בחירת חומרים וצבעים למטבח היא אישית והיא זו שתיתן לו בסופו של דבר את אופיו ותאפשר ליצור מרחב מגורים אסתטי שלם המותאם לצרכים האישיים. הצבעוניות היא התפאורה החיצונית, הראשונה בה העין שלנו נפגשת והיא תשפיע על הרגשתנו הטובה במטבח. ישנם חומרים לחזיתות המטבח, בהם אפשרות בחירת הצבעים היא רבה, ויש חומרים אחרים, שהבחירה בהם מצומצמת יותר. אפשרויות הבחירה תלויות בדרך כלל בתכונות החומר.
דלתות מטבחי הפורצלן עשויות מלוח אבן בייצור מתועש. הכבישה שלו בטמפרטורות ובלחץ גבוהים מאד מעניקה לו את תכונות העמידות הגבוהות בהן הוא ניחן ואת מראהו המיוחד.

פני הטבע

הפורצלן הוא התשובה, המתועשת, הפרקטית והעמידה ביותר, לאבן הטבעית או לחומרים טבעיים אחרים, כמו בטון, מתכת ואפילו עץ. פני השטח שלו הם הטבעה של צילום המראה הטבעי של החומר הנבחר. המגע הוא כשל אבן טבעית. האפשרויות הרבות לעיצוביהם ונאמנותם של מטבחי פורצלן למראה הטבעי, הן בטקסטורות, הן בצבעוניות והן במגע הם כוחם העיצובי המושך קהל לקוחות רב.

צבעוניות ניטראלית

מנעד הצבעוניות של מטבחי הפורצלן תהיה בדרך כלל תואמת לצבעוניות המופיעה בטבע. מרבית המופעים ייטו לטובת צבעוניות ניטראלית. נמצא בקולקציות מטבחי הפורצלן בעיקר גווני אבן בהירים, כמו שמנת, בז', אפור בהיר, המוסיפים למטבח חמימות ותחכום מבלי להשתלט יתר על המידה על המרחב. הרי לחומר הפורצלן עצמו כבר יש נוכחות מכובדת משלו. למעדיפים מטבחים כהים מוצעת צבעוניות של אפורים כהים ומטבחים שחורים. העיצוב הכהה יהיה בהחלט דרמטי והמטבח יראה כרהיט מסוגנן.

אפקט השיש

עיקר הביקוש הוא למטבחי פורצלן במראה של שיש או אבן טבעיים. אפקט השיש מוסיף למטבחי הפורצלן דפוסי עורקים וכתמים בגוונים של לבן, אפור, שחור או חום (משתנה כמובן בהתאמה לגוון הרקע העיקרי). המראה הטבעי מוסיף למטבחי הפורצלן נופך של אבן טבעית בנוכחות יוקרתית ואלגנטיות שאי אפשר להשיג באף חומר אחר.

אפשרויות נוספות

ישנן אפשרויות אחרות למראה הפורצלן כמו מראה של חלודה, בטון או חיקוי לעץ. האפשרויות הללו פחות מתאימות לעיצוב מטבחי פורצלן ונפוצות יותר במשטחי עבודה או חיפויים אחרים.

גימור מט או מבריק

דלתות מטבח הפורצלן מוצעות בגימור מט או מבריק. גימור מט יוצר מראה מאופק ועדין יותר. הוא משקף יותר נאמנות לחומרים הטבעיים. חלקם אפילו מחוספסים מעט. גימור מבריק יכול לשקף אור ונראה פחות טבעי. הגימור המבריק גם פחות עמיד ויכול להיות פגיע יותר לשריטות.
מומלץ לשקול את הסגנון ואת הלך הרוח הכללי שמבקשים להשיג בעת בחירת הצבעוניות של מטבח הפורצלן החדש שלכם. ככלל אפשר לומר שהנוכחות של מטבחי פורצלן נוטה להיות דרמטית יותר מכל חומר אחר. חשוב מאד גם לבדוק כיצד הדלת בנויה וכי היא אוחזת היטב את לוח האבן הקשיח ושומרת על הקצוות שלו, הרגישים לשברים. כדאי לקבל דוגמא של דלת ולבדוק כיצד היא נראית פיסית במקום ולבחון את התאמתה לריצוף ולאלמנטים עיקריים אחרים במטבח. גווני צבע תמיד נראים אחרת בתנאי תאורה שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *