שיקולים שונים עומדים בפני כל אחד מאתנו שמחפש בית לעצמו: המיקום, גודל הבית, הקרבה למרכז, הקרבה למקום העבודה, לבתי הספר, הנוף ועוד. גודל החלל שמוקדש למטבח לא תמיד הוא נתון בר שינוי, בעיקר אם מדובר על דירה עירונית, בה לעיתים קרובות השטח מצומצם.
אז לפעמים המציאות מחייבת עיצוב של מטבח קטן ולפעמים זו הדרישה. לא כל אחד מרבה לבשל או לארח. כך או כך תכנון ועיצוב מטבחים קטנים הם אתגר גדול יותר. עם זאת אין הדבר אומר שצריך להתפשר על פונקציות או איכות כאשר מתכננים מטבחים קטנים.שיקולים שונים עומדים בפני כל אחד מאתנו שמחפש בית לעצמו: המיקום, גודל הבית, הקרבה למרכז, הקרבה למקום העבודה, לבתי הספר, הנוף ועוד. גודל החלל שמוקדש למטבח לא תמיד הוא נתון בר שינוי, בעיקר אם מדובר על דירה עירונית, בה לעיתים קרובות השטח מצומצם.
אז לפעמים המציאות מחייבת עיצוב של מטבח קטן ולפעמים זו הדרישה. לא כל אחד מרבה לבשל או לארח. כך או כך תכנון ועיצוב מטבחים קטנים הם אתגר גדול יותר. עם זאת אין הדבר אומר שצריך להתפשר על פונקציות או איכות כאשר מתכננים מטבחים קטנים.

גמישות עיצובית

מטבח קטן יכול ליהנות מכל הפונקציות שיש במטבח גדול, בוודאי ההכרחיות בהן. הוא פשוט דורש יותר גמישות עיצובית, יצירתיות בתכנון שלו ובחירה נכונה של מוצרי החשמל. מטבח קטן בדרך כלל פרופורציונלי לגודל הדירה וזו פרופורציונלית לכמות האנשים שגרים בה. מטבח קטן יהיה מותאם.

גמישות עיצובית נדרשת היום במיוחד בכל תפיסת החשיבה על הבית העתידי. יתכן, למשל, ובעתות השעה התברר לנו שחדר או חלל נוסף בבית לפינת עבודה נוחה חשוב לנו לא פחות. יתכן שהחלל הנוסף נוגס במקומות אחרים בבית. תכנון מקצועי נכון יתייחס לכל הדרישות ויעשה את ההתאמות הנדרשות.

חללים רב תכליתיים

בדירות קטנות, במיוחד בדירות עירוניות, יש צורך בחשיבה על חללים רב תכליתיים. כאשר אותו החלל צריך לשרת כמה צרכים ולהשתנות בקלות אם עדיין רוצים גם לשמור על אסתטיות ופרטיות. חלל פתוח יכול לשמש במשך היום כחלל עבודה, בלילה לשינה ובין לבין נדרש גם מקום למטבח.

מטבחי next125, מותג הפרימיום של חברת המטבחים הגדולה Schuller גרמניה, מציעים פתרון נפלא.  מטבח שלם, על כל מרכיביו, יכול להיסגר מאחורי דלתות הזזה ולהיעלם כאשר אינו בשימוש. כל שנותר בחלל הוא ארון סגור באסתטיות מושלמת. כאשר פותחים את הדלתות הן מתכנסות לכיסים מיוחדים בצדדים ומאפשרות הנאה ממטבח פעיל ומתפקד באיכות גבוהה.

טיפים חשובים בעיצוב מטבחים קטנים:

  • בחרו במוצרי חשמל בפרופורציות הנכונות. למשל: במקרר ברוחב 60 ס"מ או במקרר אינטגרלי, שמספיקים בהחלט למשפחה קטנה; בחירה במדיח כלים צר או מדיח בגודל מגירה יאפשר לא לוותר על הפונקציה מבלי לגזול מקום רב מדי; מיקרוגל שהוא גם תנור אפייה הוא בגודל מוקטן מתנור אפייה רגיל ויכול להשתלב בארונות ולא לתפוס מקום על משטח העבודה; כיריים של שני מוקדי חימום במקום ארבעה בהחלט יכולים לספק מטבח בדירה קטנה.
  • כיור קטן יגדיל את משטחי העבודה.
  • דלתות זכוכית מבריקה יוסיפו אפקט של מראה והרגשה של חלל גדול יותר.
  • ארונות עליונים עד התקרה ינצלו את המרווח העליון, שאיננו מנוצל בדרך כלל, לאחסון נוסף.
  • מטבחי next125 מציעים ארונות תחתונים גדולים במיוחד עם מסד בגובה 5 ס"מ בלבד. הגובה המיוחד מעניק תוספת של 25% לארונות המטבח התחתונים בהשוואה למטבח ממוצע.
    למעשה זו תוספת של מגירה לארונות, תוספת משמעותית לכל מטבח ובוודאי כאשר מדובר במטבחים קטנים. מעבר לכך מתקבל כאן עיצוב מיוחד של מסד דיסקרטי ומראה של ארונות מרחפים על הרצפה.
    • במקומות בהן יש אפשרות מומלץ להעמיק את משטח העבודה ולתכנן מגירות בעומק 70 ס"מ במקום 60 ס"מ. עומק המגירות יגדילו את תכולת הארונות ועומק המשטח יוסיף נוחות של שטח לעבודה.
    • אפשר לנצל גם את המרווח בין הארונות התחתונים לעליונים בעזרת חיפויי קיר חכמים מעוצבים, שניתן לשלב בהם אלמנטים שימושיים שונים, כמו: מדף לתבלינים, לכוסות יין, קרש חיתוך, מקום לסכינים, מתקן לניר מגבת ואפילו אדנית לתבלינים עם תאורה מיוחדת.
    • בחרו באסתטיקה חיצונית נקייה ו"שקטה", שלא תעמיס, ותהיה סביבה נעימה לעין.

    קומפקטיות אין פירושה וויתור על נוחות או יופי. חשיבה ותכנון נכונים רק ישנו את הפרופורציות בעיצוב מטבחים קטנים. הם בהחלט יכולים להיות נחשקים, מרהיבים, פרקטיים ופונקציונליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *