מטבחים חכמים מתייחסים למטבחים מודרניים יוקרתיים, המצוידים בטכנולוגיות מתקדמות ובמוצרי חשמל מחוברים לאינטרנט, שמטרתם לשפר את היעילות, הנוחות והפונקציונליות בתהליכי הבישול וההכנות במטבח. אפשרויות החיבור לאינטרנט כמובן מאפשרות טיפול בתקלות שונות מרחוק וחוסכות את ההמתנה לביקורו של הטכנאי. למעשה בעזרת הטכנולוגיות, שממנפות את האינטרנט וחידושים אחרים, יוצרים סביבת מטבח אוטומטית יותר, שמקלה על הניהול וההתנהלות במטבח המודרני.

מכשירים חכמים

האפשרויות הללו באות לידי ביטוי בעיקר באמצעות מכשירים מתקדמים המתאימים מאד למטבח המודרני היוקרתי. למקררים חכמים, למשל, שיש להם מסכי מגע ו/או מצלמות, תהיה יכולת לנהל מעקב אחר מלאי, להכריז על תאריכים פגי תוקף וליצור רשימות קניות בהתאם.
בתנורי אפייה חכמים ניתן לשלוט מרחוק ו/או לתכנת אותם. יש להם מתכונים מתוכנתים מראש, הם יפעילו את עצמם באופן אוטומטי בהתאם לדרישות המתכון והם אפילו עשויים להציע תכונות של שליטה קולית.
כך גם עם מוצרי חשמל חכמים אחרים, כמו: מכונות קפה מחוברות, שניתן יהיה להפעיל מהסמארטפון בעוד מועד, או לשלוט מרחוק בבקרת טמפרטורה מדויקת של הסיר שמתבשל על הכיריים. המדיח יוכל להזמין בעצמו את חומרי הניקוי החסרים באמצעות שליחת הודעה לספק בהתאם לצורך.

שילוב עם עזרים וירטואליים

עוזרים וירטואליים, כמו: Amazon Alexa, Google Assistant או Siri של אפל יוכלו לעזור לשלוט במכשירי המטבח החכמים השונים באמצעות פקודות קוליות.

תאורה חכמה

מערכות תאורה חכמות, חיצוניות או תאורת לד המובנית בארונות המטבח עצמם, יהיו ניתנות לשליטה מרחוק או לתכנות ליצירת הגדרות אווירה שונות או תרחישים אחרים בהתאם לצורך.

אפליקציות לתכנון ארוחות ומתכונים

אפשר יהיה לחבר אפליקציות שעוזרות למשתמשים לתכנן ארוחות, ליצור רשימות קניות ולהציע מתכונים על סמך מרכיבים זמינים, קיימים, או בקשות שונות של התאמות ספציפיות, כולל מידע על המרכיבים והערכים התזונתיים של המזון.

מאפייני אבטחה

חלק מהמטבחים החכמים עשויים לכלול תכונות אבטחה, כמו מצלמות וניטור מרחוק כדי לשפר את הרגשת הבטחון.

למי מתאים מטבח חכם?

חובבי הטכנולוגיה והגדג'טים בוודאי יבקשו לעצמם מטבח חכם. הם יוכלו לשלוט כמעט על דבר דרך האפליקציות. אך מטבח חכם יכול בהחלט להקל ולהועיל במצבים נוספים, כמו לאנשים עסוקים עם לוחות זמנים צפופים, שעשויים להעריך תכונות חכמות ואוטומציה, שיחסכו להם זמן. לשפים ביתיים וחובבי בישול, שנהנים לבשל ולהתנסות במתכונים, נפתח עולם חדש של אפשרויות. הם יוכלו ליהנות ממכשירים חכמים, שמציעים דיוק, אוטומציה והצעות זמינות, רבות ומגוונות. אנשים, המודעים לבריאותם ולאיכות חייהם, יעריכו מטבח חכם שיסייע להם בתכנון ארוחות, מעקב אחר התזונה ושליטה במרכיבי חומרי הגלם והמנות. קשישים או אנשים עם מוגבלויות יוכלו להיעזר בתכונות השליטה הקולית, האוטומציה ובאמצעי הבטיחות שמכשירים כאלו יודעים לזהות ולהפעיל בעת הצורך. גם אנשים שמודעים להשפעה הסביבתית שלהם עשויים למצוא ערך במכשירים חכמים המיועדים ליעילות אנרגטית ולפרקטיקות ברות קיימא. העלויות הראשוניות אולי יכולות להיות גבוהות יותר, כי מדובר בדרך כלל במוצרי החשמל המתקדמים והמשוכללים ביותר, אולם מרביתם של מכשירי המטבח החכמים מציעים חיסכון בעלויות במונחים של יעילות אנרגטית לאורך הזמן, כולל הפחתת בזבוז מזון ותכנון טוב יותר של הארוחות.
מטבחים חכמים שואפים לייעל משימות, לחסוך זמן ולספק למשתמשים שליטה רבה יותר על סביבת הבישול שלהם. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, היכולות והתכונות של מטבחים חכמים צפויות להתרחב עוד יותר.
מותג המטבחים היוקרתי next125 מבית שולר גרמניה ערוך למוצרי החשמל החכמים וכל מטבח נבנה בהתאם למפרט הטכני והדרישות הספציפיות של כל מכשיר ומכשיר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *