עיצוב פנים: זיוה בר. צילום: גידי בועז.

מטבח זכוכית איננו ככל מטבח. לזכוכית יש רומן מתמשך עם האור ולהשפעתו עליה יכולות להיות תוצאות מרהיבות. האור במטבח זכוכית יכול לשפר את האסתטיקה ולהוסיף שכבות מרתקות. הנה כמה טיפים על מנת להפיק את המרב מהאור, הטבעי והמלאכותי, במטבח זכוכית:

מקסימום אור טבעי

העדיפות הראשונה היא למקם את מטבח הזכוכית במיקום קרוב לכניסת אור טבעי מקסימלית למרחב. אם מדובר בבית בתכנון ניתן להשיג זאת על ידי תכנון חלונות בעלי מפתחים נדיבים או דלתות זכוכית. האור הטבעי משפר את הבהירות והאווירה של המטבח ומוציא ממטבח הזכוכית את מקסימום יופיו. היות והזכוכית היא בדרך כלל רפלקטיבית כמות האור ופגישתו את הזכוכית יכולים להציג מופעים שונים של הגוון הנבחר, בהתאם לשעות היום, מיקומה של השמש והשתנות עוצמת האור. לא כל הגוונים ישתפו פעולה עם קרני האור במידה שווה אולם ישנם גוונים, בעיקר גווני הביניים, כמו: גוון של צדף ים או פלטיניום לדוגמא, שממש ישתנו לאורך היום ויראו מעט אחרת בכל אור נתון.

בזהירות עם בחירת גופי התאורה

בחרו את גופי התאורה שישלימו את היופי של מטבח הזכוכית. השתמשו בשילוב של תאורת סביבה, תאורה משימתית וגופי תאורה להדגשה, כדי ליצור אפקט של שכבות בעל משיכה חזותית. בנוסף לתאורה הכללית ניתן להתקין גופי תאורה תלויים או גופים שקועים בתקרה מעל האי או בפינת האוכל. פסי תאורת לד מתחת לארונות העליונים יכולים להיות ממוקמים בדיסקרטיות ולספק תאורה משימתית מבלי ליצור צל. אפשר גם להוסיף שכבות של תאורת אווירה מתחת למשטחי העבודה ומתחת לארונות התחתונים, בקירוב למסד (צוקל).
תאורת הדגשה למאפיינים ספציפיים במטבח, כמו יחידת וויטרינה מיוחדת, יצירות אמנות, פרטים אדריכליים, או חיפוי קיר אחורי ייחודי, תוכל להוסיף עומק נוסף ועניין ויזואלי.

משטחים מחזירי אור

למשטחי עבודה בגימור מבריק, בעיקר הבהירים בהם, תהיה נטייה טבעית להחזיר אור ולפיכך להעצים את כמות האור במרחב. אם זה האפקט הכללי המבוקש במטבח הזכוכית שלכם בחרו בגוונים בהירים ובגימור בעל ברק גבוה יחסית. גם לאלמנטים מתכתיים יש תכונות דומות של החזרת אור והשתקפויות. ניתן להשתמש גם באריחי קיר מבריקים, בחיפויי קיר מזכוכית או בגב אחורי ממראה למערכות קיר פתוחות. חיפויי קיר מעניינים לא רק יוכלו להוסיף נופך מלוטש, אלגנטי ומודרני למטבח, אלא זו אופציה נוספת לאפקט של החזרת אור שיגרום לחלל להיראות בהיר וגדול יותר.

אמצו גישת עיצוב מינימליסטית

היופי הייחודי של מטבחי זכוכית לוקח את מלוא תשומת הלב. שמרו על העיצוב והפריסה שלהם מינימליסטיים ללא עומס. חפצים או תפאורה מוגזמים עלולים להעיב על זרימת האור שלהם. אפשרו למשחקי האור הנובעים מהם באופן טבעי להיות השחקנים הראשיים.
במטבחי המותג next125 קיימים פריטים נוספים, הנלווים לחזיתות המטבח מזכוכית, כמו חיפויי קיר, חיפויי צד לארונות והשלמות נוספות, שיכולים להגיע בדיוק באותה הזכוכית כמו בחזיתות, כך שהמראה הסופי של המטבח יכול להיות מגובש עיצובית ובעל אחידות ויזואלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *