המטבח לבית בסגנון מודרני מעוצב בדרך כלל עם קווים נקיים, מינימליסטיים ומראה מלוטש ועכשווי. החומרים וגימור הארונות יהיו אלגנטיים ומאופקים. הדגש במטבחים לבית המודרני יהיה על פשטות ופונקציונליות.
להלן כמה מאפיינים מרכזיים ואלמנטים עיצוביים הנפוצים במטבחים לבית בסגנון מודרני:

דלתות שטוחות נטולי ידיות

ארונות עם דלתות שטוחות, ללא מסגרות בולטות, בממדים גדולים יחסית, נטולי ידיות או עם ידיות מינימליות ישמרו על מראה אחיד, חלק ונקי האופייני למטבחים לבית המודרני. דלתות בדחיפה (טאץ') לפתיחה הן הבחירה הפופולרית ביותר עבור מטבחים מודרניים. לדלתות אלו מנגנון נסתר המאפשר את פתיחתן בדחיפה עדינה. הן יוצרות מראה נקי ומינימליסטי על ידי ביטול הצורך בידיות גלויות. דלתות עם ידית משולבת שקועה היא אפשרות נוספת למראה עיצובי זה. דלתות הזזה, בין אם הן דלתות כיס או דלתות הזזה, יכולות להיות אופציה מודרנית וחסכונית במקום עבור ארונות מטבח שיוכלו להסתיר אחסון, משטחי עבודה, מוצרי חשמל ועד מטבחים שלמים. דלתות אלו ניתנות להפעלה באמצעות מנגנוני גלישה חלקים בנגיעה ואינן מחויבות בידיות.
בכל בחירה קחו בחשבון מעבר לעיצוב הכללי והאסתטיקה את הפונקציונליות ואת קלות השימוש.

גימור אופייני לדלתות המטבח

הגימור האופייני של דלתות המטבח המודרני יהיה אלגנטי ומינימליסטי, שיתן תחושה של פשטות ותחכום. חומרים בגימור מבריק, כמו זכוכית או צבע, יחזירו אור והשתקפויות. גימור מט יציע מראה מאופק יותר. מטבח פורניר עץ טבעי יוסיף חמימות ומרקם. גימור פניקס או פורצלן עמידים מאוד ומגיעים במגוון רחב של צבעים וטקסטורות. מראה עכשווי ותעשייתי יותר אפשר לקבל מדלתות במראה מתכת. ניתן לשלב תוספות מתכת גם במסגרות עדינות לדלתות, מדפים ואביזרים שונים שיוסיפו עניין ויזואלי וקו מודרני.

צבעים ניטרליים

מטבחים מודרניים נוטים להעדיף פלטת צבעים ניטרליים ומונוכרומטיים, כמו לבן, אפור, שחור או גווני אדמה. מטבח לבית בלבן הוא בחירה רב-תכליתית ונצחית עבור מטבחים מודרניים. הוא יוצר אווירה נקייה ומוארת וגורם לחלל להרגיש פתוח ואוורירי. גווני אפור, בהירים עד כהים, מספקים מראה מתוחכם ועכשווי ומשתלבים היטב עם מגוון חומרים, כמו פורניר או זכוכית. מטבח שחור הוא בחירת צבע נועזת ודרמטית יותר. הוא מוסיף עומק וניגודיות לחלל וניתן לשלב אותו עם צבעים או חומרים אחרים לקבלת אפקט בולט. גווני אדמה הם צבעים ניטרליים. בז', חום, חאקי או גריג' יכולים ליצור תחושה חמימה ומזמינה במטבח מודרני. צבעים אלה עובדים היטב עם חומרים טבעיים ויכולים להוסיף מגע של חמימות לעיצוב הכללי.
צבעים נועזים יותר יתאימו לבית מודרני, צעיר ואורבאני. אפשר להשתמש בהם כצבעי דגש כדי להוסיף עניין ואישיות לחלל.

מוצרי חשמל אינטגרליים

ההמלצה היא לבחור במוצרי חשמל אינטגרליים, כמו מדיח כלים ומקרר שיכולים להסתתר מאחורי הדלתות המטבח, כדי לשמור על כמה שיותר מראה חלק ולא עמוס. את מוצרי החשמל הנראים אפשר לבחור בגימור נירוסטה שהוא אחד ממרכיבי הבסיס במטבחים מודרניים. מוצרי נירוסטה מציעים מראה נקי ומצוחצח המשלים את האסתטיקה הכללית.

המלצת תאורה

מומלץ להשתמש בגופי תאורה אלגנטיים ומינימליסטיים. תאורת לד נסתרת היא בחירה מושכלת שתוסיף תאורת משימות נכונה על משטחי העבודה ותהיה מרכיב חשוב בעיצוב. היא תוכל להדגיש אזורים או מאפיינים אדריכליים ספציפיים וליצור משיכה וויזואלית לאלמנטים דקורטיביים.
מטבח חדש לבית הוא תהליך מרגש. המפתח לעיצוב מטבח בסגנון מודרני היא לתת עדיפות לפשטות, לקווים הנקיים ולאסתטיקה המינימליסטית. השימוש בחומרים איכותיים, גימור מלוטש, והתמקדות בפונקציונליות יסייעו בהשגת המראה המודרני הרצוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *