מטבחים חכמים מצוידים בגאדג'טים שונים (חֲפִיץ על פי האקדמיה ללשון העברית) המשתמשים בטכנולוגיה לשיפור הבישול, הכנת האוכל או ניהול המטבח. מטבח חכם הוא כזה שיהיו בו החידושים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר או יכיל פטנטים חכמים.
הנה כמה גאדג'טים של מטבח חכם נפוצים:

מקרר חכם

למקררים חכמים יש מסכי מגע או ממשקים מובנים, המאפשרים את ניהול המצרכים במקרר. הם יכולים לעקוב אחר מלאי, להציע מתכונים על סמך מרכיבים זמינים ואפילו לשלוח הודעות כאשר הפריטים אוזלים או פג תוקפם. זה כמובן דורש ניהול מסודר והזנת נתונים מראש ומהצד האחר ימנע שכחה או חוסר מעקב אחרי מוצרים שעבר זמנם.

תנורים חכמים

תנורים חכמים מגיעים עם תכונות מתקדמות, כמו קישור ל- Wi-Fi, המאפשר לשלוט בהם מרחוק באמצעות אפליקציות לטלפון הנייד. זה מאפשר למוקד שירות להתחבר מרחוק ולפתור מידית את מרבית התקלות, אפשר לקבל מתכונים ולהפעיל את התנור באופן אוטומטי בהתאם למתכון, למשקל, לדרגת העשייה וכדומה. אפשר לחמם מראש, לעקוב אחר התקדמות הבישול ולהתאים את הגדרות הטמפרטורה מכל מקום על מנת להבטיח תוצאות מדויקות ועקביות. הדבר נכון גם כאשר מדובר בתנורים מתקדמים עם טכניקות בישול אחרות, כמו בישול על אדים או בווקום.

כיריים אינדוקציה עם תכונות חכמות

כמעט כל מטבח חכם מאובזר בכיריים אינדוקציה. הן קלות לניקיון ומציעות תכונות חכמות כמו בקרת טמפרטורה מדויקת עם התאמה לגודל הסיר, כיבוי אוטומטי, טיימרים משולבים, כולל הגדרות בישול מרחוק. דגמים מסוימים אפילו מתחברים לאפליקציות ניידות עם מתכונים, הוראות בישול מודרכות, כאשר רמות החום מותאמות. כמובן שתהיה הודעה כאשר הארוחה תהיה מוכנה.

מכונות קפה מתקדמות

אוהבי הקפה יודעים להעריך טחינה טרייה וקפה העשוי בדיוק כפי שאוהבים. מכונות קפה אלו ניתנות לתכנות לשליטה מהסמארטפון ולהתבסס על ההעדפות האישיות, להתאים חוזק וטמפרטורה.

מוצרי בישול אחרים

אופציית מטבח חכם לא שייכת רק למוצרי החשמל הגדולים. למעשה ישנם היום מותגים של מוצרים כמו: מעבדי מזון, מאזניים דיגיטליים, סירים חכמים, מדחום, טיהור אוויר ועוד, שיכולים להתחבר לאפליקציות הבקרה השונות במטבח חכם. זו עזרה משמעותית בדיוק במתכונים, בחישוב ערכים תזונתיים, בהתאמת גדלי המנות, במעקב אחר הצריכה ובייעול ושיפור העבודה.

רכזת שליטה ובקרה

כל המוצרים החכמים יכולים להתנקז למסך אינטגרטיבי מרכזי שישמש כמרכז השליטה של המטבח החכם. הוא יכול לכלול תכונות כמו ספר מתכונים, הכולל מידע תזונתי וקישור ישיר עם חישוב כמויות עם הוראות הפעלה, סיוע קולי, חישוב מלאי והתראות, הקרנת וידאו ושילוב עם מכשירי בית חכם אחרים.
עם זאת – נמצא שלא כל הגאדג'טים מחויבי מציאות או חיוניים בהכרח. גאדג'טים במטבח חכם יכולים להיות עזרים המתווספים למכשירים המסורתיים. לפעמים הם עונים על צורך ממשי או מקצרים תהליכים ולפעמים הם פשוט תוספת נחמדה לעיצוב או לעבודה במטבח. בחירתם תהיה תלויה בהעדפות ובצרכים האישיים שלכם. חשוב לבחור את המטבח החכם שיתאים להרגלי הבישול ולאורח החיים האישי. עוד חשוב לציין שהזמינות והתכונות של הגאדג'טים אלו משתנה בהתאם למותג ולדגם.
חשוב לעדכן את חברת המטבחים במוצרים אותם בכוונתכם להתאים ולרכוש על מנת שארונות המטבח יתאימו למידות ולדרישות הטכניות של היצרן, בעיקר בהכנות החשמל, התקשורת והאוורור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *