הצעד הראשון בתכנון מטבחים הוא בדרך כלל הגדרת המטרות והצרכים. עוד לפני שצוללים לפרטים הספציפיים של הפריסה, העיצוב הכללי ומהם מותגי מוצרי חשמל המומלצים, כדאי להקדיש זמן לחשיבה על הרגלי השימוש במטבח, לשאול את עצמנו מה הוא סגנון החיים שלנו? ומה אנחנו מבקשים להשיג בתכנון המטבח החדש? כל מטבח יכול להיות עולם ומלואו. הגשמת הצרכים האישיים והפרטים הקטנים הם שיבדילו בין מטבח שיהיה צריך להתפשר בו או "להתרגל אליו" לבין מטבח שהשהייה והשימוש בו יהיו בהנאה והגשמה.
מומלץ לשאול כמה שאלות, שיעזרו לדייק את התכנון הנכון והמתאים ביותר למטבח החדש שלכם:

מהי הפונקציונליות הנדרשת?

חשבו מהם הרגלי הבישול שלכם. מה גודל המשפחה או משק הבית? פרטו לעצמכם אילו פעילויות פונקציונליות בדרך כלל מתקיימות במטבח? האם אתם נוהגים לבשל לעיתים קרובות? מה אופי הבישולים העיקרי? אלו מרחבי משטחי עבודה יוכלו לספק? האם בדרך כלל אוכלים מחוץ לבית? האם אוהבים לארח במטבח? כמה סועדים?

סוגי אחסון

האחסון במטבח יכול להיות מסוגים שונים: אחסון נגיש של כלים לשימוש יומיומי, אחסון לכלי אירוח, אחסון של מזון (ארונות מזווה), תצוגה לכלים יפים, אולי לאוספים מיוחדים הקשורים למטבח? שקלו את מספר הארונות, סוגי האחסון, שטח המזווה וכל דרישות אחסון אחרת שלכם. הדרישות צריכות להיות תואמות, כמובן, לגודל המטבח האפשרי ולמרחב שלו. במידת הצורך אפשר לשקול להרחיב את שטחי האחסון בעזרת ארונות מזנון או בפתרונות עיצוביים יצירתיים אחרים שיתוכננו בצמידות למטבח. כל החלטה כדאי שתיבחן במסגרת התוכניות הכלליות לאזור המטבח ולהתאים אותה לצרכים האישיים ולעיצוב הכולל.
שטחי אחסון קיימים יכולים להיות מנוצלים טוב יותר בעזרת חלוקות מגוונות לתוך הארונות. פתרונות חכמים לסדר בתוך הארונות יעזרו אף לשמור על הסדר במטבח כולו.

מוצרים נלווים

זה נכון שכל בית צריך מקרר, כיריים, תנור וכיור אולם שפע המוצרים הקיים היום בשוק מאפשר לכל אחד למצוא את ההתאמה הטובה ביותר עבורו להרגלי הבישול, לגודל המשפחה ולאפשרויות המטבח. לדירה קטנה המיועדת לבן אדם אחד או שניים אפשר לבחור במוצרים נלווים בקנה מידה מותאם. למשפחה גדולה יותר, שאוהבת את המטבח שלה ופעילה בו, אפשר להתאים מוצרי חשמל לפי הקיבולת והשימוש המבוקשים. כך גם לגבי גודל הכיור והתצורה שלו וכל מוצר שימושי אחר.

סגנון ואסתטיקה

הסגנון והאסתטיקה הנבחרים הם מרכיבים משמעותיים בתכנון מטבחים ונקודת התייחסות חשובה. בתכנון מטבח בסגנון מודרני, למשל, לא יתוכננו פרטי קישוט ללא משמעות פונקציונלית. במטבח מינימליסטי תהיה הקפדה יתירה על תכנון של אחסון נסתר, שלא יעיב על הנראות המינימליסטית החיצונית. מוצרי החשמל יהיו בדרך כלל אינטגרליים, המקררים יוסתרו מאחורי דלתות וכך גם מוצרי החשמל הקטנים. יחידות הארונות יתוכננו בנראות ויזואלית אחידה ומתמשכת. לעומת זאת בתכנון מטבחים בסגנון כפרי יותר יוקדשו מקומות מיוחדים לקישוטי הסגנון שיוסיפו לו את אופיו.

קבעו את התקציב לפרויקט

גם התקציב יכול להנחות את הבחירות ולעזור בהעדפות תכנון המטבח.
כאשר ההבנה של המטרות והצרכים ברורים אפשר לעבור לשלבים הבאים בתכנון המטבח: לפריסה הטובה ביותר ולעיצוב שייקחו בחשבון את כל השיקולים, כולל החשיבה על זרימת התנועה הנכונה ובחינת כל האילוצים המבניים במרחב המטבח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *