מטבח קטן דורש התייחסות מיוחדת. אין בו סלחנות לפשרות. הוא חייב להיות מאד חכם ומדויק על מנת שיהיה אפשר להפיק את המירב מהשטח הנתון.

מטבח בסגנון המודרני יהיה אידיאלי למטבחים קטנים כי במטבחים מודרניים אין פרטים שאין בהם צורך ממשי. אין אלמנטים קישוטיים שיתפסו מקום מבלי שיהיה להם גם שימוש פונקציונלי כלשהו. במטבחי יוקרה מודרניים הפונקציונליות תמיד תוגש בצורה האסתטית ביותר. כל פרט במטבח ישרת שתי מטרות יחדיו: פונקציונליות ואסתטיקה.

עיצוב מטבח קטן הוא אתגר גדול

מטבח יכול להיות מושלם בכל קנה מידה. אולי יש אתגר גדול בעיצוב של מטבח קטן אבל התכנון והעיצוב יכולים לפצות ולהתאים את המטבח לצרכי המשתמשים בו בצורה מקסימלית. גודל המטבח הוא בדרך כלל פרופורציונלי לגודל הדירה. מטבח קטן יחסית בדירה קטנה יחסית מיועד למספר משתמשים מצומצם באותו היחס ולכן רצוי להתאים את המטבח לדרישות המעשיות.

כל מטבח מורכב מפונקציות הכרחיות, כמו כיור, כיריים, מקרר, תנור ועוד מוצרים נלווים, שיכולים להשתנות מאדם אחד לאחר. עצם הבחירה הנכונה של המוצרים הנלווים תוכל לנצל בחכמה את החלל הנתון למטבח. בחירה במוצרים אינטגרליים, למשל, לא תבזבז אף סנטימטר. מוצרי החשמל יהיו בדיוק בגודל הארון הנדרש להם ולא תהיה הזדקקות למרווחים נוספים.

אפשר לשקול לבחור במוצרי חשמל קטנים יותר, כמו מדיח צר ברוחב 45 ס"מ או מדיח בגודל מגירה עמוקה. מקרר ברוחב 60 ס"מ יכול להספיק לזוג או משפחה קטנה. תנור משולב עם מיקרוגל יציעו שתי פונקציות במכשיר חשמלי אחד. התאמת מוצרי החשמל לפרופורציות המטבח תשאיר מקומות חשובים לפונקציות הכרחיות אחרות במטבח, כמו אחסון, משטחי עבודה וכדומה.

הכוונה היא לא לוותר על פונקציות חשובות אלא לתכנן במחשבה פתוחה ולמצוא פתרונות.

אחסון במטבחים קטנים

אחרי שנמצאו מקום ותכנון ראוי לכל הפונקציות ההכרחיות במטבח יש לתת את הדעת לסוגיית האחסון. כאן יש לנצל כל אפשרות.

מטבחי next125 מציעים, למשל, גבהים שונים לארונות התחתונים במטבח. אחד מהם הוא ארון תחתון, גבוה במיוחד, בגובה 87.5 ס"מ עם מסד (צוקל) מינימלי בגובה 5 ס"מ בלבד. כאשר מתכננים מטבח עם ארונות תחתונים גבוהים הרווח הוא כפול. האחסון גדל ב-25% מארון תחתון ממוצע, כלומר: נוספה עוד מגירה בגובה הארון. יתרון נוסף הוא עיצוב יוצא מן הכלל. הארונות נראים כמרחפים על מסד דיסקרטי, שנראה כמו צל של הארונות בלבד. העיצוב החדש ופורץ הדרך זיכה את המותג next125 בפרס ה–red dot היוקרתי בשנת 2016 ובפרס העיצוב הגרמני בשנת 2018. זו ללא ספק תוספת אחסון משמעותית לכל מטבח ובוודאי כאשר מדובר בעיצוב מטבחים קטנים.

אבזור חכם למגירות יעשה סדר בתוך המגירות העמוקות, הרחבות, והיכן שיש סדר הארגון והאחסון יהיו הרבה יותר נוחים ויכילו הרבה יותר. טכנולוגיה מתקדמת תוכל להעשיר עוד את האפשרויות עם פרזולים חכמים.

את המרווח בין הארון התחתון לעליון אפשר גם כן לנצל לטובת כלי עזר שימושיים בהישג יד.
בעזרת חיפוי קיר שיכול לקבל אביזרים שונים תלויים, העבודה במטבח תהיה נוחה, חווייתית והעיצוב יקבל ממדים נוספים.

מטבחי next125 חשבו על אופציות שימושיות מגוונות לחיפויי הקיר. מדפי מתכת ואביזרים רבים מאלומיניום בגוון שחור אוניקס או נירוסטה, כמו: מתקן לנייר מגבת, בוצ'ר מגנטי לסכיני שף, מעמדים לתבלינים, מדף מיוחד לכוסות היין ועוד, יהפכו כל מטבח ליצירה אישית.

עיצוב מטבח בהתאמה אישית

התאמה אישית של המטבח חשובה תמיד ובוודאי כאשר מדובר במטבחים קטנים. חברת מטבחים שיהיה בה מבחר גדול ונרחב של יחידות מסוגים שונים ובמידות שונות תקל מאד את ההתאמה האישית ומציאת העיצוב המתאים ביותר לכל מטבח. כי כל מטבח, בכל קנה מידה, צריך לשרת היטב את המשתמשים בו ולהתאים לאורח חייהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *