חצי אי במטבח הוא הכינוי לאי שאיננו חופשי בכל ארבעת צלעותיו אלא מחובר בדופן אחת שלו לקיר. זו דרך טובה ליהנות מאי במטבח, בעיקר במטבחים קטנים, שממדי החלל בהם אינו מאפשר אי שלם חופשי. זו גם יכולה להיות בחירה עיצובית מודעת. ההיאחזות של חצי האי בקיר אחד מכתיבה את זרימת התנועה ויוצרת לה נתיב טבעי, שיכול להוסיף כוונות עיצוביות לתוכנית.
מלבד זרימת התנועה המוגבלת בחיבורו של האי לקיר, חצי האי יכול להעניק גם למטבח קטן את כל היתרונות שיש לאי במטבח.
הנה מספר יתרונות:

שטח דלפק נוסף

חצי אי יכול לשרת פונקציות מרובות במטבח קטן, כמו לספק מרחב עבודה נוסף להכנת אוכל, לבישול, להגשה או מקום נוסף למוצרי החשמל הקטנים. אם מוסיפים לו מקומות ישיבה הוא בהחלט יכול להיות תחליף לפינת האוכל, שלא תמיד מתאפשרת בדירות קטנות, או כסביבת עבודה או מיני-משרד לעבודה מהבית. הסוד כאן יהיה בבחירת כיסא נוח, רצוי עם משענת.

תוספת אחסון

חצי אי במטבח קטן יכול לשמש כתגבור משמעותי למקומות האחסון. ניתן לשלב בחצי האי כמעט כל יחידה: ארונות, מגירות, מזווה או מקום למוצרי חשמל. היתרון המשמעותי הוא שאלו ארונות נגישים ונוחים הרבה יותר מאחסון שנמצא בגובה ופחות נוח לגישה יומיומית. מומלץ לשלב ביחידות הללו נשלפים מסוגים שונים ואבזור לארגון וסדר, שיקלו על הגישה וינצלו את כל תכולתם.
יש לשים לב לתכנון המרחקים בין חצי האי לארונות האחרים, כדי שכל היחידות יפתחו בנוחות ותהיה אליהם גישה, כולל מעבר חופשי לפחות לבן אדם אחד. המרחק האידיאלי הממוצע הוא בסביבות 105 ס"מ – 120 ס"מ.

אסתטיקה משופרת

חצי אי מעוצב יכול להוסיף עניין ויזואלי למטבח וליצור נקודת מיקוד. אפשר לעצב אותו בצבעים או חומרים שונים. כאשר החלל פתוח הוא יכול לעזור להגדיר ולהפריד את אזור המטבח מחלל המגורים כרהיט ביניים. זה יוצר גבול ויזואלי בין המטבח לסלון שיכול לגרום למטבח להרגיש יותר מאורגן ומובנה. אם הוא זה שפונה לחלק הציבורי או אולי לכניסה לבית השקעה אסתטית בו תשפיע על נראות הבית כולו. למראה קליל יותר אפשר לתכנן אי על רגלי מתכת או להשקיע את המסד (צוקל) פנימה, כך שיראה כמרחף. אפשר לשלב בו חלקים פתוחים לאביזרי נוי.

אינטראקציה חברתית

מעבר לכל יתרונותיו הפונקציונליים של האי במטבח הוא גם יכול לקדם אינטראקציה חברתית בזמן הבישול או האירוח. משטח העבודה הנוסף עם הפנים לחלל הציבורי מאפשר למי שעובד במטבח ואמון על ההכנות להיות בקשר עם אורחיו או עם בני המשפחה באזור המגורים תוך כדי עבודה במטבח. זו הרגשה נעימה.

פריסת המטבח הטובה ביותר תהיה זו שתתאים לצרכים ולהעדפות האישיות, הפונקציונליות והאסתטיות גם יחד. זה תמיד יהיה שילוב של שניהם. התייעצות עם  מעצב.ת מטבחים מנוסים תוכל לעזור להעריך את ההיתכנות וההשפעה הפוטנציאלית של הוספת חצי אי למטבח קטן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *