תכנון ועיצוב: רוני סמסוןצילום: שירן כרמל

חשבנו שהמטבחים הכהים הם טרנד קצר מועד אבל הם נמצאים בקולקציות מטבחי היוקרה הנחשבים ביותר כבר תקופה ארוכה. מטבחים בצבעים כהים יכולים להיות בעלי קסם ומשיכה ייחודיים ולכן הם מלווים אותנו לא מעט שנים ויש להם ביקוש רב, בעיקר במטבחים בסגנון מודרני.

הנה כמה יתרונות פוטנציאליים והיבטים התורמים לקסם המיוחד של מטבחים כהים:

1. תחכום ואלגנטיות
צבעים כהים יוצרים תחושה של תחכום ואלגנטיות. הם יכולים להעניק למטבח מראה מלוטש ועכשווי ולהוסיף נופך של יוקרה למרחב כולו. אי אפשר להתעלם ממטבח כהה. יש לו נוכחות בולטת בפני עצמו והוא אינו נוטה להתמזג בצניעות במרחב. צבעים כהים כמו שחור או אפור פחם הפכו פופולריים זה מכבר, ואפשר לחשוב על צבעים נוספים, שיוסיפו תחכום עיצובי רב למטבח המודרני, כמו חום שוקולד, כחול עמוק או ירוק בקבוק כהה.

2. אסתטיקה נצחית
לצבעים כהים יש איכות של אסתטיקה נצחית, שיכולה לעמוד בטרנדים עיצוביים משתנים. הם יוצרים תחושת עומק ועושר, ומוסיפים תחושת קביעות לסגנון המטבח. הגוונים הכהים, בוודאי הקלאסיים בהם, אינם צבעים קופצניים ודינמיים, שהנוכחות במחיצתם במשך תקופה ממושכת תהיה קשה או מעייפת. האסתטיקה של צבעים כהים אמנם נוכחת, אך היא יכולה להתקיים לאורך זמן רב גם כאשר יהיו משתנים עיצוביים חולפים לידה.

3. דרמה וניגודיות
הנוכחות המודגשת של הצבעים הכהים יכולה ליצור מסתורין וניגודיות דרמטית מעניינת כאשר משלבים אותה עם אלמנטים אחרים, כמו משטחי עבודה, חיפויי קיר, ארונות ויטרינה, מוצרי חשמל וריהוט אחר במטבח. אם מעצבים, למשל, ניגוד בין כהות וכבדות לבהירות וקלילות – הניגוד הזה יכול להוסיף עניין ויזואלי ואמירה עיצובית נועזת. מטבחים בצבע כהה גם מספקים רקע מצוין להצגת הדגשים בהירים ו/או צבעוניים אחרים במרחב. מוצרי חשמל מנירוסטה ייצרו בהם איי צבע ויוסיפו חומריות מעניינת, כלי בישול צבעוניים או יצירות אמנות מלאות חיים יקבלו במטבח כהה אכסניה נהדרת לתצוגה דרמטית ומושכת. דגשים מעין אלו אלה על הרקע הכהה יכולים להוסיף אישיות למרחב כולו.

4. הסתרת פגמים
נהוג לחשוב שביכולתם של צבעים כהים להסתיר לכלוך, כתמים ופגמים בצורה יעילה יותר מאשר צבעים בהירים יותר ולכן יהיה צורך בפחות עבודות ניקוי. זה כמובן יתרון משמעותי במטבחים פעילים עם תנועה גבוהה. אולם יש לקחת בחשבון שאיכותו של המטבח ורמת הגימור שלו תשפיע רבות על הקביעה הנחרצת הזו. כדי לממש זאת חשוב להקפיד שחומרי חזית המטבח יגלו עמידות. המותג next125 מציע מטבחים כהים מהחומרים האיכותיים ביותר, כמו מטבחי פורצלן, בהם הדלת עשויה מלוח פורצלן דק שיושב בתוך מסגרת אלומיניום עדינה שעוטפת אותו מכל צדדיו. דלתות הזכוכית עשויות באופן דומה. הזכוכית היא צבועה ומחוסמת. מוצעת בגימור מט ומבריק. מטבחי הצבע עשויים בצביעה מיוחדת בשכבות רבות ואפשרות נוספת היא דלתות העשויות פניקס מאסיבי או SensiQ. כולם מוגנים בשכבה מיוחדת למניעת מרבית טביעות האצבעות המרגיזות.

5. יצירת אווירה
יש החוששים מאווירה חשוכה שמטבח כהה יכול ליצור אולם צבעים כהים יכולים להציע אווירה חמימה ונעימה בתכנון הכולל הנכון. זה יבוא לידי ביטוי במיוחד אם המטבח מקבל הרבה אור טבעי כדי לאזן את הגוונים הכהים. למעשה תכנון תאורה מתאים יוכל להשיג את התוצאות המבוקשות. תאורת לד אינטגראלית, למשל, תוכל להשתלב במקומות שונים בארונות: בתחתית הארונות העליונים, בחיפויי הקיר, מתחת למשטחי העבודה ואף בתחתית הארונות, בצמידות למסד (צוקל). זה יכול להעשיר את המטבח ולגרום לו להרגיש מזמין, נוח לפעילות ומושלם להתכנסות ולאירוח.

6. אמירה עיצובית ייחודית
ומעל הכל מטבח כהה זו אמירה עיצובית ייחודית. מטבחים בצבע כהה נפוצים פחות מעמיתיהם הבהירים. הם יכולים להצהיר אמירה נועזת ולשקף את האינדיבידואליות והסגנון של בעל הבית. זה נכון שלא כל אחד מתחבר למרחבים כהים בעת ההחלטה על ערכת הגוונים ומטבחים בצבע כהה עשויים שלא להתאים לכל חלל או העדפה. מומלץ, לכן, גם לקחת בחשבון גורמים, כמו גודל המטבח, אפשרויות התאורה וכמובן הטעם האישי, אך למבקשים אמירה עיצובית ייחודית, שיש בה נוכחות ואלגנטיות זו בהחלט יכולה להיות בחירה טובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *