צילום: גידי בועז

תהליך העיצוב של מטבח חדש כולל גם את התאמת משטחי העבודה. בדרך כלל בחירת משטחי העבודה מתרחשת בפועל במהלך השלבים האמצעיים עד המאוחרים יותר של תהליך עיצוב המטבח. הרוב משאירים את הבחירה ממש לסוף התהליך. לעיתים ממש עד לאחר שהמטבח מורכב. כך תהיה תמונה בהירה יותר של המטבח, כולל התאמה גם לריצוף. מעטים יתאהבו בתחילה במשטח עבודה מיוחד או פלטת אבן טבעית יוצאת דופן ויתאימו את המטבח אליהם.

תכנון ופריסה של המטבח

בשלבים המוקדמים של עיצוב המטבח בדרך כלל מתמקדים בתכנון הפריסה הכוללת, בהצבת הארונות, בבחירת מכשירי החשמל והאביזרים. זה השלב בו מתחילים לשקול את הסגנון והפונקציונליות הכללית הרצויה למטבח. אלו יהיו גם השיקולים העיקריים שישפיעו על בחירת החומר והעיצוב של משטחי העבודה, שאמורים להשלים את הארונות ליצירת הרמוניה ויזואלית במטבח. המטרה היא כמובן ליצור אסתטיקה עיצובית מגובשת ומאוזנת ולא פחות חשוב – לאפשר נוחות עבודה ופרקטיות.

סיום העיצוב וזיהוי סגנון המטבח

ככל שמתקרבים לתהליך סיום העיצוב של המטבח תמונת הסגנון של המטבח תהיה ברורה יותר, כולל ערכת הצבעים והחומרים במטבח. בשלב זה אפשר לקבל החלטה סופית לגבי החומר, הגוונים, הטקסטורה והגימור הספציפיים של משטחי העבודה המתאימים ביותר להעדפות הוויזואליות, הפונקציונליות ולתקציב. בין אם המטבח מודרני או כפרי בחירת משטחי העבודה אמורה להשלים את הסגנון והאסתטיקה הנבחרת.

הערכת אפשרויות החומר

קיימים חומרים שונים למשטחי עבודה. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. האפשרויות הפופולריות כוללות גרניט טבעית, פורצלן וקוורץ. השיקולים צרכים לקחת בחשבון מעבר לנראות שלו את עמידות החומר בעבודת המטבח השוטפת, את דרישות התחזוקה שלו ואת העלויות. החומר שראוי שייבחר יהיה זה שיענה על כל הצרכים וההעדפות.

עיצוב פנים: גילי אונגר, צילום: גידי בועז

עיצוב פנים: טל דיזיין, צילום: עדי אקשטיין

תיעדוף פונקציונלי

מומלץ לתת לתיעדוף הפונקציונלי משקל רב. בסופו של דבר מרבית העבודה במטבח מתבצעת על משטחי המטבח. חשבו איך אתם משתמשים במטבח שלכם ואילו תכונות הכי חשובות לכם. האם הכי חשוב שהחומר יהיה עמיד בפני שריטות בשימוש רב? בפני כתמים? האם יש צורך במשטח עמיד במיוחד בחום גבוה? בתחזוקה קלה? שקלו אלו תכונות הן החשובות ביותר שיהיו במשטחי העבודה שלכם. הגורמים הללו יעזרו לבחור משטח עבודה, שלא רק נראה טוב אלא גם מתאים לאורח החיים שלכם.
לדוגמא: משטחי עבודה מעץ יקבלו שריטות בקלות יחסית, כך גם משטחים בעלי ברק. למשטחי פורצלן יש נטייה גבוהה יותר ממשטחים אחרים לשברים בקצוות בשל קשיות החומר, משטחי קוורץ בהירים יהיו רגישים יותר לכתמים. כך גם שיש טבעי.

קבעו את התקציב שלכם

טווח התקציב של משטחי עבודה יכול להשתנות מחומר לחומר. לכן מומלץ לקבוע תקציב לפני קבלת החלטה. יש לקחת בחשבון שחומרים מסוימים עשויים לדרוש תחזוקה שוטפת או החלפה בטווח הארוך, מה שישפיע על העלות הכוללת.

ייעוץ מקצועי

השפע שהשוק מציע היום הוא רב ומגוון. אם אינכם בטוחים או מתקשים לבחור איזה משטח עבודה יתאים ביותר למטבח שלכם, התייעצו עם מעצב.ת המטבחים שלכם או עם איש מקצוע בתחום. הם יכולים לשפוך אור, לספק תובנות חשובות ולעזור לקבל החלטה מושכלת, שתהיה מבוססת על הדרישות הספציפיות שלכם והתאמה טובה גם לריצוף ולבית בכלל. המטרה היא ליצור חלל מטבח מגובש ופונקציונלי על ידי התחשבות בסגנון, בערכת הצבעים, החומרים, הפונקציונליות והתקציב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *