סגנון העיצוב של המטבח יכול להשפיע על תכנונו. מטבח בסגנון המודרני ינצל בדרך כלל את המקום המיועד ליחידותיו עד תום. סגנון מודרני מינימליסטי מציג מטבח פונקציונלי ואין בו פריטים שכל תפקידם הוא קישוטי בלבד. במטבח בסגנון כפרי או ב"מטבח אנגלי" יהיו פעמים רבות פרטי נגרות שלא ישרתו מטרה פונקציונלית. תפקידם יהיה לייפות ולהוסיף פריטים מסוגננים לצרכי קישוט בלבד. יש להתייחס אליהם בעת תכנון המטבח ולהשאיר להם מקום.

 

תכנון מטבח בחברת מטבחים

בתכנון ועיצוב מטבח בחברת מטבחים גדולה יהיו בדרך כלל אפשרויות רבות וגמישות תכנונית. לרוב יהיה לה קו מרשים משלה המקנה לה את אופייה המיוחד שיבדל אותה מחברות אחרות.
חברת מטבחים איכותית, גדולה, בעלת מוניטין ,שעובדת בשיטות ייצור טכנולוגיות מתקדמות, תוכל גם להקנות שקט נפשי ללקוחותיה. סביר להניח שכל פרט במטבח שלה עבר מחלקת מחקר ופיתוח והמטבחים שלה עשויים מחומרים איכותיים ובטיחותיים.

כזו היא חברת Schuller גרמניה שמותג הפרימיום שלה, מטבחי next125, מיובאים לישראל יותר מ-15 שנים בהצלחה מרובה. ולא רק לישראל. חברת Schuller מייצרת יותר מ-150,000 מטבחים בשנה ומייצאת לרחבי העולם. כולם בהתאמה אישית.
אלו מטבחים איכותיים בסגנון מודרני עם עיצובים שזכו בפרסים רבים. המפעל הינו מתועש ועובד בשיטות ייצור מתקדמות ביותר, שאינן פוגעות בסביבה ומקפידות על איכות, דיוק וקיימות. מטבח כזה יוכל להציע הנאה מרובה לשנים רבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *