ירה כהן. צילום: גלי פלג

יש להתחשב בגורמים שונים בהתאמת אי למטבח, בהם: ההעדפות האישיות, הסגנון והאסתטיקה העיצובית הכוללת. האי במטבח צריך להשתלב במרחב בצורה חלקה והוא יהיה התאמה נכונה רק כאשר גם יוסיף פונקציונליות.

כדי להתאים כראוי את האי למטבח מומלץ להתייחס לנקודות הבאות:

קבעו את מטרת האי למטבח

חשוב להחליט מה יהיה השימוש של האי במטבח. האם ימוקמו בו פונקציות עיקריות כמו הכיריים או הכיור? האם הוא ישמש כאזור הכנה? הגשה? מקום ישיבה? אחסון נוסף? הגדרת התפקידים והתפקוד של האי יעזרו בתכנון פריסתו, מידותיו והתכונות הנדרשות בו.

העריכו את השטח הפנוי

בדקו את מידות מרחב המטבח כדי לקבוע את אפשרויות הגודל המתאים לאי. יש לבחון האם מידותיו של האי מתאימות לפונקציות הנדרשות בו ואת המרחק בין האי במטבח לאלמנטים אחרים, כמו: קירות, ארונות, ריהוט אחר, גישה נוחה לפתיחת הארונות ומוצרי החשמל.

זרימת התנועה סביב האי

יש לוודא שהאי לא ישבש את זרימת התנועה הטבעית במטבח. צריך להישאר מספיק מקום להסתובב בנוחות סביב האי ולגשת לאזורים אחרים במטבח ולמשטחי העבודה ללא כל מכשול. יחידות הארונות או מוצרי החשמל באי והיחידות מולו צרכים מספיק מרחב גישה כדי להיפתח בקלות ולהשתמש בהם. הגישה מול מוצרי החשמל צריכה להיות גם בטוחה לשימוש.

עיצוב פנים: זיוה בר. צילום: גידי בועז

מהי הצורה הנכונה לאי במטבח?

אי במטבח יכול להיות בצורות ובמידות שונות: מלבני, מרובע, בצורת L או מעוקל. הצורה תשלים את העיצוב הכולל של המטבח ותתאים לצרכים האינדיבידואליים. אי מלבני, למשל, יוכל בדרך כלל להכיל יותר לאורכו. מומלץ לא להגזים בעומקו של האי כדי שיהיה קל יותר להגיע לקצה שלו מבלי להקיף אותו. זה מקל על עבודות הניקיון.

הגובה הסטנדרטי לאי במטבח הוא 90 ס"מ

הגובה הסטנדרטי לאי במטבח הוא בסביבות 90 ס"מ, כגובה משטחי העבודה במטבח. עם זאת אפשר להתאים את גובה האי להעדפות ולצרכים האישיים. אם האי מתוכנן לשמש לישיבה כפינת אוכל אפשר לשקול להנמיך את כולו או את חלקו הנדרש לגובה שולחן ישיבה סטנדרטי (75 ס"מ) או לחילופין להגביה את האי או את חלקו לגובה ישיבה גבוה כמו בבר (כ-110 ס"מ).

תכונות נוספות ועיצוב מיוחד

האי, כמו המטבח כולו, צריך להיות מותאם אישית ובצורה האותנטית ביותר למשתמשיו. אפשר לשלב בו אלמנטים עיצוביים ייחודיים כדי להבליט אותו או להתאים אותו אישית כדי לשפר את הפונקציונליות שלו. אפשר להוסיף לו מוצרים שונים, כמו מקרר יין לדוגמא, כדי למקסם את השימושיות שלו. חשוב לתכנן בו שקעי חשמל נגישים למכשירים הקטנים או למכשירי טעינה. אם האי כולל כיריים, קולט אדים או מוצר חשמלי אחר שדורש אוורור יש להכין את ההכנות הנדרשות.
אפשר להגביה את האי מעט מהרצפה כדי ליצור אפקט של אי צף. ניתן להשיג זאת באמצעות רגליים או בסיס עם מסד שקוע. זה מוסיף לאסתטיקה המודרנית ומשפר את המשיכה החזותית של האי.
תאורה מתאימה מעל האי תאיר את משטחי העבודה ותדגיש את העיצוב המגובש שלו. גם בחירת החומרים, הצבעים והגימור ישפיעו על עיצובו ועל האסתטיקה הכללית של החלל.

תמיד מומלץ להתייעץ עם חברת המטבחים או עם מעצב.ת מטבחים מנוסה על מנת להבטיח התאמה נכונה ובטוחה של האי למטבח שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *