מטבח שחור הוא אמירה קלאסית לצד נועזת בעיצוב המטבח. שחור הוא צבע חזק ונצחי שלעולם לא יוצא מהאופנה. בכוחו לגרום למקום להיראות יותר מודרני ועכשווי ולכן יהיה בחירה מצוינת בעיצוב מטבח מודרני אלגנטי. הוא אמנם יכול גם לעבוד עם סגנונות עיצוב אחרים אך החיבור לסגנון המודרני מאד מוצלח.

יצירת מראה דרמטי ומתוחכם

הגוון השחור נראה מלוטש ומוקפד ויתאים ליצירת מטבח במראה דרמטי ומתוחכם. נוכחותו תיצור אמירה נועזת שתהיה מוקד החלל. בעזרת תכנון טוב ואיכותי ניתן ליצור אתו מראה נצחי וקלאסי. המטבחים המודרניים מאד אוהבים אותו כי יש לו השפעה ויזואלית דרמטית מעצם הגוון עצמו ללא צורך באמצעי קישוט או אלמנטים אחרים. לכן הוא נראה במיטבו בעיצוב מינימליסטי.

מטבח נוח לעיצוב

מטבח שחור יכול להיות מטבח נוח לעיצוב כי הוא צבע קלאסי, שניתן לשלב עם הרבה צבעים וצורות גימור שונות. ניתן בקלות לאבזר אותו, כך שיתאים לכל תפאורה. מטבחים שחורים נוטים להיות נועזים ומושכים את העין והם יכולים ליצור ניגוד בולט עם צבעים אחרים בחדר. הוא משתלב היטב עם פלטות צבעים בהירים וכהים כאחד וקל להתאים להם מכשירי חשמל, משטחי עבודה וגופי תאורה. אפשר לשלב טקסטורות שונות בעיצוב המטבח השחור, כדי להוסיף עניין וממד נוסף, או הדגשות מעץ או נירוסטה.

שחור פרקטי

שחור יכול להיות צבע נהדר להסתרת לכלוך, שומן וכתמים. אמנם סימני לכלוך אופייניים למטבח לא יראו עליו בקלות כמו על צבעים בהירים, אך על מנת לזכות ביתרונותיו הטבעיים של הגוון חשוב לבחור במטבח מחומרים איכותיים. הגנה מיוחדת לחזיתות המטבח מפני טביעות אצבעות ושריטות יוכלו להבטיח מטבח שחור שהוא פרקטי ונוח לתחזוקה לשנים רבות.
זו ההגנה שקיימת בכל מטבחי next125: במטבחי הצבע, במטבחי הזכוכית או בדלתות הפורמייקה מסוג ננו ופניקס. זו הגנה מיוחדת של AFP (Anti Finger Print surface), שמפחיתה באופן משמעותי סימני טביעות אצבעות. צפיפות החומר בדלתות המותג תוכל גם להגן מפני מרבית השריטות בעבודה השוטפת במטבח. ואם בוחרים במטבחי פורצלן בגוון שחור הרי שמקבלים חומר איכותי, קשיח וקשוח, שיוכיח פרקטיות ברמה הגבוהה ביותר.

עיצוב פנים: רוני סמסון, צילום: שירן כרמל

עיצוב פנים: רוני סמסון, צילום: שירן כרמל

מטבח שחור היא הבחירה הפופולרית של האדריכלים ומעצבי הפנים

בשל היתרונות הללו מטבח שחור הוא לרוב הבחירה הפופולרית של האדריכלים והמעצבים. אם המטבח הוא המרכז הרי שבכוחו להשפיע על סגנון הבית כולו. מכיוון שהצבע השחור, למרות נוכחותו המרשימה, הוא בעצם צבע ניטרלי, שניתן לשלב בקלות בכל פלטת צבעים, ומכיוון שהסגנון המודרני הוא סגנון שיכול להשתלב באופן אקלקטי בעיצובים בעלי אופי מגוון יחסית – זה מכתיר את המטבח השחור בסגנון מודרני לבחירה מצוינת ומועדפת. לכן המטבחים השחורים הפכו כה פופולריים ומבוקשים.

טיפ: הוסיפו אור

כדי למנוע תחושה חשוכה מומלץ לשלב שפע של תאורה טבעית ומלאכותית בעיצוב מטבח שחור. אפשר לבחור במשטחי עבודה בהירים, בחיפוי קיר בהיר ומואר ובריצוף כדי להחזיר אור. אפשר לבחור בגופי תאורה, נסתרים וגלויים שיאזנו את כמויות האור הנדרשות. תאורה מתוכננת היטב יכולה להוסיף עומק, מרקם והגדרה לחלל, להדגיש את התכונות הייחודיות של המטבח השחור וליצור תוצאה מדהימה מבחינה ויזואלית. זה גם יכול לעזור ליצור אווירה נעימה ולהפוך את החלל כולו למזמין ונוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *