פריסה בצורת האות "ר"

השלב הראשון בתכנון המטבח החדש שלכם מתחיל בכם. בשלב הראשון אתם תקבעו את הצרכים הספציפיים שלכם. שקלו אילו פעילויות אתם עושים בדרך כלל במטבח, מה הגודל של המקום המיועד למטבח (מידות)? מהי כמות האחסון שנדרש? גודל משטחי העבודה? כמה אנשים יעבדו בו יחדיו? חשבו על כל תכונה קיימת נוספת שתרצו לשלב בתכנון המטבח. התמקדו בתפקוד לפני הסגנון והעיצוב כך שכל מרכיבי המטבח יעבדו היטב יחדיו.

תכנון מטבחי מתחיל בחלל

לאחר שהבעתם היטב את הצרכים שלכם יתחיל תכנון המטבח בקביעת החלל שיוקדש לו. המקום המיועד יקבע את הגודל, הצורה, הפריסה ויתכן מאד שאף ישפיע על הסגנון של המטבח. מידות המקום וכל דבר שיש בו, כמו חלונות, פתחים, נקודות אינסטלציה חשמל – אם קיימות, עמודים, קורות וכל דבר שיש להתייחס אליו חשובים לתכנון.

יש להתייחס לאורח החיים

אורח החיים מכתיב הרבה מאד בתכנון מטבחים. הוא ישפיע על קביעת פריסת המטבח, על בחירת מוצרי החשמל שיתאימו לאופי המשתמשים ואורחותיהם וכמובן ישפיע על התקציב שאיתו צריך לעבוד. מטבח של אנשים, שרוב היום לא נמצאים בבית ונוהגים לאכול בחוץ, לא יהיה דומה למטבח מבשל ומארח.

ערכו מחקר

התחילו לחקור מה מתאים לכם: סגנון (מטבח מודרני, מינימליסטי, מטבח כפרי, טוסקני), סוגים שונים של ארונות, משטחי עבודה, מכשירי חשמל, ריצוף, גופי תאורה וכל דבר שיתאים לטעמכם ולתקציב שלכם.
אתם אוהבים גדג'טים ויש לכם מכשיר לכל מטרה במטבח? יש לדאוג למקומות אחסון עבורם. לכוסות היין יש גובה מסוים? דאגו למדף בארון, מגירה בגובה המתאים או תכנון בר משקאות. הסגנון המודרני מינימליסטי אהוב עליכם ומתאים לאופי הבית? חפשו חברת מטבחים שזה הסגנון וההתמחות שלה.

בחרו את סגנון העיצוב שמתאים לכם

ניתן להתאים אותו בקלות לכל סגנון, מכפרי ועד מודרני. חשוב לבחור את סגנון העיצוב שנכון למטבח הלבן שלכם. שאלו את עצמכם האם ההעדפה תהיה ארון בגימור קלאסי של צבע מבריק? מראה מודרני יוקרתי עם דלתות זכוכית בגימור מט? גוון לבן שמנת מפורצלן? או לבן מפניקס? בכל חומר הלבן יקבל סגנון ומראה קצת שונה. הוא צבע רב תכליתי ויהיה מושלם לאסתטיקה חדה, נקייה ומודרנית.

תכנון מטבח עם אי בקווים מקבילים

פריסה בצורת האות "ח" 

מהי פריסת המטבח הטובה ביותר?

חשבו על פריסת המטבח הטובה ביותר עבור החלל שלכם. הפריסה היא אחד הדברים החשובים ביותר בתכנון המטבח שלכם. היא צריכה להתייחס למשולש העבודה במטבח: כיור, כיריים ומקרר במרחקים הנכונים, להעדפות האישיות ולהרגלי הבישול.

ישנן שלוש פריסות מטבח עיקריות, הנחשבות בדרך כלל ליעילות ונמצא אותן במרבית המטבחים. אין זה אומר שפריסות יצירתיות אחרות לא ייטיבו עם המטבח האישי שלכם.

  1. פריסה בצורת האות "ח" –

בפריסה זו שלושה קירות מרוהטים בארונות ומכשירים ויחדיו הם יוצרים את צורת האות "ח". זו פריסה שמספקת מקום בשפע, כולל משטחי עבודה, ומאפשרת זרימת עבודה הגיונית ונוחה, כאשר המקרר, הכיור והכיריים ממוקמים במרחקים נוחים זה מזה.

  1. פריסה בצורת האות "ר" –
    פריסה זו משתמשת בשני קירות נפגשים ליצירת צורת האות "ר". זו פריסה פונקציונלית ושכיחה בתכנון מטבחים ובעלת גמישות: הכיור והכיריים יכולים להיות ממוקמים על קיר אחד והמקרר והארונות הגבוהים בקיר השני. הפריסה בצורת "ר" מתאימה למטבחים קטנים וגדולים גם יחד.
  2. תכנון מטבח עם אי בקווים מקבילים עם שביל ביניהם.

בפריסה זו המטבח כולל קיר ארונות, מולו אי ושביל ביניהם. זו תוכנית אידיאלית עבור תכנון מטבחים קטנים יותר או עבור אלה המעדיפים מטבח קומפקטי ויעיל. פריסת המטבח ממקסמת את שטח האחסון ואת האי, כאשר הכיור והכיריים יכולים להיות באי והמקרר והארונות הגבוהים ממוקמים לאורך הקיר.

בסופו של דבר, פריסת המטבח הטובה ביותר תהיה זו שמתאימה לצרכים הספציפיים, לשטח המטבח ותענה להעדפות האישיות. מומלץ להתייעץ עם מעצב.ת מטבחים מקצועיים ומנוסים כדי ליצור תוכנית העונה על כל הדרישות, שתפיק את עיצוב המטבח המוצלח והנכון ביותר עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *