עיצוב פנים: אמיר פלג
צילום: גידי בועז

לחזיתות מטבחי הפורצלן יש תחושה מיוחדת שאין לחומרים אחרים. הם נטועים חזק על הקרקע ומלאי עוצמה. החומר עצמו משדר אולי קצת קרירות וקשיחות, אך המגע והמראה של האבן הטבעית מקנה להם אלגנטיות מאופקת מיוחדת.
את מטבחי הפורצלן נמצא בקולקציות של מטבחי היוקרה מסיבות ברורות: הפורצלן הוא חומר מתועש שהליך ייצורו מורכב ויקר. על מנת להפוך לדלת במטבח הוא צריך להיות מעובד למשטח דק מאד והדלת הנושאת אותו צריכה להיות מתוכננת ומיוצרת באופן מיוחד, על מנת שתוכל לאחוז את החומר, להגן על הקצוות שלו ולהיראות נהדר. זו משימה לא פשוטה.

מראה ואיכות

יש למטבחי הפורצלן מראה מיוחד של אבן טבעית שמשדרג את המטבח לרמה גבוהה של מטבח יוקרתי. הוא גם נחשב לאחד החומרים האיכותיים המומלצים ביותר למטבח בשל עמידותו הגבוהה בפני תנאים קיצוניים יחסית והיותו קל ונוח לתחזוקה. עמידותו הגבוהה מקנה לו יתרונות ביישומים נוספים, כמו: ריצוף, חיפויים, משטחי עבודה, כיורים למטבח ועוד.

על מה מומלץ להקפיד בדלת הפורצלן למטבח?

הפורצלן עמיד בחום גבוה, אינו נשרט או נשחק, אינו סופג, עמיד לכתמים ואף אינו מושפע מקרני השמש. עם זאת קשיות החומר הופכת אותו לרגיש יותר בקצוות הלוח – בשוליים שלו. כלומר: יש צורך בדלת שתדע להגן על קצוות החומר.
במטבחי הפורצלן של המותג next125 משטחי הפורצלן שהופכים לדלת מעובדים למשטח דק במיוחד. משטח הפורצלן יושב בתוך מסגרת אלומיניום בעיצוב מיוחד. בצידה הקדמי של הדלת יראו את יופייה של האבן, הממוסגרת בתוך שוליים דקים מאד של אלומיניום בגוון אוניקס שחור או נירוסטה. השוליים כמעט ולא יראו בחזית הדלת אולם המסגרת מאפשרת לחומר לשבת בתוכה בבטחה כחזית פורצלן במלוא הדרה, כאשר יש הגנה לקצוות החומר. הביצוע של מסגרת האלומיניום המיוחדת, שמחזיקה את משטח הפורצלן, דורש סטנדרטים גבוהים. במטבחי היוקרה next125 ידיים אנושיות מיומנות מסיימות היכן שהמכונות המתועשות מגיעות לגבולותיהן.
עיבוד החומר למשטח דק משאיר את תכונותיו הקשיחות של הפורצלן אולם ממשקלו בדלת הופך לקל יותר ממשקל אלומיניום.

עיצוב מודרני

מסגרת האלומיניום לא רק שומרת על הקצוות אלא היא תוספת מעודנת של עיצוב מודרני אלגנטי לחזיתות הפורצלן. גוון הפורצלן והטקסטורות שלו הם בהתאם לאופי האבן הנבחרת. ישנם שיראו עליהם את גידי האבן הטבעית וישנם לוחות פורצלן בגוונים אחידים יותר, בהירים וכהים. פני השטח יהיו חלקים למגע או עם גרגור עדין. תלוי בפורצלן הנבחר.
חזיתות הפורצלן בארונות הגבוהים יהיו מורכבות משתי חזיתות על מנת לשמור על איזונים נכונים ועל המשקל על צירי הדלתות.

עיצוב פנים: אמיר פלג
צילום: גידי בועז

עיצובים מיוחדים

להשלמת העיצוב המודרני אפשר לבחור בהומוגניות חומרית ולהשתמש באותו הפורצלן למשטחי העבודה ולחיפוי הקירות במטבח. במטבחי next125 אפשר לבצע חיפויי קיר בדיוק מאותו הפורצלן של הדלתות.
בחיפויי הקיר מפורצלן של המותג היוקרתי אפשר לקבע מסילות מיוחדות אליהן ניתן לחבר אבזור שימושי לכל הדברים הנחוצים שנרצה בהישג יד, כמו: מעמד לנייר הסופג, מדפים לכוסות או תבלינים, בוצ'ר עץ מגנטי מיוחד לסכיני השף ועוד. האביזרים הנחוצים והתאמתם הם לגמרי בחירה אישית.
הפורצלן ישתלב נהדר גם עם חומרים אחרים, כמו: צבע, פניקס, פורניר עץ וכדומה. תכנון יצירתי יוכל להניב עיצובים נהדרים ומרשימים משילוב של חומרים. הנוכחות המרשימה של הפורצלן יוכל לקבל איפוק של חומר "שקט" יותר אחר או להיפך – להוסיף נוכחות עיצובית במקום שנדרש תוספת של חומר נוכח עם טקסטורה של אבן.
למותג next125 מבית חברת שולר (Schuller) גרמניה שישה דגמים של מטבחי פורצלן. אולם התצוגה נמצא ברחוב גלגלי הפלדה 19, אזור התעשייה בהרצליה פיתוח. 09-9569903.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *