תכנון מטבח חדש הוא פרויקט מרגש ומרתק. אנחנו אמנם קצת משוחדים, אבל לדעתנו המטבח הוא המקום החשוב היותר בבית. יש לנו כמה עצות טובות כדי שתוכלו להימנע מטעויות בדרך לתכנון מטבח החלומות:

  • היו מציאותיים
    וודאו שהמטבח החדש מתאים לכם ואיננו רק פנטזיה שלא מתאימה לאורח החיים שלכם. אם המטבח פעיל ועמוס או אם יש לכם ילדים קטנים – תכננו מטבח מחומרים איכותיים, עמידים ופרקטיים. טביעות אצבעות באופן קבוע או פגיעות אחרות בשימוש יומיומי שגרתי ירגיזו מאד.
  • התעלמות מהמשולש הקדוש במטבח
    לא חשוב מה גודל הבית שלכם אם תכנון המטבח לא יהיה פונקציונלי ו"המשולש הקדוש" של נקודות המים והאש: כיור – כיריים – מקרר יהיו רחוקים מדי או קרובים מדי אחד לשני יהיה לכם קשה להתנהל במטבח. מרחק גדול מדי יכביד על ההתנהלות כשם שמרחק קטן מדי, שלא מאפשר גישה טובה, פתיחה ראויה או מסוכנת של הארונות או מוצרי החשמל – לא יוכלו לשרת אתכם כראוי.
  • חשבו מה התקציב שלכם?
    לפני שנסחפים להכניס כל פטנט וגאדג'ט חדש לתכנון המטבח בררו אם הוא חיוני לכם ואתם מוכנים להשקיע בו את התקציב הנדרש.
  • זו טעות לבחור את מוצרי החשמל לאחר שהארונות כבר הותקנו
    יכולים להיות הבדלים במידות ובדרישות הטכניות של מוצרי החשמל השונים. לא תרצו להתפשר על כך כאשר ארונות המטבח כבר במקומם והרי יכולתם לבחור הכל כרצונכם בעוד מועד. כדאי לעשות את כל ההתאמות בעת תכנון המטבח.
  • כמה שקעי חשמל צרכים?
    גם אם תכננתם שקע חשמל ייעודי לכל מכשיר חשמלי במטבח הוסיפו מספיק שקעי שירות פנויים מעל משטחי העבודה לפעילויות זמניות במטבח, כמו הפעלת מיקסר, מסחטת מיץ, חיבור לטלפון או לטאבלט. לפחות שני שקעי חשמל פנויים בכל אזור.
  • מרווחים נכונים
    המרחק בין הארונות העליונים לתחתונים צריך להיות תלוי גם במוצרי החשמל שעתידיים להיות על משטח העבודה. שלא יקרה מצב בו הגישה נחסמת כי חסרים עוד כמה סנטימטרים לגובה או דלתות הארונות לא נפתחות זו מול זו. המרווחים הללו גם חשובים לתאורה המשימתית האינטגרלית. בדקו האם המרווחים מספיקים להארה נכונה של האזור המיועד?
  • אל תהיו טרנדיים מדי
    ישנן מגמות עיצוב פנים שבאות ונעלמות באותה המהירות. מטבח נועד לשרת אותנו שנים רבות וחשוב להיזהר שלא ליפול לטרנדים קצרי מועד. כדאי לבחור בסגנון נצחי שיוכל להיראות במיטבו גם בחלוף האופנות הזמניות. עקבו אחרי מותגים של חברות מטבחים מובילות וראו את העיצובים שלהם לאורך הזמנים.
  • עשו חישוב לאחסון
    עשו חשבון לכמות האחסון במטבח הנוכחי שלכם ותכננו בהתאמה את המטבח החדש כאשר אתם מוסיפים מעט מקום נוסף עבור רכישות עתידיות. החוק הידוע הוא שכל שטח אחסון נוטה להתמלא.
  • קחו עזרה מקצועית
    תכנון מטבח חדש הוא תהליך מורכב. אפשר בקלות להתעלם מפרטים קטנים שיכולים להתגלות כמשמעותיים מאד בהמשך. אל תוותרו על עזרה מקצועית של שירותי עיצוב פנים, תכנון מטבחים או גם וגם.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *