צילום: גידי בועז

מטבחי יוקרה הם בדרך כלל חלון הראווה של הבית כולו. הם יכולים להיות מעוצבים בסגנונות שונים. נמצא אותם הן בסגנון הכפרי והן בסגנון המודרני, המינימליסטי או בסגנון התעשייתי. לכל סגנון עיצוב מוטיבים בולטים שיאפיינו אותו. הבחירה בסגנון חשובה לא רק למטבח עצמו. פעמים רבות עיצוב המטבח הוא נקודת הפתיחה שתכתיב את סגנון העיצוב של הבית כולו או לפחות תידרש התייחסות אליו.

עיצוב מטבחים בסגנון מודרני

הסגנון המבוקש ביותר בעיצוב מטבחי היוקרה הוא הסגנון המודרני. הוא גם הסגנון הראשון שאוהב להציג את החידושים האחרונים, את החומרים החדשניים ביותר, את הקדמה הטכנולוגית ואת מוצרי החשמל החכמים.
מטבחי יוקרה, על כל יופיים האלגנטי המרשים, הם בדרך כלל אינם מטבחים לתצוגה בלבד. אלו מטבחים שנועדו לאנשים שאוהבים את המטבח שלהם ונמצא בהם פתרונות רבים, מתוחכמים ואסתטיים לטובת ארגון המטבח. הללו יבואו לידי ביטוי באביזרים וחלוקות לשימור הסדר הפנימי בתוך היחידות, בארונות מזווה ושירות שונים ובאביזרים אסתטיים חיצוניים ושימושיים, הנגישים בהושטת יד.
המאפיינים העיצוביים של המטבח המודרני היוקרתי תמיד ישרתו את הפונקציונליות ביצירתיות ובאסתטיקה גבוהה. זהו סגנון אלגנטי, שאינו משתלט ואין בו קישוטיות דרמתית. המראה יהיה מלוטש, הקווים הנקיים והאסתטיקה כולה תהיה לרוב מינימליסטית. זה סגנון שקל לשלב גם עם סגנונות עיצוב אחרים. לכן רבים מעדיפים שהמטבח יהיה בסגנון הזה גם אם לחללים האחרים בבית יש נטייה לסגנונות אחרים. כאשר עוגן העיצוב הוא מודרני יש הרבה יותר פתיחות עיצובית ואפשרויות יצירתיות לחלקי הבית האחרים.
פלטת הצבעים שלו היא בדרך כלל ניטרלית. נמצא בעיקר מטבחים לבנים, או גוונים של אפור ושחור. חלקים טבעיים, מעץ או פורצלן, יוסיפו חמימות לעיצוב.

מהם המאפיינים של עיצוב מטבחי יוקרה מינימליסטיים?

מטבח מינימליסטי הוא בעצם מטבח מודרני שהקצין עוד יותר עם דרישותיו העיצוביות. למטבח מינימליסטי יוקרתי יש בדרך כלל קווים חלקים, אחידים וגימור מודרני. ייחודו הוא שהעיצוב נעשה במינימום של צורות, צבעים וחומרים. מרבית הפריטים שנמצאים בשימוש יומיומי מוסתרים מאחורי דלתות כדי לא להוות הפרעה עיצובית לעין.
תוכנית בה יהיו קיר ארונות גבוהים ואי תהיה מאד נפוצה בסגנון הזה. הצבעים יהיו מונוכרומטיים ורגועים. יהיה במטבח רק מה שנדרש ולכל דבר יהיה מקום ייעודי משלו, שמשתלב עם הארונות.
עיצוב מינימליסטי יראה במיטבו באיכויות חומר גבוהות ועם פתרונות מתוחכמים ויצירתיים, שיתגברו על הפרעות בנראות. נוכל למצוא בעיצוב מטבחים כאלו יופי מיוחד, שקט עם פשטות אלגנטית.

עיצוב: אדריכל חיים אלמקיאס, צילום: גידי בועז

עיצוב כפרי יוקרתי

הסגנון בקצה השני של עיצוב מטבחים הוא העיצוב הכפרי או המסורתי. יש שמכנים אותו סגנון טוסקני או סגנון פרובאנס. במוטיבים הבולטים במטבחי היוקרה בעיצוב הכפרי נמצא שכבות נוספות שלא נמצא בסגנונות הקודמים. יהיו כאן חזיתות עץ או צבע בעלות מסגרות מסוגננות, הצבעים יהיו בעיקר בגווני פסטל עם מעט חספוס או במראה משופשף מיושן משהו.
לעיצוב המטבח יתווספו אלמנטים שונים שתפקידם להוסיף למטבח קישוטיות. האלמנטים הללו יופיעו כמחיצות מסוגננות בין הארונות, בדפנות, בקרניזים או במדפים פתוחים. הקישוטיות יכולה להתבטא גם בסוגים מיוחדים של זכוכיות לוויטרינות, בעיבודים מסוגננים למשטחי העבודה או במראה העתיק של מוצרי החשמל, שמרביתם יהיו "Free Standind" ותהיה להם נוכחות לא מבוטלת, שתוכל להתבטא גם בצבעוניות הבולטת שלהם.
סממנים נוספים האופייניים לעיצוב הכפרי הם פרזול בולט, ידיות חיצוניות במראה משופשף או מושחר, פינות ישיבה מרופדות עם טקסטיל בסגנון צמחי פרחוני או משובץ וגופי תאורה רומנטיים. ההרגשה היא שהמטבח נמצא באזור כפרי עם נוף של טבע ירוק.
בכל סגנון בו תבחרו לעיצוב המטבח שלכם ליוקרתו של המטבח יהיה משקל משמעותי. במטבחי יוקרה הבחירה תמיד תתחיל בחומרים הטובים ביותר ובאיכות יוצאת מן הכלל, שתתבטא בכל פרט בו. זה מטבח שמעבר להנאת השימוש בו ויופיו הוא גם שומר על ערכו של הבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *