מטבחים מודרניים מבקשים להשיג מראה שיהיה כמה שיותר נקי ואחיד. את השגת המראה המינימליסטי הזה אפשר להשיג בצורות שונות. אחת מהן היא תכנון ארונות המטבח עד התקרה. המראה המושג הוא שלם יותר ודרמטי יותר, כי העין נמשכת כלפי מעלה. ולמרות שזהו עיצוב שמוסיף שטח ארונות לא מבוטל המראה המושג גורם למטבח להרגיש מרווח ואוורירי יותר. לצד העיצוב המתמשך, הנקי, לתכנון ארונות המטבח עד התקרה כמה יתרונות נוספים:

שטח אחסון מוגדל

ניצול החלל האנכי עד התקרה מאפשר נפח אחסון רב יותר מבלי להקריב שטח רצפה יקר. זה מועיל במיוחד עבור תכנון מטבחים קטנים, בהם כל מקום אחסון הוא חיוני וכל סנטימטר מנוצל הוא חשוב.
אמנם הארונות הצמודים לתקרה הם פחות נוחים לגישה יומיומית, אולם אפשר לאחסן בגבהים כלים בהם משתמשים לעיתים פחות תכופות, כמו כלי פסח לדוגמא, או לצורך הסתרת פריטים פחות מושכים מבחינה ויזואלית, כמו מכשירי חשמל בשימוש נדיר, פרטי מזווה נוספים או חומרי ניקוי. דלתות סגורות עוזרות לשמור על מראה מסודר, נטול עומס, והתכנון שלהן יכול להיות פתרון מותאם להעדפות אישיות.

הצטברות אבק מופחתת

ארונות המגיעים לתקרה ממזערים את כמות האבק והשומן, המצטברים על המשטחים העליונים של ארונות המטבח. בתכנון מטבח עד התקרה או עד הנמכת הגבס למיזוג לא נשארים אזורים חשופים לשקיעת חלקיקי אבק, לכלוך ושומן מהבישולים. הניקוי והתחזוקה במטבח הופכים לקלים יותר.

אסתטיקה אלגנטית

תכנון מטבח מהרצפה ועד התקרה יכול ליצור מראה מרשים, מגובש ומושך מבחינה ויזואלית. בחירה עיצובית זו נותנת תחושת המשכיות ויכולה לגרום לחלל להיראות גדול יותר ומאורגן יותר מאשר שבירה חזותית על ידי תכנון ארונות עליונים נמוכים או השארת שטח פתוח מעליהם, עליו יש נטייה להניח חפצים שונים. ארונות מהרצפה עד התקרה גם מספקים אופציות עיצוב שונות לשילוב מוצרי החשמל הגבוהים, כמו מקררים, כך שיבלטו פחות, ישתלבו בארונות והמראה הכללי יהיה מגובש יותר.

הזדמנות נוספת לתצוגה

ארונות המגיעים עד התקרה יכולים לספק אפשרויות נוספות לתכנון המטבח. ניתן לשלב בהם חלקים פתוחים, ארונות עם חזית זכוכית או אלמנטים דקורטיביים אחרים. נוצרת כאן הזדמנות למגע אישי בעזרת תצוגה של פריטים דקורטיביים שאוהבים, אוספים אישיים, כלי אוכל מיוחדים או ספרי בישול ועדיין לשמור על פונקציונליות לצד האסתטיקה.

גמישות עיצובית משופרת

תכנון מטבח עד התקרה דורש גמישות עיצובית, כי מידות הארונות צריכות להיות מותאמות למידות הספציפיות של מבנה חלל המטבח, לתקרה או לסנכרון גובה הארונות עם ההנמכות, אם ישנן כאלה. יש כאן גם פוטנציאל לאפשרויות שילוב של תאורה מובנית, הדגשות דקורטיביות או נקודות עיצוביות אחרות, שיכולות להוסיף פונקציונליות ומשיכה ויזואלית לעיצוב המטבח.

לכן הפך עיצוב ארונות המטבח עד התקרה כה פופולרי. כי הוא פותח אפשרויות נוספות של תכנון פרקטי שיש בו עיצוב מושך ויזואלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *