המראה של מטבח מודרני עכשווי הוא בדרך כלל מלוטש ונקי. הצבעים שיתאימו לו יהיו גוונים שיתמכו בקו העיצובי המרשים והמסוגנן שלו. צבעים ניטרליים מוחלטים יתאימו מאד. הם יתמזגו עם הסגנון המוקפד שלו. אך לא רק הם. אפשר בהחלט לשקול צבעוניות נוספת ואחרת מהצבעים האופייניים.

צבעים ניטרליים

צבעים ניטרליים כמו לבן, אפור ובז' הם בסיס מצוין ליצירת מראה של מטבח מודרני בעל אסתטיקה נקייה ומינימליסטית. מטבחים לבנים הם קלאסיקה שאף פעם לא נגמרת. מטבחים אפורים בגוונים בהירים הם רב תכליתיים ויראו מצוין בסגנון המודרני.

מטבחים שחורים

צבעים מוחלטים אחרים, גם אם דרמטיים יותר, כמו אפור לבה, חום שוקולד או שחור, יוכלו לשמור אף הם על המראה המוקפד האופייני למטבח המודרני ולהוסיף לו תחושה נועזת או מתוחכמת. למטבחים שחורים או מטבחים כהים אחרים יש דומיננטיות עיצובית של נוכחות אלגנטית מרשימה. כאשר מדובר במטבח מודרני יוקרתי באיכות גבוהה מחומרים עמידים ועם הגנה מיוחדת לטביעות אצבעות (AFP – Anti Fingers Print) המטבח השחור יהיה גם נוח לתחזוקה והוא יראה במיטבו גם כאשר יהיה מטבח פעיל.

גימור מתכתי

במטבחים מודרניים אפשר לצפות גם לחזיתות בגימור מתכתי, בעיקר נירוסטה או אלומיניום. גימור של מתכות יכול להוסיף תחושה של מראה תעשייתי, מודרני ויוקרתי. אפשר גם לחשוב על שילובים מעניינים ובוודאי שיתאים לבחור את מוצרי החשמל למטבח בגימור מתכתי.

צבעים נועזים

מטבח מודרני הוא בראש ובראשונה עיצוב וסגנון ולכן בשילוב הנכון אפשר לבחור בצבעים נועזים. הוספת צבע תוסס, כמו אדום-בורדו, כחול עמוק, תכלת, זעפרן או ירוק כהה, למשל, יכולה ליצור עניין ויזואלי מרשים ועדיין לשמור על האופי הנקי של המטבח המודרני. העיצוב יכול להיות שקט בעיקרו בגוון ניטראלי, כאשר הצבע הנועז יהיה כצבע דגש במקומות מסוימים.
מצד אחר – ללקוחות, שמעדיפים עיצוב שונה ולא חוששים מצבע, יתאים מטבח שכולו צבע פחות שגרתי ועדיין הסגנון הכללי יכול להישמר מודרני ועכשווי. שאלת המינון היא עניין של בחירה והעדפה אישית. כמובן שנושא ההתאמה לעיצוב הכללי בבית צריכה להיעשות בתשומת לב רבה יותר.

צבעוניות של חומר

צבעוניות של מטבח יכולה להיות מושפעת גם מהחומרים מהם הוא עשוי. ישנם חומרים, כמו פורצלן, עץ ואף זכוכית, שלחומר עצמו תהיה השפעה רבה על צבעוניות המטבח והנראות שלו בכלל. למטבח עץ או למטבח פורניר יש סקלת צבעים ונראות מסוימת, גם כאשר העץ יהיה מגוון או יעבור עיבוד. הבוחרים במטבח עץ בדרך כלל יבקשו לעצמם את המראה הטבעי, שיש בו חמימות ומרקם ייחודי משלו. זו תוספת מגע של טבע למטבח המודרני. לפורצלן יש מרקם , אופי ונראות של אבן. תכונותיה של הזכוכית, גם כאשר הן תוכלנה להיצבע בכל גוון צבע, מעניקות אסתטיקה מודרנית ייחודית.

המפתח לבחירת צבעים מוצלחת למטבח המודרני, אם כן, הוא איזון ואיכות. ניתן להיות יצירתיים, לשלב צבעים או לבחור בצבעוניות עשירה ונועזת. רק חשוב להקפיד על כמה נקודות:

  1. בחירה במוצר איכותי, שיוכל להציג כל צבע במיטבו.
  2. חשוב להתייחס לכמות האור במטבח ולבחור בתאורה נכונה ומחמיאה לצבע הנבחר. גוון צבע יכול להשתנות בסוגים שונים של תאורה ולאורך היום. אור טבעי תמיד יהיה המחמיא ביותר.
  3. חשוב ליצור חלל מטבח הרמוני ומזמין. העיצוב של מטבח מודרני יכול להיות בהחלט עיצוב רב תכליתי ומכיל באופן יחסי את סביבתו וזה היופי שלו. רק כדאי לשים לב שעומס ויזואלי רב מדי יכול לגרוע מהעיקר שלו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *