עיצוב נקי ומינימליסטי במטבחים מודרניים מתמקד בפשטות עיצובית מוקפדת, ללא עומס בפרטים, ובערכים פונקציונליים. את הביטוי העיקרי לעיצוב המינימליסטי נמצא בעיקר במטבחים המודרניים העכשוויים. הנה כמה מרכיבים מרכזיים להשגת אסתטיקה זו:

פלטת צבעים פשוטה וניטראלית

פלטת צבעים ניטרלית תתאים מאד למטבח המודרני המינימליסטי. גוונים של לבן, אפור ודומים להם יוצרים מראה נקי ונצחי. אלו גוונים ניטרליים, היוצרים תחושת פתיחות וגורמים לחלל להרגיש גדול יותר ומרווח. גוונים שקטים אינם מוסיפים רכיב עיצובי משל עצמם, הם אינם מודגשים ומתמזגים בשלווה בסביבתם.

ארונות יעילים

ארונות אלגנטיים עם חזיתות שטוחות וכמה שפחות חלוקות חיצוניות ישמרו על אופי העיצוב המינימליסטי. העדיפו פתרונות של ידיות בקווים פשוטים, ידיות דיסקרטיות או ללא ידיות כלל. ידיות הן כמו תכשיט שגורם להסחת דעת ופחות יתאימו לעיצוב הנקי. שימוש בפתרונות אחסון חכמים פנימיים וסמויים ישמרו על החוץ חף מאביזרים או מוצרים ועל האפיל המינימליסטי.

משטחי עבודה נקיים

על מנת שמשטחי העבודה יישמרו נקיים מחפצים יש לצמצם למינימום את מספר מוצרי החשמל והאביזרים המונחים עליהם. כדאי להשתמש בפתרונות אחסון, בארונות שירות, בדלתות כיס. ככל שיימצא מקום מסודר ומאורגן לכל מוצר וחפץ, כך יהיה קל יותר להחזיר אותו למקומו בסיום השימוש ולשמור על המראה הנקי של המטבח.

מערכות מדפים פתוחים

עם מדפים פתוחים בעיצוב נקי ומינימליסטי יש לנהוג בזהירות. הם מצוינים לאחסון פריטים חיוניים בשימוש תכוף, אך יש לשים לב לא להעמיס את המדפים. הגבילו את מספר החפצים וסדרו אותם בצורה מסודרת לשמירה על המראה הנקי. המטבחים המודרניים של המותג next125 מציעים מערכות שלמות של מדפי אלומיניום במראה קליל ומינימליסטי עם אביזרים שנועדו לשמור על הסדר ובו בזמן לדאוג לכך שהעבודה במטבח תהיה מהנה וכל דבר שימושי וחשוב יהיה בהישג יד.

מכשירי חשמל משולבים

שילוב של מכשירי חשמל אינטגרליים באופן מלא בארונות, כמו מקררים או מדיחי כלים, ייצרו מראה חלק. כל מכשיר חשמלי שיהיה בנוי בתוך הארון או יוסתר מאחורי דלתות המטבח יבטל עומס ויזואלי וישמור על הקווים הנקיים של המטבח.

תאורה יעילה

מומלץ לבחור בגופי תאורה שישתלבו בצורה חלקה עם העיצוב ופחות יעמדו בפני עצמם. תאורת לד משימתית, אינטגרלית בארונות, להארת אזורי עבודה, כמו השיש והכיריים, תהיה פתרון נפלא, שיענה לפונקציה ולא יקבל חיים עיצוביים עצמאיים. תאורת הסביבה בחלל המטבח, כמו תאורה שקועה בתקרה או תאורת מסלול, יכולה אף היא להיטמע בעיצוב המינימליסטי הכולל.

תפאורה מינימלית

שמרו על העיצוב הכולל של אזור המטבח. הימנעו מצפיפות או עומס בחפצי נוי מיותרים ובחרו אותם במשורה. אין הגיון במטבח בעיצוב מינימליסטי הנמצא בתוך סביבה עמוסה. אם תחפצו להוסיף עניין בחלל או מעט צבע לפעמים מספיקה לכך יצירת אמנות אחת.

הכלל הוא שעיצוב נקי ומינימליסטי במטבח מודרני נותן עדיפות לפונקציונליות ולפשטות צורנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *