צילום: גידי בועז

המונח "מודרני" בתכנון מטבחים מתייחס לכל מה שהוא חדיש, אלגנטי ויעיל. הוא כולל חללים פתוחים נטולי עומס, מאפיינים מינימליסטיים ופלטות צבעים פשוטות. עם זאת מושם דגש על הנדסת אנוש, איכויות המוצר וקדמה טכנולוגית המגויסת לטובתו.
פריסה חכמה של המטבח תפיק את המרב מהחלל ותתחשב בארגונומיה. הכל כדי ליעל את השטח הנתון למטבח כדי שיעבוד טוב יותר, להבטחת תנועה נוחה וחלקה והנאה שלמה מהמטבח המודרני, בו הפונקציונליות, האסתטיקה והטכנולוגיה משולבות זו בזו. התכנון הוא לטובת האנשים המשתמשים במטבח.

מטבח מודרני עם אי

פריסת המטבח הפופולרית ביותר בבית המודרני, בו החלל פתוח, היא מטבח המורכב משורת ארונות ואי, הניצבים זו מול זה, וביניהם מעבר. זו פריסה נוחה העושה שימוש בכל שטח ארונות המטבח על ידי ביטול הצורך בארונות פינתיים. הקווים המקבילים יוצרים נתיב ברור בין המוקדים החשובים במטבח:
נקודת האש ואזור הכנת המזון (הכיריים),
נקודות המים שהן אזור הניקוי (כיור המטבח והמדיח)
ואזור אחסון המזון (מקרר).
בנוסף להן ניצבים יחידות אחסון לטובת כלים, אביזרי עזר במטבח ומצרכי מזון.
האי מספק משטח עבודה גדול או אזור אחסון באמצע המטבח ואפשר לשלב בו משטחי בישול והכנה ואזורי ישיבה. זו דרך מצוינת לייצר זרימת תנועה טבעית.

יתרונות נוספים לאי במטבח

האי במטבח מתאים כאזור עבודה נוסף כאשר עובדים במטבח יותר מאדם אחד או כאשר רוצים לפצל את סוגי המלאכות במטבח; הוא מקום למפגש בו בני משפחה וחברים יכולים לתקשר בזמן הכנת הארוחות והוא יכול לשמש כתחנת עבודה, קריאה, הכנת שיעורים וכדומה. בשל מיקומו במרכז המטבח או כרהיט מעבר לחללי המגורים של הבית כדאי להשקיע במיוחד בעיצובו ובתאורה הדקורטיבית מעליו.

אחסון חכם

האחסון הוא חלק נכבד מחלל המטבח ובמטבח המודרני היוקרתי ההתמקדות היא בפתרונות אחסון חכמים ונסתרים. מערכות האחסון המתקדמות ימקסמו את השטח מבלי להשפיע לרעה על המראה הנקי והסגנון של המטבח. דלתות כיס מתכנסות, ארונות מזווה חכמים וחלוקות פנימיות לנשלפים יעשו סדר בדברים, יסתירו את מה שצריך וישמרו על האסתטיקה של המטבח.

ריהוט משולב

פתרונות ריהוט משולב וגמיש יהפכו לאבני הבניין של המטבח המודרני. מערכות ריהוט מגוונות, שיוצרות סביבה ביתית, אותנטית וגמישה, ירכיבו את המטבח האישי. ממקום לבשל, לאחסן, להציג, לסעוד, לארח ועד בר ביתי או פינת עבודה. כל אחת ואחד בהתאם לצרכיהם וטעמם האישי. פריסת המטבח תהיה בחירה אינדיבידואלית לחלוטין.
ככל שהמטבחים פתוחים יותר ואנו מארחים בהם יותר, המטבח המודרני צריך להכיל את כל הפונקציות ופרטי ריהוט כלליים, מלאי תכנים וקסם הופכים לחלק מהמטבח.

צילום: גידי בועז

צילום: גידי בועז

אמיצים יותר עם צבע

מסתבר שאנחנו גם נעשים אמיצים יותר עם צבע במטבחים המודרניים. מטבחים שחורים ואפורים נכנסו זה מכבר במלוא עוזם והשנה נכנסו גם גוונים רוויים, עמוקים ועשירים המספקים מראה יוקרתי, כמו: כחולים, גווני אדמה וגם צבעים בהירים, צהבהבים. לאלו נוספו דגשים מרהיבים כמו: ידיות נחושת או זהב, המביאים עמם פרץ אופטימי של יצירתיות ואישיות ומוסיפים נגיעה של יוקרה, חמימות ומגע של דרמה מבלי שתהיה משתלטת.

מדפים פתוחים

מדפים פתוחים מציעים אזור להציג פתרונות אחסון פרקטים או יכולות עיצוב להצגת פריטים משמעותיים או דקורטיביים להכנסת אישיות לחלל ולהעניק תחושה מזמינה וביתית. כך גם אבזור לחפצים וכלים שימושיים שיתלה על הקירות. זו דרך מצוינת לתת למרחב הבישול מתיחת פנים ולניצול הקירות.
מדפים פתוחים מאלומיניום ומתכת הם פתרון פרקטי ואסתטי ממדרגה ראשונה. המתכות עמידות במיוחד, בעלות תכונות אנטי-מיקרוביאליות, הן ניטרליות עיצובית ומתאימות כמעט לכל מטבח ולכן הן בחירה מצוינת למטבחים המודרניים.

מכשירי חשמל משולבים

מטבח מודרני משולבים מכשירי מטבח יצרני אלדלי בעצם KITCHEN MAKERS/DAY JON
ככל שאנו מבלים יותר זמן בבישול ואירוח בבית, יש כעת השקעה גדולה יותר במכשירי מטבח – ממכונות קפה ועד למקררי יין – שלא יפגעו בארון או בחלל מכשיר אחר.

בן ב-Kitchen Makers מסביר: 'עם העלייה בפופולריות של חדרי כביסה ותחנות ארוחת בוקר, מכשירי חשמל משולבים יאפשרו לך לשמור על החדר שלך בצורה יעילה.'

מטבחים מודרניים צריכים להיות מתאימים לכל צורך אינדיבידואלי ובהתאמה אישית, כאשר כל מטרה והעדפה נבחנות. מצאו את עיצוב המטבח המודרני המושלם עבורכם כי מטבחים יכולים להיות השקעות יקרות ואינם ניתנים להחלפה בקלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *