עיצוב פנים: זיוה בר.

הביקוש למטבחים אפורים בסגנון מודרני רק גובר. הם זכו לפופולריות משמעותית מכמה סיבות, כמו: נצחיות הצבע, השתלבותו העיצובית בקלות יחסית עם פלטות צבעים אחרות, המראה הנקי והמתוחכם שלו והיותו מתאים באופן מושלם לסגנון המודרני העכשווי.

כדי ליצור אווירה מיוחדת במטבחים אפורים בסגנון מודרני מומלץ לשקול את האפשרויות הבאות:

בחרו את הגוון המתאים של האפור

לצבע האפור יכולים להיות אינסוף גוונים. החכמה היא לבחור את הגוון המתאים ביותר לאווירה ולסגנון שתבקשו עבור המטבח והבית שלכם בכלל. לגוונים הבהירים יש היכולת לשקף ולהגביר את האור הטבעי וליצור תחושה אוורירית יותר ופתוחה. הם יתאימו גם למטבחים קטנים ויעזרו להם להיראות מרווחים ומוארים יותר. מטבח אפור בהיר יתאים במיוחד לדירות עירוניות באזורים צפופים או בבתים עם מטבחים פנימיים עם גישה מוגבלת לאור טבעי. לגוונים הכהים תהיה נוכחות משמעותית והם יוסיפו נופך של אלגנטיות ותחכום למרחב. אפור יכול להיות גם צבע שמוריד אנרגיות ולכן תתי הגוונים יהיו משמעותיים והם אלו שיקבעו אם האפור יהיה חם יותר או קר.

שלבו צבעים מנוגדים לאפור

המטבח המודרני חי בשלום לרוב עם צבעוניות די אחידה. עם זאת הצבע האפור לבדו במטבח עלול להיות מונוטוני מדי. לכן מומלץ להכניס, לפחות בנקודות מסוימות צבעים מנוגדים, שישברו את המראה האפרורי. לדוגמה, לחבר את הארונות האפורים עם משטחי עבודה לבנים, להוסיף כסאות בר צבעוניים, שטיח או יצירת אמנות, כדי להוסיף צבע וחמימות. גם מוצרי החשמל הנראים לעין יכולים להוסיף כתמי צבע למטבחים האפורים.

שלבו חומרים או טקסטורות שונות

עומק וחמימות אפשר להוסיף למטבחים אפורים גם בעזרת חומרים שונים או טקסטורות. חיפויי הקיר, למשל, יכולים להכניס מרקם שונה או גימור מנוגד ולעורר עניין ויזואלי. אם בחרתם בחזיתות בגימור אפור מט, לדוגמה, אפשר לשקול להשתמש באריחים בעלי מרקם בגימור מבריק. עץ הולך נהדר עם מטבח אפור ואפשר לשלב את העץ במינונים שונים. העץ הטבעי יכניס אווירה חמימה לכל מטבח אפור, גם כאשר יהיה במינון ממש מועט, כמו במדפים פתוחים, בפינת הישיבה או בכל עיצוב מעניין אחר.

מדפים פתוחים או ארונות וויטרינה

מדפים פתוחים, שיציגו כלי אוכל או פריטי נוי אטרקטיביים, או ארונות וויטרינה עם חזית זכוכית יכולים לככב בכל מטבח. במטבח אפור הם יכולים לעזור לשבור את המונוטוניות האפורה וליצור מוקד עניין מושך מבחינה ויזואלית.

שלבו אלמנטים טבעיים

כך הדבר לגבי שילוב אלמנטים טבעיים במטבח אפור. אלמנטים טבעיים, כמו דגשים מעץ או צמחייה ירוקה, יוסיפו חמימות ומגע של טבע למטבח האפור. אלמנטים טבעיים יוכלו לרכך את האסתטיקה הכללית וליצור אווירה מזמינה יותר.

ישמו תאורה נכונה

לתאורה יש תפקיד מכריע ביצירת אווירה ובהדגשת אלמנטים שונים. במטבחים כהים חשיבותה עולה כי החזר האור פוחת ויש לחזק את תאורת המקור. בנוסף לתאורת הסביבה אפשר להתקין תאורת משימה, בתקרה או מתחת לארונות העליונים, שתאיר ישירות את משטחי העבודה. אפשר להוסיף תאורת אווירה בתוך הארונות הדקורטיביים, במדפים פתוחים, בבסיס הארונות או מתחת למשטחי העבודה.

שימו לב לפרטים הקטנים

אביזרים שימושיים, מוצרי חשמל צבעוניים או אביזרי נוי אישיים יוכלו להשלים את ערכת הצבעים של המטבח האפור שלכם ואת הסגנון הכללי של המטבח. זכרו שיצירת האווירה המיוחדת שלכם במטבח אפור או בכל מטבח אחר עוסקת במציאת האיזון הנכון בין כל המכלולים: הצבעים, הטקסטורות, התאורה, איכות המטבח, אלמנטים טבעיים והפרטים האישיים הייחודיים לכם. האיזון הנכון ייצור את המטבח המודרני המזמין האישי שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *