תכנון מטבח דורש מקצועיות ותשומת לב לכל פרט. מצד אחד כל מטבח הוא אינדיבידואלי ומתוכנן בהתאמה לצרכים האישיים ומצד אחר הוא חלל משותף, המיועד לכל דיירי הבית ולעיתים קרובות גם למשפחה המורחבת ואף לאורחים. מיקומו בבית הוא מרכזי במובנים רבים.

למרות שהוא מקום פונקציונלי לחלוטין, האסתטיות שלו לא פחות חשובה. זה אומר שמטבח הוא בהחלט מקום מורכב שהתכנון שלו איננו פשוט. על מנת שנוכל ליהנות ממנו, שיהיה לנו נוח לעבוד בו, לבשל ולארח, ושהוא ילווה אותנו זמן ממושך ויישאר עדכני לאורך הזמן נדרשת כאן מלאכת מחשבת, קבלת החלטות והערכות תקציבית.

חמישה טיפים שראוי לקחת בחשבון בתכנון מטבח חדש:

הרגלים ישנים – הרגלים חדשים

הרגלי העבודה שלנו במטבח נרכשו כנראה במשך שנות חוויות וניסיון רבות. מטבח חדש אינו אומר שעלינו לזנוח כל הרגל קודם ולהתרגל מיד לחדש. המטרה היא ליהנות מהעולם החדש על מנת להיטיב עם אורח החיים הקיים.

מטבחים מודרניים הם מטבחים שצועדים קדימה. לחברת מטבחים יוקרתית תמיד יהיו פתרונות מתקדמים, עיצובים מרגשים וחומרים חדשניים. כאשר מתכננים את המטבח החדש מומלץ לחשוב על ההרגלים עליהם לא נרצה לוותר ונחפש פתרון עבורם (אפשר להכין רשימה מסודרת). עם זאת כדאי לבוא עם ראש פתוח, כי יתכן מאד שנתוודע לפתרונות חדשניים הולמים, שלא הכרנו או לא חשבנו עליהם קודם.

מוצרים נלווים

מטבח מכיל בעיקר ארונות, כאלו ואחרים. כל היחידות יותאמו לצרכים ולעיצוב המבוקש. האפשרויות הן כמעט אינסופיות. אולם ארונות המטבח אינם השחקנים הבלעדיים. בכל מטבח ישנם מוצרים נלווים, חשובים לא פחות, כמו: מוצרי חשמל, כיור, ברז ומשטחי העבודה.
המוצרים הנלווים למטבח אינם אחידים ומוצעים במגוון רב. קיימת תשובה כמעט לכל צורך, דרישה וטעם אישי. לכן מומלץ לערוך סקר שוק ולהתחיל להכיר את מה שקיים ולחשוב על ההעדפות האישיות ומה יתאים לדרישות. רצוי להיעזר במעצבים מקצועיים או במעצבי חברות המטבחים. ההיצע בהחלט רב ובקשת רחבה של מחירים. הבחירות ישפיעו כמובן על תכנון המטבח.

תכנון מקצועי

כאשר הצרכים יהיו במודעות והבחירות של המוצרים הנלווים יתחילו להתבהר יהיה אפשר להתחיל לתכנן את המטבח. כמובן שההתייחסות הראשונה תהיה לחלל הנתון ומכאן תהיה מלאכת תכנון, עיצוב והתאמה, שתיקח בחשבון את כל הנתונים. זו תהיה מלאכת מחשבת מורכבת בראייה כוללת, שתאסוף ותתאים כל פרט לחברו. וכידוע, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים…

לחברות המטבחים יש בדרך כלל מעצבים מקצועיים, שיוכלו להציע תוכנית הולמת ובעיקר להתאים אותה למוצרי החברה אותה הם מייצגים. לליווי אדריכלי או עיצוב פנים תהיה התייחסות כוללנית יותר ממבט-על על כל הפרויקט. זה כבר עניין של השקפה ושאלה של היקף הליווי המבוקש.

ליווי מקצועי, כזה או אחר, מומלץ בכל מקרה על מנת שיוכל לכוון, לנתב ולמנוע טעויות מצערות. ובעיקר לוודא את ההתאמות הנכונות, כי לא מחליפים מטבח לעיתים קרובות. הוא הוצאה נכבדת ונרצה שהמטבח החדש ילווה אותנו שנים רבות.

חברת מטבחים או נגר

לרכישת מטבח בחברת מטבחים גדולה ומוכרת, בעלת מוניטין, יתרונות רבים. חברה גדולה יכולה להרשות לעצמה ייצור מתועש ברמה טכנולוגית גבוהה, שימוש בחומרים מובחרים ובפרזולים המתקדמים ביותר ועדיין להציע מחיר תחרותי. לחברת מטבחים גדולה ויוקרתית יהיו בדרך כלל מחלקת מחקר ופיתוח ותהליכי ייצור מבוקרים. תהליכים אלו נועדו לתמוך בהחלטות התכנון והעיצוב, להתחשב בשיקולי הנדסת אנוש ולהבטיח עמידות לאורך זמן. הרי זו המומחיות של חברת מטבחים כזו והיא תשאף להיות מובילה וחדשנית, בתחום העיצוב ובאיכות המוצר גם יחד.

שירות

חברת מטבחים תיחשב לטובה ומובילה לא רק בגלל עיצוביה ואיכותה. שמה אמור ללכת לפניה גם בשל שירות מצוין ואחריות.

מטבחי next125, מותג הפרימיום של חברת Schuller גרמניה, מעניקים 5 שנות אחריות. המטבח מיובא במלואו מגרמניה בהתאמה אישית לפי תוכנית מדויקת. אם יהיה צורך בשירות הוא יעשה בזמנים קצרים יחסית. מכיוון שחברת Schuller היא אחת החברות הגדולות בעולם ומתנהלת בצורה ממוחשבת – חלקי חילוף לכל מטבח קיימים בדרך כלל באופן סדיר כל הזמן, כך שאם חלילה חלק ניזוק או חסר, זמן אספקתו יהיה יחסית קצר והחלק הנדרש יהיה מדויק. הוא יגיע ארצה בטיסה מידית או במשלוחים התדירים הקבועים.

את מוצרי החברה אפשר להכיר באולם התצוגה של מטבחי next125 ברחוב גלגלי הפלדה 19 באזור התעשיה של הרצליה פיתוח.

מאמרים נוספים על תכנון מטבחים

תכנון מטבחים – התהליך

תהליך תכנון מטבחים כרוך בשיתוף פעולה בין בעלי העניין ומספר אנשי מקצוע. תכנון מטבחים נעשה בדרך כלל בכמה שלבים. באו נכיר את השותפים לתהליך כדי

המשך »

תכנון מטבחים לדירות קטנות

נתחיל בסיפור אמיתי על מטבח קטן בדירת אירוח בעיר מרכזית בחו"ל: במטבח, שלא היה יותר קטן ממטבחים אחרים בדירות אירוח קטנות, המתכננים לא מצאו מקום

המשך »

5 דגשים חשובים לתכנון מטבח

תכנון מטבח חדש הוא פרויקט מורכב. 5 דגשים יעזרו להגיע לתוצאה הטובה ביותר: מומלץ להתחיל בקביעת תקציב. למצוא את תוכנית הפריסה הטובה ביותר של הארונות.

המשך »

ייצור מטבחים מיוחדים

אנשים מאד מחוברים למטבחים שלהם. מי שהמטבח חשוב לו יעדיף מטבח איכותי, שיתאים לשאיפות העיצוב שלו, לאופיו ולסגנונו האישי. הפעילות במטבח, בין אם היא מלאכת

המשך »

תכנון מטבחים מודרניים

תכנון מטבחים מודרניים יתחיל בתשובות לשאלות של צרכים, דרישות, טעם אישי ותכונות המקום. אם תשאלו אדריכלים מה הוא המקום החשוב ביותר בבית סביר להניח כי

המשך »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *