טרנד העיצוב שכאן בכדי להישאר

עיצוב מטבח עם אי הוא אחד מהטרנדים החמים ביותר בעיצוב עולם המטבחים. אפשר להסתכן ולומר שהפעם לא מדובר בטרנד חולף אלא באופציית תכנון ועיצוב מעוגנת חזק, שכנראה תלווה אותנו זמן רב. לפחות כל עוד הדגל יהיה מטבח פתוח.

אם נחזור קצת להיסטוריית תכנון המטבחים נבין שעיצוב מטבח עם אי היא די טבעית אבולוציונית. ברגע שהוסרו קירות המטבח הסגור והוא הפך מחדר למטבח פתוח, שהוא חלק בלתי נפרד מהחלל הציבורי בבית, נולד צורך אמיתי במקומות נוספים לאחסון ובמשטחי עבודה.
האי עונה על כל הדרישות.

במטבחים סגורים, ששטחם היה מצומצם, בדרך כלל לא היה מקום לאי וגם לא היה בו צורך. ארונות המטבח ריהטו את הקירות שתחמו את המטבח. אולם כאשר הוסרו קירות והמטבח הפך פתוח ולחלק בלתי נפרד מהסלון והחלל הציבורי בבית – התעוררו שאלות חדשות.
ראשית צומצמו שטחי האחסון ומשטחי העבודה. לא נשארו מספיק קירות שיכלו להכיל את כל הארונות והפונקציות הנדרשים במטבח. בנוסף, וזו גם שאלה של עיצוב – הכל פתוח. דבר לא תוחם ומשרטט קו גבול בין המטבח לחללים הסמוכים לו.

על מה לשים דגש בעת תכנון ועיצוב מטבח עם אי?

השיקולים הראשונים צרכים להיות פונקציונליים, כולל קנה המידה של האי ביחס לחלל המטבח והמרחקים בין חלקי המטבח השונים. המרחק המומלץ בין האי לארונות השעונים על קיר הוא בין 110 ס"מ ל-120 ס"מ.
כדאי לברר עם עצמנו אלו צרכים האי שלנו אמור למלא. האם נמקם עליו את הכיריים? את הכיור? איזה אחסון חשוב לנו שיהיה באי? האם יהיה באי גם מקום ישיבה? כמה מקומות ישיבה חשוב לנו שהאי שלנו יכיל?

חשוב שתכנון האי יתאים למהלכים ההגיוניים בעבודה במטבח. תכננו את היחידות הפונקציונליות בהתאם. אם בחרתם, למשל, למקם את הכיריים באי תכננו את מיקום התבלינים בהישג יד נוח. כמו כן הקפידו על מרחקי בטיחות. אל תמקמו את הכיריים בקצוות. תמיד דאגו שיהיו משטחי עבודה סביבם.

נקודה נוספת לתשומת הלב היא החזית שפונה לסלון או לצד החשוף לחללי הבית, שאינם המטבח. האי משמש למעשה כמעין קו גבול או תיחום לחלל המוקדש למטבח.

לאחר שהתוכנית עונה לדרישות הפונקציונליות נפנה לצד הוויזואלי של האי. הוא יכול להמשיך את חומרי ארונות המטבח האחרים ובגוון זהה להם והוא יכול להיות משהו נפרד ושונה. ההרמוניה הכללית בין האי לשאר חלקי המטבח והבית בכלל תקבע את התוצאה הסופית.

מתי מומלץ להשתמש בשירותיהם של מעצבי מטבחים?

מעצבי פנים, המתמחים בעיצוב מטבחים, הינם בעלי ידע, כלים וכשרון, אשר יאפשרו להם ליצור עבורכם מטבח מעוצב ומרשים. מטבח שמתוכנן היטב יענה על כל הדרישות והצרכים שלכם ויאפשר לכם ליהנות ממנו לאורך שנים. מעצב מטבחים מקצועי ומנוסה יקשיב ויבין את כל הצרכים שלכם, ייקח בחשבון את נתוני החלל, פתחי האוויר והתאורה, כמות האחסון הנדרשת, משטחי העבודה האידאליים, סגנון העיצוב המועדף עליכם ויתחשב בסגנון העיצוב של הבית כולו. כאשר כל הנתונים יהיו ברורים יוכלו מעצבי הפנים המקצועיים להציע תוכנית מתאימה שתשתדל לענות על כל הפרמטרים.

אם אתם חולמים על עיצוב מטבח עם אי ומעוניינים ליהנות ממטבח מעוצב, מרשים ונעים, אשר יספק מענה על כל הדרישות, החלומות והצרכים שלכם – אתם מוזמנים לבקר באולם התצוגה המרשים של מותג הפרימיום next 125 של מטבחי Schuller ולבחור את המטבח שלכם מתוך מבחר מטבחים מעוצבים ויוקרתיים. צוות מעצבי הפנים של החברה ישמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם להגיע לבחירה המושלמת עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *