מטבחי פורניר אינם מקשה אחת של עץ וגוון. תמצאו בהם אפשרויות צבע משתנות בהתאם לסוג פורניר העץ בו נעשה השימוש וכל גימור נוסף או צביעה שמחילים עליו. למעשה אפשר לקבל מטבח פורניר במגוון צבעים שונים. אפילו צבעים השונים מאד מגוון עץ המקור, אם כי זו בדרך כלל אפשרות פחות מועדפת, כי מי שבוחר במטבח פורניר עושה זאת בגלל אהבתו למראה העץ הטבעי.

יתרון נוסף של מטבח פורניר הוא עובדת היותו עשוי משכבות דקות של עץ אמיתי, המודבקות זו לזו. טכניקה זו מאפשר לשלוט בדפוסי טקסטורת העץ ולקבל דפוסים עקביים יותר, לשלוט בגדלים, בנראות ולכן להציע אפשרויות גימור שונות ומגוונות יותר.

גווני פורניר עץ טבעיים

הגוונים הטבעיים יהיו די נאמנים למקור ואפשר לדרג אותם בשלוש דרגות של גווני צבע:

  • עצים בהירים, כמו: מייפל, ליבנה, אלון או אשור, שיציגו לרוב גוונים טבעיים בהירים יחסית.
  • עצים בגווני ביניים, כמו: דובדבן או אורן, היכולים לספק גווני עץ בטווח בינוני, בין הבהירים לכהים.
  • עם העצים הכהים יותר נמנים האגוז או המהגוני, שיכולים להציע גוונים כהים ועשירים יותר.

מטבח פורניר צבוע

הצביעה מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות למראה הסופי של הפורניר. צביעה בהירה תעצים את המראה הטבעי של העץ, תבליט את הטקסטורה שלו ואם יש לו סיקוסים (עיניים) הם יראו במיטבם. גיוון הפורניר בעזרת צביעה כהה תוכל להעלים קצת את הטקסטורה הטבעית ותעניק מראה עשיר ועז יותר.

ישנם סוגי פורניר שמתאימים יותר לצביעה, כמו פורניר אלון, ליבנה, ואפשר ליישם עליהם קשת רחבה יותר של צבעים, מעבר לגווני העץ הטבעיים, כמו: לבן, שמנת, אפור וצבעים ניטרליים או נועזים אחרים. במקרים אלו מרבית טקסטורת העץ תיעל בצביעה ויהיה אפשר לראות מבעד לצבע רק את הטקסטורות הבולטות ביותר של העץ, בדרך כלל הסיקוסים (העיניים) או קווים מודגשים במיוחד.

הגימור של מטבחי פורניר

כאשר מגוונים את הפורניר לדלתות המטבח אפשר לבחור את סגנון הגימור: ברק גבוה למראה מלוטש ומודרני או גימור מט למראה מאופק וטבעי יותר. הגימור המבריק יכול להדגיש את מראה העץ ולשנות את צבעו. הוא יהיה מאד מושפע מתנאי התאורה. גימור מט יהיה הגימור הקרוב ביותר למראה הטבעי של העץ ממנו נלקחו שכבות הפורניר.

ציפוי למינציה

אפשר להשיג מראה של מטבח פורניר גם בעזרת ציפוי למינציה, שיכול לחקות את המראה של העץ ולהציע מגוון רחב של צבעים וטקסטורות. הלמינציה איננה ציפוי עץ אמיתי. היא עשויה משכבות מרובות של נייר מיוחד ספוג בשרף, הנדחסות בלחץ גבוה ללוח המשמש כבסיס לדלתות. השכבה העליונה היא השכבה הדקורטיבית הנראית לעין, המדמה את העץ. יתרונה של הלמינציה הוא עמידותה היחסית בפני שריטות ולחות ומחירה הנמוך בהשוואה לפורניר העץ הטבעי.

חיפויי פורניר למטבח

אפשר לחשוב על שימושים נוספים לפורניר צבעוני במטבח מלבד בדלתות. במקומות בהם אין מגע ישיר עם מים או עם הכיריים אפשר לשקול לצפות את הקירות מעל הארונות התחתונים, בין הארון העליון לתחתון או בעיצובים אחרים, בהם נדרשים חיפויי קיר מעניינים. האופי המיוחד של הפורניר הטבעי או פורניר בצבעים יכול להוסיף חמימות לעיצובים המודרניים ולתת למטבח כולו ערך מוסף עיצובי יוצא דופן.

ובכל מקרה, בעת בחירת סוג העץ והצבע למטבח פורניר, יש לשקול את ערכת העיצוב והצבעוניות הכוללת, את תנאי התאורה וכמובן את ההעדפות האישיות.
לעתים קרובות זה בהחלט מועיל להתרשם מדוגמא של הפורניר הנבחר בגודל של דלת מטבח או דוגמא גדולה יחסית כדי לקבל תחושה אמיתית יותר כיצד ייראה צבע הפורניר והטקסטורות שלו ולהסיק מכך למטבח השלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *