בחירת הצבעים למטבח הישראלי היא לרוב די קלאסית. נמצא בעיצוב הישראלי הרבה מאד מטבחים לבנים ובשנים האחרונות גם מטבחים אפורים עד שחורים. מטבח בצבעים אחרים הוא פחות שכיח. אם נבחן את תחזיות העיצוב העולמיות אפשר להתחיל לראות תהליך שינוי בהתהוות. בדומה לאבולוציה של האופנה גם בעיצוב חללי הפנים מתחילים לשים פחות דגש על מה שאופנתי או טרנדי והדגש עובר לביטוי אישי. אחד מהביטויים לכך בעיצוב המטבח הוא שסקלת הצבעים המוצעת היום הרבה יותר מגוונת וצבעונית.

התאימו את המטבח לסגנון הבית

בראש ובראשונה המטבח אמור להיות מותאם לסגנון הכללי של הבית. אמנם יש לו נוכחות ועיצוב בפני עצמו, אך מרכזיותו של המטבח המודרני בתוך הבית דורשת יחסים אסתטיים בינו לסגנון של הבית. כך גם בבחירת הצבעים למטבח. לבית בסגנון כפרי, למשל, יתאימו גוונים קלאסיים כמו שמנת, גווני חום בהירים או תכלת וירוק פסטל. מטבח אורבני צעיר יכול לשקול צבעים עזים ודרמטיים יותר כחלק מאופיו החזותי של הבית.

מטבח בצבעים בהירים או כהים?

בהתלבטות האם יתאים למטבח שלכם צבע בהיר או כהה חשבו איזו תחושה או אווירה אתם רוצים ליצור. צבעים בהירים בדרך כלל מתמזגים בקלות וקל יותר להתאים אותם לסביבת העיצוב הכללית. הלבן הוא הצבע המוביל והשכיח ביותר מכיוון שהוא גוון רב-תכליתי.
כחול, ירוק וסגול, בעיקר בגרסת הפסטל שלהם, נחשבים לצבעים מרגיעים. צבעים עזים יכולים להוסיף תחכום, כמו גווני כתום, צהוב או אדום, הנחשבים לצבעים חמים, אך יש לנהוג בהם במשני זהירות ולאזן אותם על מנת שלא ישתלטו יתר על המידה. הגוונים הכהים, כמו כחול עמוק, ירוק כהה, אפור בזלת או שחור, מעניקים אווירה קלאסית ומוסיפים דרמטיות.

מטבחים בצבע אחיד

ההיצמדות למטבח בצבע אחיד, על כל חלקיו, מאפשרת ליצור עיצוב במראה נקי, מסוגנן ומגובש. זה יכול להתאים לכל סגנונות העיצוב בעיקר למטבח המודרני מינימליסטי. למטבחים מונוכרומטיים יש מראה נצחי ואווירה מרגיעה. על מנת שהתוצאה לא תהפוך למשעממת מדי אפשר לשלב במטבח מונוכרומטי חומרים ומרקמים. ההבדלים הקטנים האלו יכולים להוסיף עומק ועניין ויזואלי.

אילו צבעים פחות יתאימו למטבח?

מטבח בצבעים עזים מדי או זוהרים, כמו צבעי ניאון פחות מומלץ. הנוכחות שלהם יכולה להיות מפריעה מדי. הפעילות במטבח והאוכל יוצרים מספיק אנרגיות ולכן צבעים למטבח שהם ניטרליים או טבעיים, שיוצרים אווירה מרגיעה, יהיו בדרך כלל הבחירה הטובה ביותר. עם זאת באיזונים נכונים אפשר בהחלט לבחור בצבעוניות אמיצה יותר. לדוגמא: אם בוחרים לדלתות המטבח צבע עז אפשר לבחור במשטחי עבודה כהים ובקירות בגוונים קרים. השילוב הכללי יהיה מתוחכם, והניגודיות תקרקע הכל יחדיו.

עיצוב פנים: גילי אונגר, צילום: גידי בועז

 

שיקולים נוספים

ישנם שיקולים נוספים שיכולים להשפיע על בחירת הצבעים למטבח. התאורה יכולה להיות גורם מכריע בשיקולי הבחירה ותשפיע על נראות הצבע. למקום קטן יחסית ללא תאורה טבעית מומלץ לבחור בגוונים בהירים שיוכלו להשרות אווירה פתוחה יותר ומוארת. כדאי להוסיף לתכנון גם גופי תאורה נסתרים, שיאירו היטב את משטחי העבודה וידגישו את הצבעים של המטבח.
לאיכות החומרים או אופן הצביעה של החזיתות תהיה חשיבות מכרעת בנראות של הצבעים למטבח. קצוות של דלתות לא מטופלים כהלכה, צביעה לא איכותית או דלת שיראו עליה סימני טביעות אצבעות בקלות ולא תעמוד במבחן הזמן תעיב מאד על ההנאה מנראות המטבח.
צוות העיצוב של המותג next125 מבצעים מחקר מעמיק כדי לאתר צבע חדש למטבח. מזהים את צרכי הלקוחות תוך התבוננות במגמות והתפתחויות חברתיות שונות. נעזרים בשילוב של מחקרי שוק, ניסיון העבר ואפילו באינטואיציה. זה מאפשר גישה כוללנית רחבה, שיכולה להסביר מדוע צבעים מסוימים הולכים יחד, מהם השילובים המנצחים למטבח ועם איזה חומרים הצבע הנבחר יעבוד טוב. כך עד שמגיעים לגוון המתאים ביותר לקולקציה.
ההתמקדות היא ביצירת פלטת צבעים, שהיא גם נצחית וגם עכשווית ויש בה האיזון האופטימלי בין ייחודיות להתאמה לשימוש יומיומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *