הסגנון המודרני אוהב מאד את הצבע האפור. לכן מטבחים אפורים בסגנון מודרני הם בחירה בהחלט פופולרית עבור המבקשים לעצמם מראה מלוטש ועכשווי.
הנה כמה טיפים ורעיונות ליצירת מטבח אפור מודרני ומסוגנן:

הצבע האפור הוא אינספור גוונים

שימו לב לבחירת הגוון. לגווני אפור מסוימים יכולה להיות נטייה למראה חסר חיות או אפילו מדכא ויש להימנע מכך. בחברת מטבחים גדולה, בעלת מוניטין ומחלקת מחקר ופיתוח, אפשר להניח כי גווני הצבע האפור שנבחרו יהיו גוונים שנבחנו, נמצאו אידיאליים ויוכלו להעניק למטבח המודרני עומק ועניין ויזואלי. כך יהיה נעים לחיות איתו לאורך זמן.

צבע של אסתטיקה מודרנית

מטבחים אפורים משדרים, כאמור, אווירה מודרנית ועכשווית. המראה המלוטש והנקי של חזיתות ומשטחים אפורים משלים את מגמות העיצוב המינימליסטיות והאסתטיקה המודרנית, שכל כך פופולרית יום. זה מתייחס למטבחים אפורים מחומרים שונים, בגימור מט וגם בגימור מבריק. יש לצבע האפור תכונות ויזואליות של צבע ניטרלי – נצחי, שיכול להתאים בקלות לסגנונות עיצוב ואסתטיקה שונים, הנמצאים בקרבתו. מטבח אפור בעיצוב מודרני יכול להתאים עצמו לסיטואציות עיצוביות שונות בבית ולהציע קלאסיות, שתוכל לעמוד בטרנדים משתנים ולקבל לצידו מגוון רחב של צבעים, חומרים או פרטי ריהוט בעיצובים שונים.

משטחי עבודה וחיפויי קיר

חיבור מומלץ למטבח אפור הוא משטחי עבודה וחיפויי קיר בגוון מנוגד. משטחי עבודה בגוונים לבנים, שחורים או אפורים בהירים/כהים, בהתאמה הפוכה לגוון חזיתות הארונות, יתאימו היטב למטבח אפור כדי ליצור אסתטיקה עכשווית ומודרנית.
לחילופין אפשר ללכת על אותו החומר והגוון באחידות מוחלטת. גם כאן זו תהיה בחירה מיוחדת של מקשה אחת של חומר וגוון. השילוב האחיד יראה טוב בעיקר כאשר החומר יהיה אחיד. כמו למשל בחירה במטבח פורצלן, בו חזיתות המטבח והמשטחים יהיו מאותו החומר ממש. אפשר בעיצוב כזה להוסיף את הצבע המנוגד בחיפויי הקיר. למשל לבחור בחיפוי מזכוכית או אפילו עץ במקומות בהם אין מגע ישיר עם חום או מים.

התפאורה הנכונה

המשתתף הראשון בתפאורה הנכונה למטבח האפור הוא הריצוף. מומלץ לבחור באפשרות של ריצוף ניטרלי עדין, כמו: אריחים אפורים בהירים או כהים ביחס הפוך לגוון ארונות המטבח. חיפוי של פרקט עץ יתאים מאד למטבח אפור מודרני ויוסיף חמימות לחלל. גם בטון מלוטש יקבל מטבח אפור וישפר את המראה המודרני העכשווי. להשלמת ערכת הצבעים האפורה ולהוספת מגע מלוטש מודרני אפשר לבחור במוצרי חשמל מנירוסטה. את הקירות אפשר להשאיר בלבן. הם יהיו בבחינת "גלריה לבנה" ראויה להצגת היצירה המודרנית בדמות המטבח. היות והאפור הוא צבע ניטרלי ביסודו הנועזים יוכלו לבחור בקירות צבעוניים, שישמשו תפאורה עליזה למטבח האפור. ההתאמה צריכה להיות זהירה על מנת להימנע מתחרות או מהשתלטות רבה מדי של הצבע הנבחר.

אדריכל חיים אלמקיאס, צילום: גידי בועז

תאורה ודגשים נוספים

גופי תאורה מודרניים ומינימליסטיים, צמודי תקרה או תלויים, בהחלט יוכלו להעצים את האווירה העכשווית של החלל. מומלץ גם להשקיע בתאורה שקועה אם ישנם בתוכנית ארונות עליונים. זו תאיר בצורה הטובה ביותר את משטחי העבודה ותוכל לשמש בעת הצורך גם כתאורת אווירה.
במטבחי next125 תמצאו אפשרויות רבות למטבחים אפורים מודרניים. ממטבחי צבע, דרך מטבחי זכוכית ועד מטבחי פורצלן. גווני אפור שונים, בהירים וכהים, מוצאים במטבחי המותג next125 במגוון חומרים. כולם מטבחים איכותיים עם הגנה מיוחדת לטביעות אצבעות מרגיזות. מטבחי הפורצלן גם מגלים עמידות מיוחדת לשריטות. ובכלל יש הטוענים שמטבח אפור יודע להסתיר לכלוך, כתמים ושריטות טוב יותר מאשר צבעים בהירים או כהים במיוחד. כך שיש לו נקודת זכות מעשית נוספת עבור מטבחים מודרניים עסוקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *