צילום: גידי בועז

אפשר לומר בוודאות כמעט מוחלטת, שהמטבח הוא המקום המרכזי ביותר בכל בית מודרני היום, ובוודאי בבית הישראלי. מאז שהוסרו הקירות והמטבח הפך פתוח לעיני כל – עיצוב המטבח קיבל חשיבות עליונה. אין זה אומר שהפונקציונליות שלו, איכותו או עמידותו של המטבח משמעותיים פחות. במטבח הכל חשוב. אולם כאשר הטרנדים רבים ומשתנים בתדירות גבוהה בעולם כל כך מהיר, כדאי לדעת כמה דברים על מטבחים מעוצבים: מה מומלץ? מה הדגשים? כיצד נדע מה יוכל ללוות אותנו לאורך זמן? וממה כדאי להימנע?

מטבחים מעוצבים עדכניים ונצחיים גם יחד

מבין כל סגנונות עיצוב המטבח מטבחים מודרניים הם מטבחים שיוכלו להיות עדכניים לאורך זמן. מטבח בסגנון מודרני במהותו הוא מטבח שיציג את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, העיצוב יהיה עכשווי, מוקפד ומדויק ולא יהיו בו גחמות עיצוביות או טרנדים קצרים חולפים. מטבח בסגנון המודרני הוא מטבח ששפתו האסתטית היא קלאסית, נקייה וחפה מקישוטים זמניים. כל האלמנטים האסתטיים שבו ישרתו מטרות פונקציונליות וישלימו את ערכיו. וכאשר אין פרטים שהם קישוטיים בלבד עיצוב המטבח יוכל ללוות אותנו שנים רבות.

אלמנטים עיצוביים מיוחדים

אין זה אומר שמטבח מודרני איננו מעוצב או שאין בו אלמנטים עיצוביים מיוחדים. ההיפך הוא הנכון. מטבח מודרני הוא מטבח שהעיצוב מאד מוקפד בו, מאד מדויק. יהיו בו פתרונות מתוחכמים ומתקדמים על מנת לשמור על אופיו הנקי והעיצוב המינימליסטי.

במטבחים מעוצבים בסגנון המודרני יהיו פתרונות שונים ומנגנונים להסתרה ולשמירה על הסדר החיצוני, כמו: ארונות למוצרי חשמל אינטגרליים, דלתות כיס, שיוכלו להסתיר מקטעים שלמים מן המטבח, נשלפים פנימיים שונים שלא יפגמו בשלמות החזיתות, תאורה נסתרת, מנגנונים פנימיים במקום ידיות ועוד.

ככל שהאלמנטים החיצוניים יהיו מופחתים המטבח יהיה נצחי יותר ויתאים את עצמו בקלות יותר לכל סגנון עיצוב אחר בבית.

ארונות מטבח במידות גדולות במיוחד

הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של העיצוב המודרני והחומרים החדשניים פותחים אפשרויות עיצוב חדשות, כמו ארונות מטבח במידות גדולות במיוחד. חזיתות מטבח במידות נדיבות שומרות על נראות אחידה ונקייה. כך הסדר מתקיים בקלות והמטבח יכול להפוך בסוף העבודה לתפאורה אלגנטית לעיצוב הבית כולו.

דלתות אחידות או דלתות מתכנסות (דלתות הכיס) לא מסגירות דבר ממה שנמצא ומתחולל בתוכן. כאשר דלתות הכיס פתוחות ונכנסות לתוך מיקומן, הן אינן מפריעות להתנהלות השוטפת, וכאשר הן סגורות נקבל מבנה ארונות אחיד עם דלתות גבוהות במראה אסתטי נקי.

התנאי ההכרחי הוא איכות

עמידות ונצחיות לא יוכלו להתאפשר ללא התנאי ההכרחי של איכות החומרים והמוצר. מטבחים שאמורים לשרת אותנו שנים רבות אמורים להיות איכותיים מאד, ממסד ועד טפחות. כל פרט בהם חייב להיות מוקפד. כאשר הפונקציונליות מיוצגת על ידי עיצוב שמשרת אותה והאיכות היא ללא דופי המטבח יוכל ללוות אותנו זמן רב.

מטבחי next125, מותג הפרימיום של חברת המטבחים Schuller גרמניה, הם מטבחים מעוצבים שפונקציונליות, החשיבה על הנדסת אנוש והאיכות הם ערכים עליונים בהם. ואלו לא הערכים היחידים בהם. השפה האסתטית היא שמציגה אותם בניקיון עיצובי ובפשטות אלגנטית. זו שפה עיצובית שהיא עכשווית, ישירה, מדויקת ובה בעת מושכת רגשית. לכן, אין זה מפליא שרשומות לזכותם פרסים רבים לעיצובים מיוחדים, שעשו את החיבור בין פונקציונליות לעיצוב בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם ערך מיטבי לכסף.

מטבחי next125 הם מטבחים שמביעים אותנטיות מוחלטת באמצעות אהבה, חומר ועיצוב. הם מטבחים מחויבים למטרות פונקציונליות לצד עיצוב מדויק, כי מטבח יוקרתי הוא מטבח מיוחד שיגשים את כל הציפיות. כל פרט יהיה בו חשוב, גם אם הוא פנימי או לא נראה. זו שפה עיצובית מרגשת ומחוברת לאנשים.

מאמרים נוספים על מטבחים מעוצבים

מטבחים מעוצבים בהתאמה אישית

מטבחים מעוצבים בהתאמה אישית מציעים מספר יתרונות בהשוואה למטבחים מעוצבים מראש או "מטבחים סטנדרטיים". כאשר מעצבים מטבח בהתאמה אישית הוא תמיד יהיה מותאם לבעליו. גם

המשך »

מטבח מעוצב בסגנון מודרני

המטבחים המודרניים הראשונים תוכננו כנראה לאחר מלחמת העולם הראשונה עבור משרד השיכון הגרמני. המטבח המודרני המתועש הראשון זכה לכינוי “מטבח פרנפורט” והוא מיוחס למעצבת האוסטרית

המשך »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *