בשנת 2023 התבססו כמה חידושים מדהימים במטבחים שכדאי להתעכב עליהם. הם מתמקדים בתכונות חכמות ושיפורים לנוחות מרבית, ליעילות אנרגטית ולבריאות. החידושים לא פסחו כמובן גם על הצד האסתטי של המטבחים. אפשר לראות בפן העיצובי תזוזה לכיוון צבעוניות רעננה לאחר שנים לא מעטות בהן הייתה הגמוניה למטבחים לבנים, אפורים או שחורים.

אחסון נסתר

מוצעות היום הרבה יותר אפשרויות לארגון וסדר. מטבחים מינימליסטיים מודרניים אוהבים אחסון נסתר. זו דרך מצוינת לשמור על מראה המטבח מסודר ומאורגן. ממגירות נשלפות עם חלוקות פנימיות גמישות ועד ארונות עם דלתות כיס, שיודעות להיסגר בסיום העבודה ולהשאיר את מראה המטבח נקי מבלי לחשוף את תכולתו.
מאחורי דלתות הכיס אפשר לתכנן מטבחים שלמים או חלקים חשובים כארונות אחסון, הסתרת מוצרי חשמל, ארגון עמדת מחשב או תכנון בר משקאות ביתי מפנק. הסדר נשמר וככל שעיצובן מושקע יותר הוא יראה יותר כריהוט מעוצב מרשים.

ריהוט משלים

הריהוט המשלים לצד המטבח הפך היום לחלק חשוב מהעיצוב הכללי. זו אפשרות אחסון נוספת שתוכל לשרת אזורים נוספים לצד המטבח, כמו פינת האוכל או הסלון, עם הכלים היפים להגשה או לתצוגה. מבחר אפשרויות הריהוט המשלים התעשר מאד במראה ובאלמנטים עיצוביים, שימשיכו את עיצוב המטבח למראה מגובש ושלם יותר.

מוצרי חשמל חכמים

מוצרי החשמל החכמים יכולים להתחבר למערכת אוטומציה ביתית ולהיות זמינים למשתמשים באמצעות מממשק אחד קל להפעלה. ניתן להפעיל אותם באמצעות הקול או הטלפון. יקל לזהות תאריכי תפוגה של מזון במקרר, תנורים יוכלו לזהות את זמני הבישול והטמפרטורות הדרושים למתכונים ספציפיים, כך שאפשר יהיה לקבל תוצאות בישול אחידות ובקלות יחסית.

התמקדות מוגברת בקיימות ובבריאות

הולכת וגוברת המודעות והדרישה להשתמש במשאבים מתחדשים ונבנים מחומרים, הניתנים למחזור ולשמירה על קיימות, בתכונות חכמות לחיסכון באנרגיה ובתכונות שישמרו על בריאותנו. ישנה העדפה גדלה ליצרנים שמקפידים על ייצור בר קיימא, אשר משתמשים בתהליכים שמפחיתים את צריכת האנרגיה ככל האפשר. ישנה הקפדה על בחירת חומרים נטולי השפעות בריאותיות מזיקות וישנם היום קולטי אדים, שפועלים גם כמו מטהרי אוויר ודואגים לאיכות האוויר בחלל כולו.

עמידות גבוהה ותחזוקה נמוכה

עמידות גבוהה ותחזוקה נמוכה מאז ומעולם היו חשובים במקום פעיל כמו המטבח אולם מגוון החומרים החדשים המוצעים היום פתחו אפשרויות חדשות, הרבה יותר מתקדמות ונוחות לשימוש.

הדלתות החדשות במטבחי next125 מגלות עמידות יוצאת דופן ללכלוך, לסימני טביעות אצבעות מרגיזות ולשריטות. למטבחי הצבע של המותג, למטבחי הזכוכית או לדלתות הפורמייקה מסוג SensiQ (ננו ופניקס) יש ציפוי הגנה מיוחד, שמפחית באופן משמעותי סימני טביעות אצבעות AFP (Anti Finger Print surface). בשל צפיפות החומר בזכוכית או בפניקס הדלתות לא יקבלו את מרבית השריטות שעלולות להיווצר בעבודה השוטפת במטבח. מטבחי פורצלן העשויים מפלטת פורצלן טבעי יגלו פרקטיות ברמה הגבוהה ביותר.

כך גם משטחי העבודה מחומרים כמו קוורץ, פורצלן או גרניט. אלו משטחי עבודה חזקים מאד, העמידים בטמפרטורות גבוהות מאד, אינם סופגים ולכן היגייניים ואינם רגישים לשריטות.

מטבחים צבעוניים

מטבחי צבע יכולים להיות דרך מצוינת להוסיף אישיות למטבח ולמנוע ממנו להיראות רציני מדי. הם מספקים מראה ייחודי שניתן להתאים לסגנונו ולטעמו של כל אדם. לאחר תקופה ארוכה בה זכו המטבחים המונוכרומטיים בבכורה אנשים מחפשים היום אותנטיות וביטוי אישי גם במטבח ומעיזים יותר עם הצבעים. מסתבר שמטבחים צבעוניים אף מעלים את ערך הנכס כי אנשים נוטים יותר לקנות בית עם מטבח שנראה רענן ומעודכן.

בבחירת הצבעים החדשים למטבח חשוב לקחת בחשבון את גודל המטבח. מטבח קטן עשוי להיראות בצורה הטובה ביותר עם פלטת צבעים אחת, בעוד שמטבח גדול יותר יכול להכיל מגוון רחב יותר של צבעים. חשוב לתכנן את השילובים ולבחון כיצד הצבעים יעבדו יחדיו ועם האלמנטים האחרים בחלל כדי לוודא שהעיצוב מאוזן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *