כמה אפשרויות עיצוב יש למוקד המטבח המודרני – אי המטבח? התשובה היא שמספר אפשרויות העיצוב של אי למטבח יכול להשתנות מאוד בהתאם לגורמים שונים, כמו ממדי המרחב של המטבח, התכנון והעיצוב שמתאימים לנו, החומרים מהם הוא יהיה עשוי, תכונותיו והשימושים העיקריים שלו וכמובן ההעדפות האישיות. בחברות מטבחים מובילות תוכלו למצוא עיצובים מיוחדים ובלעדיים של אי למטבח, שיוסיפו למטבח שלכם עיצוב ייחודי ופתרונות טכניים מיוחדים.

אי מטבח מלוטש ומינימליסטי

למטבח מודרני מינימליסטי בסגנונו יתאים אי פשוט ונקי בערכת צבעים מונוכרומטית בסיסית, כמו: לבן, אפור, שחור, שישלימו את המראה המודרני של המטבח. אפשר לשקול לגלוש עם משטח העבודה מהאבן לצדדיו כדי שיראה כיחידה אחת. אם נבחר לאי חזיתות פורצלן ואותו הפורצלן ישמש גם למשטחי העבודה מעליו נקבל מראה מונוליטי של אי כבלוק אחיד בעיצוב מינימליסטי מרשים.

מה הייעוד של האי

לייעוד של האי ולפונקציות אותם הוא אמור להכיל תהיה השפעה מכרעת על העיצוב שלו. האם הכיריים יהיו בו? הכיור? אזור ישיבה? הגובה הרצוי לישיבה? כגובה האי – כ-90 ס"מ או בגובה שולחן – 75 ס"מ? מספר הכיסאות? אפשר לשלב בו תכונות חכמות, כמו עמדות טעינה מובנות, תאי אחסון נסתרים, חלקים פתוחים, מקרר יין, מוצרי חשמל נוספים ועוד.

אי מטבח מחומרים שונים

כדי ליצור עיצוב מעניין מבחינה ויזואלית אפשר לשקול לתכנן את אי המטבח מחומרים שונים ו/או בגוונים שונים. שילוב החומרים יכול ליצור מתח עיצובי מרתק. האי יכול להיות שונה מחלקי המטבח האחרים, הצמודים לקירות, והוא יכול להיות המשך שלהם בתוספת צבע או חומר שונה. בסופו של דבר שכבות העיצוב צריכות להתחבר באופן הרמוני ולהתייחס לסביבתן.

אי מטבח עם מסד מינימלי

אפשר להעמיד את ארונות האי במטבח על מסד (צוקל) מינימלי של כמה סנטימטרים בודדים בלבד. כך נוכל להרוויח ארונות תחתונים גבוהים יותר. כאשר מדובר על איים גדולים זו בהחלט אפשרות שתוסיף נפח אחסון לא מבוטל. מסד אי בגובה נמוך במיוחד ייראה כצל של האי והאי כולו ייראה כתיבה מרחפת.

אי מרחף על רגליים

האי במטבח יכול גם לקבל מראה מרחף מינימליסטי בעזרת אפשרות עיצובית מיוחדת נוספת של העמדתו על רגלי אלומיניום. המותג הגרמני המוביל next125 מציע מסגרת רגלי אלומיניום בגוון אוניקס שחור בגובה בגובה 16.2 ס"מ. רגלי האלומיניום המעוצבות מתאימות לאיים באורך 100 ס"מ ועד 320 ס"מ בעומק: 90-120 ס"מ. האי במטבח מקבל נוכחות קלילה ומעניינת.

האי כשולחן בישול עצמאי

אלטרנטיבה עצמאית נוספת לאי במטבח של המותג next125 הוא אי מעץ מעוצב כשולחן בישול. העיצוב הוא אייקוני שזכה בפרסי עיצוב רבים. אי הבישול של next125 יכול להשתלב בצורה מושלמת בכל סביבה. אפשר לרהט תחתיו ארונות שיוכלו להסתיר חיבורי חשמל או קולט אדים, אפשר להשאיר מקום לישיבה או מקום לחניית עגלת ה-Trolly.
יחידת אי הבישול הייחודית זמינה בשלושה גימורי עץ: אלון, אגוז טבעי או עץ מחט מעושן ומוברש ומגיעה במידות שונות.

אילו פתרונות תאורה יתאימו לאי במטבח?

מכיוון שהאי במטבח היא יחידה בפני עצמה כדאי ליצור מעליה תאורה שתדגיש את החזות הבולטת שלו. גופי התאורה יכולים להיות צמודי תקרה או תלויים. מעבר לתפקידם הטכני של הארת משטחי העבודה של האי כדאי שהאסתטיקה שלהם תשלים את הסגנון העיצובי של המטבח כולו. להשלמת האווירה אפשר להוסיף לארונות תאורת לד היקפית מתחת למשטחי העבודה או בתחתית הארונות, צמוד למסד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *