נתחיל בסיפור אמיתי על מטבח קטן בדירת אירוח בעיר מרכזית בחו"ל: במטבח, שלא היה יותר קטן ממטבחים אחרים בדירות אירוח קטנות, המתכננים לא מצאו מקום לסכו"ם ולכן שמו את הסכומון (החלוקה לסכו"ם) בתחתית ארון הכיור בצמוד לצנרת… מיותר לציין שכל חדוות הבישול בדירה התמוססה והשימוש במטבח התכווץ למינימום ההכרחי בלבד.

המתכננים של המטבח הזה לא חשבו כנראה על כל הפרטים וחסכו במשאבים, אך הסיפור אינו מעיד על כל שחייבים להיות וויתורים משמעותיים במטבחים קטנים או שצריך להתפשר על תכנון לא הגיוני. מטבח קטן רק אומר שנדרש כאן תכנון חכם, יצירתי ויעיל.

מטבח מדויק

מטבח לא חייב להיות גדול כדי להיות מוצלח. מטבח טוב, בכל קנה מידה, דורש מאיתנו להיות מדויקים בתכנון. גם מטבח קטן יכול לספק את כל הצרכים. תכנון טוב ויעיל יהיה מותאם לבעליו, למקום וידייק בצרכים. גם חללים מצומצמים יכולים בהחלט לספק הרגשת יוקרה ובוודאי נוחות.

מה חשוב לקחת בחשבון בתכנון מטבח קטן?

באילוצי מקום המתכנן צריך למקסם את החלל עד כמה שאפשר, ליצור תכנון כמה שיותר פתוח, מואר ועם פחות מחיצות. כמה עצות לבחירות טובות:

ריהוט רב תכליתי

בחרו בריהוט פרופורציונלי לגודל החלל ורב תכליתי שיכול לחסוך בכפילות מקום. אי, למשל, יכול להיות סופר פונקציונלי ולכלול פונקציות רבות: את נקודות המים והבישול, אחסון וישיבה, דלפק מתקפל יכול להגדיל את משטח העבודה בעת הצורך, עגלת בר יכולה לשמש לאחסון נוסף. אם נתכנן ארון אחסון נמוך וכרית מעליו הוא יוכל לשמש גם לישיבה ועוד.

מיקסום אפשרויות האחסון

מקסמו את אפשרויות האחסון שלכם באופן אנכי. אפשר להתקין ארונות עליונים ומדפים פתוחים שינצלו היטב את הקירות. את הפריטים לשימוש יומיומי מקמו בנגישות טובה ובחלק העליון והגבוה יותר של הארונות אחסנו פריטים, שאין צורך לגשת אליהם באופן קבוע.



התמקדו בפונקציות

במקומות מצומצמים כדאי לבחור במוצרים פונקציונליים בלבד, בעיקר במוצרי חשמל קומפקטיים. בדירות קטנות לרוב אין מקום למוצרים גדולים, הן גם לא דירות המיועדות למספר רב של אנשים, כך שאפשר לבחור בדגמים הקומפקטיים של מוצרי החשמל מבלי לתפוס יותר מדי מקום ומבלי לוותר על הפונקציה.

 

אל תשכחו תאורה וצבע

בחרו צבע בהיר ועליז על מנת שהמטבח לא יראה עמוס מדי ותהיה הרגשה של חלל פתוח ומזמין. אור טבעי יוכל לעזור מאד. אם אין אפשרות להכנסת אור טבעי אפשר להוסיף תאורת לד כתאורת משימות ולבחור בחיפוי קיר מואר או בגוון בהיר, שיעזור להחזיר אור ולגרום לחלל להרגיש גדול יותר.

עיצוב ייחודי

פתרון עיצוב ייחודי נוסף למטבח קטן הוא שאפשר לתכנן אותו בתוך דלתות כיס, כך שבסוף העבודה הדלתות יסגרו והוא לא יראה כלל. זה יכול להיות פתרון מושלם לחללים החולקים פונקציות נוספות כאשר רוצים לשמור על סדר וארגון ולהעלים מהעין את המטבח כאשר החלל הופך להיות בשימוש אחר. זוג דלתות כיס כפולות יכולות לאכלס בתוכן מטבח קטן שלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *