המטבח המודרני הראשון נוצר בשנות ה-20 בין המלחמות על ידי האדריכלית האוסטרית מרגרטה שוטה ליהוצקי וזכה לכינוי "מטבח פרנקפורט". העיצוב המודרני החדשני נועד להיות יעיל, פונקציונלי, במרחב קומפקטי יחסית, שבו ניתן לבצע כל משימה בקלות.

מטבח פרנקפורט הניח את היסודות העקרוניים לעיצוב מטבח בסגנון מודרני, המתקיימים עד ימינו אנו. ישנם מספר אלמנטים מרכזיים שמומלץ לשים אליהם לב ולקחת אותם בחשבון. הם יוכלו לעזור ליצור מטבח מודרני שנועד ליהנות ולהתגאות בו.

פריסה יעילה של "משולש עבודה במטבח"

הפריסה של הכיריים, הכיור והמקרר צריכה להיות פונקציונלית ובהלימה פרופורציונלית למרחב, כדי לשמור על תנועה הגיונית ונוחה שלא תפגע ביעילות. מטבח פרנקפורט, בהתאם לתקופתו, היה בגודל קומפקטי כדי שיתאים לדירות קטנות, בהן היה חשוב לנצל כל סנטימטר של שטח. המטבחים המודרניים היום יכולים להתפרס גם על שטח נכבד. במטבחים גדולים יש מקום לארונות אחסון ומזווה נכבדים, מבחר מוצרי חשמל, יחידות ייצוגיות למיניהן והתאמות פרסונליות שונות. חשוב לשים לב שבכל עיצוב, מטבח קטן או גדול, יש לשמור על הפריסה היעילה ביותר של משולש העבודה במטבח. אחרת מהלכי העבודה יהיו מסורבלים, הרבה פחות מהנים ויבזבזו אנרגיות וזמן יקר.

ארגון רציונלי

לכל כלי, מוצר ומרכיב במטבח בסגנון המודרני יש המקום המיועד לו. מה שמאפשר לגשת לכל פונקציה וכלי במהירות ויעילות. המטבח מחולק למספר אזורים, בוודאי במטבחים גדולים, כל אחד מהם מוקדש למשימות ספציפיות. יהיה משטח להכנת מזון, לבישול, מקום לאחסון מידי, מקומות אחסון של כלים שאינם לשימוש יומיומי, מקום למוצרי החשמל הקטנים וכדומה. הארגון צריך להיות רציונלי בהתאם להתנהלות.

במטבחים המודרניים המינימליסטיים, שרוצים לשמור על מראה נקי, מציאת פתרונות ארגון וסדר הכרחיים. אלו יכולים להיות פתרונות באופנים שונים, מחלוקות חכמות למגירות ועד דלתות כיס, שסוגרות את מה שקורה בתוכן בסיום העבודה והמטבח הופך לקיר ארונות במראה אחיד ונקי. המטרה היא שלכל דבר יהיה מקום ייעודי משלו, כך כל דבר יוכל לחזור למקומו בסיום תפקידו.

חומרים איכותיים

החומרים המשמשים במטבח המודרני היוקרתי יהיו החומרים האיכותיים ביותר שיש לשוק להציע. יהיו אלו חומרים מתקדמים שנבחרו בשל קלות התחזוקה שלהם, עמידותם והמראה האסתטי המושלם שלהם. בחברות המטבחים מסוימות תהיה חשיבה גם על קיימות, ישתמשו בחומרים ידידותיים ויתחשבו באיכות הסביבה. חומרים איכותיים מתקדמים יאפשרו לעיצוב למתוח עוד את הגבולות ולהגיע לתוצאות מושלמות ומיוחדות יותר.

השקיעו במוצרי חשמל מתקדמים

במטבח מודרני ראוי להשקיע מוצרי חשמל מתקדמים. מוצרי חשמל מנירוסטה יתאימו לרוב לאסתטיקה העיצובית הכוללת. אך גם מוצרים אחרים יוכלו להשתלב בעיצוב המודרני. כדאי לבחור במוצרי חשמל חסכוניים באנרגיה ובעלי תכונות חכמות לנוחות נוספת. מטבח מודרני יוקרתי יכול להיות בקלות מטבח חכם בהכנות הנכונות.

הסגנון המודרני עוסק בפשטות, פונקציונליות ואסתטיקה נקייה. אל תכבידו בעיצוב המטבח ואל תוסיפו פרטים לא הכרחיים. צרו  חלל מלוטש ומינימליסטי שיהיה גם מושך ויזואלית וגם פרקטי.

מטבחי המותג next125 מציעים עיצוב מודרני במיטבו. עיצוב מטבחים שזכה בפרסים רבים על חדשנות פורצת דרך. תמצאו בהם אפשרויות אינסופיות לתכנון המטבח האישי האותנטי שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *