המיוחד במטבחי פורניר הוא יכולתם להכניס הביתה את הטבע ולהעניק לעיצוב את החמימות המיוחדת השמורה רק לעץ. המטבחים המודרניים היוקרתיים הרחיקו לכת מבחינה טכנולוגית ופתחו את הדלת למגוון רחב הרבה יותר של אפשרויות, ביניהם את האפשרות לעבד יריעות פורניר עץ מאד דקות שיכולות להיות מיושמות על יחידות המטבח והדלתות במראה מינימליסטי.

הסוד של דלתות הפורניר

הפורניר מסופק ביריעות של עצים שונים. אפשר למיין אותן, לשלוט בטקסטורות ולהגיע למראה האסתטי המבוקש של הדלתות למרות שהחומר עצמו בא כמובן מן הטבע. אפשר לעצב דלתות עם פורניר במראה פראי, פורניר ללא עיניים (סיקוסים) או להמשיך את טקסטורת הפורניר גם כאשר ישנם חלוקות בחזיתות כמו ביחידות של מגירות.
לכל עץ מראה וגוונים משלו ואופיו יקבל ביטוי גם בפורניר שלו. חשוב לזכור תמיד כי מדובר בחומר מן הטבע ולכן כל דלת יכולה להיראות קצת שונה. מידת השונות תיקבע על ידי היצרן המטבחים. ובכל מקרה לגוון הפורניר נטייה להשתנות לאורך השנים בהתאם לכמות החשיפה לאור טבעי. השימור שלו לאורך זמן תלוי באופן ואיכות היצור של הרהיטים.

עיצוב דלתות פורניר

היתרון הגדול בעיצוב דלתות הפורניר במטבח בסגנון המודרני הוא האפשרות לקבל דלתות חלקות, נקיות, גם בממדים גדולים יחסית כשהמופע של העץ עצמו הוא העיקר. בהתחשב בכך שפינות וקצוות החומר רגישות יותר אפשר ליישם עץ מלא בקצוות הדלתות, שיגנו על ציפוי הפורניר ואף יוכלו להעניק לדלתת מסגרת דקה של עץ מאסיבי, שהוא תוספת עיצוב נהדרת.

מדפים, ספריות

פורניר הוא חומר נפלא ליישומים מעוצבים נוספים במטבח, כמו עיצוב פתוח למחצה אשר משאיר מקום להציג פריטים יפים ודקורטיביים, למדפים, ספריות, מזנונים ועוד. כל עיצובי הפורניר יוכלו להפוך את המטבח לחמים, אותנטי ומיוחד.
מדפים פתוחים וספריות מאפשרים גישה מהירה לכלי המטבח שנמצאים בשימוש תדיר ויוצרים מעבר מעוצב וזורם לסלון. ריהוט משלים מפורניר הוא תוספת עיצובית שגם יכולה לתת פתרונות אחסון שלפעמים הוא ממש יקר ערך.

ויהי אור

הטמעת גופי תאורה נסתרים במדפים פתוחים ובכלל מוסיפות ליחידות ממדי עיצוב חדשים ומופע מלא קסם למטבח כולו. במטבחי הפרימיום גופי תאורת הלד יכולים להיות מיושמים בדרכים חדשות במקומות שונים. כל הרכבתם נסתרת וההנאה היא מתפוצת האור בלבד.

רגישויות של דלתות פורניר

כחומר טבעי במהותו יש לתת את הדעת שהפורניר יכול להיות פגיע לשריטות וקצוות המשטחים רגישים לפגיעות ואף מועדים להישבר. ישנה חשיבות עליונה לטיב, לאיכות ולאופן ייצורן של דלתות הפורניר. מראה עיניים בלבד אינו מספק.
מצע של לוח סיבית מדויק ואיכותי ליריעות הפורניר והגנה של לכה מיוחדת בכמה שכבות בתהליכי ייצור מתקדמים יוכל לשמור על מטבח הפורניר שימשיך להיראות במיטבו גם בעבור זמן רב.

יתרונות נוספים

פורניר עץ, אם כן, הוא דרך נפלאה להכניס עץ טבעי הבייתה, להנות מכל יתרונותיו מבלי לספוג את חסרונותיו. פורניר נותן פתרון מודע תקציב על פני עץ מלא, שהינו מוצר יקר בהרבה, ופחות יגביל בהעדפות העיצוב והנראות האסתטית. הדלתות לא יתעוותו עם הזמן ופחות יושפעו מלחות באוויר. פן חשוב נוסף הוא יתרונו באפשרויות הצריכה המבוקרות שלו בצורה הרבה פחות בזבזנית מעץ מלא, המתאימה יותר לבקרה אקולוגית.

למותג מטבחי היוקרה המודרניים next125 מבית שולר (Schuller) גרמניה מגוון רחב של אפשרויות פורניר למטבח. מדלתות חלקות מעצים שונים ובגוונים שונים, דרך דלתות ממוסגרות או עם חריצים אנכיים ועד פורניר אלון טבעי אותנטי מפירוק של טירות ומבנים עתיקים.
את הרעיונות היצירתיים המתקדמים של מטבחי next125 תוכלו לראות באולם התצוגה המרהיב של החברה בארץ בהרצליה, ברחוב גלגלי הפלדה 19. 09-9569903.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *