אחד המאפיינים הבולטים ביותר במטבחים מודרניים מעוצבים הוא אי במרכז המטבח. כל מבנה מטבח שמאפשר זאת יתוכנן עם אי היום. ואין זאת גחמה עיצובית או טרנד חולף. אי מעוצב למטבח נחשב לאחת ממהפכות העיצוב העיקריות בתכנון המטבח המודרני. ברגע שהוסרו קירות והמטבח הפך לפתוח התעוררה דרישה למקום נוסף לאחסון ולמשטחי עבודה. האי הפך לפתרון האידיאלי, שענה על כל הצרכים: מקום אפשרי לכיור, לכיריים, מקומות אחסון נוחים ונגישים, משטחי עבודה, מקום לתצוגה ומקום לאכילה.

מלבד נוחות השימוש והתפקוד המרשים של האי במטבח, האי מאד ייצוגי ומרכזי בשל מיקומו. לעיצוב שלו ישנה משמעות לא מבוטלת לנראות הכללית של מרחב המטבח. במרבית המקרים הוא גלוי ונראה ממקומות רבים בבית, הוא משמש כקו תיחום דמיוני בין המטבח לסלון או לפינת האוכל ולכן נשאף להשקיע באי מעוצב במטבח.
גם כאשר הצד שפונה למטבח יכיל פונקציות הכרחיות לפעילות המטבח, יתכן מאד שאת צידו השני, הפונה לאזור המגורים, נרצה לתכנן בצורה שונה וייצוגית יותר.

תכנון ועיצוב של אי במטבח מודרני

במרבית המטבחים הפתוחים ניתן לתכנן אי שלם, המנותק בכל צדדיו מקירות או ארונות. לעיתים המרחב איננו מספיק ובמקרה כזה קיימת אפשרות לתכנון "חצי אי". חצי אי הוא מצב בו האי יהיה צמוד בדופן אחת שלו (הדופן הצרה בדרך כלל) לקיר. סיטואציה זו עדיין תשאיר את שלושת פאותיו האחרות פנויות לעיצוב בהתאם לדרישה, כולל האפשרות להשאיר חלק ממנו לישיבה.
במקרה שהוחלט לתכנן באי אזור ישיבה נקפיד להשאיר מקום מספק עם מגרעת פנימית לרגליים.

מותג הפרימיום Next 125 של חברת שולר Schuller הגרמנית מציע – אי מעוצב למטבח

בעיצוב מטבחים מודרניים רבים, אם כן, נמצא תכנון של אי מעוצב. האי הוא חלק בלתי נפרד מקונספט המטבח המודרני באשר הוא. לתכנון המטבח העכשווי לבית שלכם, הכולל אי מעוצב למטבח, מומלץ לפנות לאנשי המקצוע של מותג הפרימיום next125 של חברת שולר הגרמנית. המותג next125 ממוקם באזור התעשייה של הרצליה פיתוח. אולם התצוגה המרהיב של החברה בהרצליה יאפשר לכם לבחור את המטבח עם האי המתאים ביותר למטבח החדש שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *