עיצוב מטבח מודרני יוקרתי לא שמור רק למטבחים בקנה מידה גדול. בעזרת עיצוב ואבזור נכונים אפשר להפיק את המקסימום גם ממטבח קטן. מיקסום החלל והפונקציונליות הם המפתח וישנם כמה טיפים ואביזרים שיכולים לעזור לייעל את עיצוב המטבח הקטן, שהסגנון המודרני יתאים לו מאד, כי הוא שומר על קו נקי ואינו מעמיס על הנראות שלו.

ניצול שטח אנכי

בעיצוב מטבח גדול אפשר לשמור הרבה יותר על שטחים לא מאוכלסים. במטבח קטן כדאי לנצל כל שטח. גם אלו שבדרך כלל נשארים ריקים, כמו השטח הפנוי מעל הארונות התחתונים. אפשר להתקין עליו מדפים או אביזרים שונים על מנת להרוויח שטחי אחסון נוספים ולפנות מקום על משטחי העבודה. זה שטח נוח מאד כי הוא נגיש ונראה לעין. זה המקום האידיאלי לתלות עליו אבזור שימושי, כמו מדפי תבלינים, מתקן לנייר מגבת, מדפי כוסות, מתקן מגנטי לסט הסכינים ועוד.

רהיטים מתקפלים ורב תכליתיים

לעיתים קרובות אין במטבח קטן מספיק משטחי עבודה או מקום לישיבה. כביכול אפשר לחשוב על שימוש בריהוט מתקפל, המאפשר לחסוך במקום ומשאיר יותר מקום לתנועה בהתנהלות היומיומית, אולם יש לקחת בחשבון, שגם כאשר השולחן יתקפל ויהיה במצב סגור או יהיה שעון על קיר, עדיין יהיה צורך בכיסאות וגם הם תופסים מקום. כל ריהוט שאין לו מקום קבוע יש לדאוג למקום אחסון נוח עבורו כאשר אינו בשימוש. עדיף, אם אפשר, להיעזר בפריטי ריהוט רב תכליתיים, כמו אי מטבח, שיש בו גם אחסון וגם משטחי עבודה, שאפשר לעבוד ולאכול עליהם. גם עגלה ניידת, שיש בה אחסון ומשטח בוצ'ר בלוק, תוכל לספק שטח הכנה נוסף ותתנייד בעת הצורך למקום אחר.

מוצרי חשמל קומפקטיים

בעיצוב מטבח קטן כדאי לחשוב על גרסאות קטנות יותר של מוצרי החשמל למטבח. ממילא מטבח קטן בדרך כלל מותאם לממדי הבית ומן הסתם לכמות האנשים שגרה או מבקרת בו. אפשר לשקול מקרר אינטגרלי או מקרר רגיל ברוחב 60 ס"מ, מדיח כלים ברוחב 45 ס"מ, כיריים עם שני מוקדים ומיקרוגל משולב עם תנור במוצר אחד. לא התפשרנו על הפונקציונליות ועדיין יהיו במטבח הקטן כל המוצרים שיש צורך בהם, אך הם יתפסו פחות מקום.

כלים ארגוניים וחלוקות חכמות

מחיצות וקופסאות בגדלים שונים יכולות לשמש כמפרידי תוכן במגירות ובנשלפים האחרים ולארגן את האחסון בצורה טובה וחכמה יותר. שטח האחסון ינוצל טוב יותר והסדר יישמר בקלות רבה יותר.

צבעוניות בהירה

צבעים בהירים ומשטחים מבריקים נוטים להחזיר אור ועוזרים ליצור אשליה של חלל גדול יותר ולהרחיב את המטבח חזותית. מצד אחר לא חייבים לבחור רק במטבחים ניטרליים ולבנים לגמרי. אמנם פלטת צבעים ניטרלית מרגיעה אבל אפשר גם לחיות בצורה נועזת וצבעונית יותר גם במטבחים קטנים בדירות קטנות. השילוב וההרמוניה הכוללת הם שיכתיבו את הבחירות הצבעוניות.

תאורה שקועה – אינטגרלית

במקום גופי תאורה מגושמים שקלו התקנת תאורה שקועה כדי לעזור ליצור תחושה פתוחה ומרווחת יותר במטבחים קטנים. היא תשמור על ניקיון צורני הן של הארונות והן של התקרה ובוודאי תוכל לייצר תאורה טכנית טובה, שתאיר את משטחי העבודה.
זכרו – אישיות, סגנון, עוצמה ויופי יכולים להיות בכל מטבח, גם כאשר מעצבים מטבח קטן. אם תתנו עדיפות לפונקציונליות ולארגון בצורה יצירתית ותתאימו את המטבח הקטן אליכם, בדיוק כמו שמתאימים בגד או מוסיקה, תוכלו להפיק את המרב גם משטח מצומצם יחסית וליהנות מעיצובו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *