מטבחי פורמייקה מציעים גיוון מרשים כדי שיוכלו להתאים להעדפות עיצוב שונות. הפורמייקה כמוצר מתועש מציעה זמינות במספר רב של צבעים, דוגמאות ומרקמים. המגוון הרחב ביותר הוא של צבעים אחידים, גימור ישר, נקי ומלוטש. זה הופך אותה לבחירה מצוינת לעיצובי מטבחים מודרניים עכשוויים ולמבקשים להשיג אסתטיקה מינימליסטית וגימור מודרני במטבחי פורמייקה.

סגנונות עיצוב וחיבורים

הסגנון המודרני איננו סגנון העיצוב היחידי שניתן להשיג במטבחי פורמייקה. מכיוון שהפורמייקה יכולה להציע עיצובי למינציה שונים, המשכפלים את המראה של חומרים שונים, כמו עץ טבעי, אבן או אפילו מתכות שונות. כל למינציה יכולה להפוך לפני שטח אחרת, המתאימה לסגנונות עיצוב שונים. עם זאת אין לצפות לפרופילים מסוגננים בדלתות. מרבית החזיתות, כאמור, יהיו בקווים נקיים. יכולים להיות פרופילים דקורטיביים יותר בקצוות החזיתות. בדרך כלל פרופיל הקצה יהיה מושפע מהפורמייקה הנבחרת והדוגמא שלה, כדי שיחדיו יפגינו שילוב מוצלח וכאן יהיה משקל רב לאיכויות היצרן ולטיפול המותג בקצוות (קנטים) ובחיבורים. השאיפה העיקרית תהיה לשלב את פרופיל הקצה בחזית הדלת בשלמות המרבית, כי לנראות החיבורים תהיה השפעה רבה על המראה הכללי של המטבח.

מטבח אקלקטי

איזה סגנון עיצוב יוכל עוד להתאים מאד למטבחי פורמייקה? הסגנון האקלקטי. פירוש המושג אקלקטי הוא שילוב. חיבור בין מקורות שונים שיחדיו יתנו סך הכל חדש, מעניין, שיציג מראה מקורי ושכל פרטיו מתחברים. מי שמעדיף שילוב של סגנונות ורוצה ליצור מטבח אקלקטי – מגוון הצבעים, הדוגמאות והגימור הרבים של הפורמייקה יכולים להיות אופציה מצוינת. ערבוב והתאמה של עיצובי פורמייקה שונים יכולים ליצור מטבח ייחודי ומותאם אישית. ניתן גם ליצור מעברים ולשלב משטחי פורמייקה עם חומרים אחרים במטבח בעזרת שילוב של אלמנטים קלאסיים מעץ, למשל, או עם הדגשים אלגנטיים ומודרניים ממתכת, כדי להשיג מראה אקלקטי ייחודי ומושך חזותית. הפורמייקה מצוינת כבסיס חזק ומגובש, בעיקר בגוונים הניטרליים, כמו לבן, אפור, בז', שתאפשר לשאר התוספות לבלוט.

אפשרויות עיצוב נוספות

הרבגוניות של הפורמייקה מאפשרת להשתמש בה ליישומים שונים בעיצוב המטבח מלבד הארונות, כמו משטחי עבודה, חיפויי קיר וחיפויים אחרים. אפילו לרהיטים. הרבגוניות הזו מאפשרת יצירת עיצוב מגובש והרמוני בכל מרחב המטבח.

חלק ממוצרי הפורמייקה מציעים אפשרויות הניתנות להתאמה אישית, כמו טכניקות של הדפסת תמונה עליה. למבקשים אפשרויות עיצוב אחרות או עיצובים בהשראת חומרים טבעיים, יש עיצובי למינציה, המדמים את המראה היוקרתי של השיש או עיצובי למינציה, המשכפלים את היופי הטבעי של מיני עץ שונים. עיצובים אלו יכולים להוסיף חמימות ומגע של טבע למטבח פורמייקה, ליצור אווירה נעימה ומזמינה. זו אופציה משתלמת בהשוואה לחומרים הטבעיים, הדורשים תחזוקה ותקציבים גבוהים יותר. מטבחי פורמייקה זו בחירה ידידותית יותר לתקציב מבלי להתפשר על סגנון ופונקציונליות. הפורמייקה היא למעשה עוד דרך התבטאות של חומר פרקטי, שמותאם מאד לצרכי המטבח ויחסית בתקציב נוח. בדומה לחומרים אחרים, חשוב שמטבח הפורמייקה שלכם ישקף טעם והעדפות אישיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *