קיימים היום סוגים שונים של משטחי עבודה למטבח. בבחירת משטח העבודה יש לקחת בחשבון גורמים שונים, עוד לפני שהכנסנו שיקולי אסתטיקה וטעם אישי, כמו: גודל השטח, אופי העבודה במטבח, עמידות נדרשת, דרישות תחזוקה ועלות. לאחר מכן יכנסו שיקולי התאמה לסגנון המטבח ולעיצוב הכללי, בחירת צבע ומרקם.
סוגי משטחי העבודה העיקריים הם: גרניט, שיש, קוורץ, פורצלן, קוריאן, עץ ונירוסטה. חלקם טבעיים וחלקם מתועשים ולכל אחד מהם אופי ותכונות משלו. בואו נכיר אותם.

משטחי עבודה מגרניט

הגרניט הוא חומר טבעי, כל משטח הוא ייחודי ולכן הוא מציע מראה אטרקטיבי ויוקרתי לכל מטבח. הגרניט הוא אחד החומרים החזקים בטבע. הוא חומר קשה מאוד, אינו נקבובי ועמיד בפני שריטות וחום. זה הופך אותו לבחירה אידיאלית עבור משטחי עבודה במטבח מכיוון שהוא יעמוד בפני בלאי יומיומי, קל לתחזוקה והיגייני. הנראות שלו מאד מרשימה.

משטחי עבודה משיש

השיש, בדומה לגרניט, גם הוא חומר טבעי וזה אומר שיש לו יופי נצחי. הוא חזק, עמיד וקל יחסית לניקוי. עם זאת הוא חומר נקבובי הדורש טיפול לאיטום ולכן יש לו נטייה להכתמה ואינו עמיד בפני שריטות. הוא איננו אידאלי למטבחים עובדים ועמוסים. מחירו יקבע בהתאם למידת נדירותו בטבע.

משטחי קוורץ למטבח

משטחי הקוורץ הם משטחים מתועשים ומגיעים במגוון של צבעים, טקסטורות ודוגמאות כך שהם מתאימים לכל עיצוב מטבח. הם עמידים בפני שריטות, כתמים וחום. הם אינם נקבוביים ולכן הם הגניים ועמידים מאוד בפני חיידקים או עובש. קל לשמור עליהם נקיים והם דורשים תחזוקה מינימלית בלבד. בהשוואה לחומרים אחרים הם נחשבים לחסכוניים.

משטח עבודה מפורצלן

אחד המשטחים הפופולריים היום, בעיקר במטבחי היוקרה המודרניים, הוא משטח הפורצלן (יש שמכנים אותו "גרניט פורצלן"). הפורצלן הוא חומר מתועש, עמיד במיוחד בפני חום גבוה, שריטות וכתמים. הוא אינו נקבובי, אינו סופג או סופח ולכן הוא היגייני, קל מאד לניקוי ולתחזוקה. הפורצלן מוצע במגוון רחב מאד של טקסטורות וצבעים, מה שמאפשר גמישות עיצובית רבה מאד.
עם כל מעלותיו יש לו שני חסרונות שיש לקחת בחשבון: היותו חומר קשה מאד ועל כן עם נטייה להיות שביר ולהיסדק יותר מחומרים אחרים. הוא גם בדרך כלל יקר יותר מחומרי משטחי עבודה אחרים.

עיצוב פנים: זיוה בר, צילום: גידי בועז

משטח עבודה מקוריאן

משטח העבודה למטבח מקוריאן עשוי משילוב של מינרלים טבעיים, פולימר אקרילי ופיגמנטים של צבע. הוא נמצא בשימוש נרחב כמשטח עבודה במעבדות, במטבחים ובחדרי רחצה בשל עמידותו, התחזוקה הקלה והמראה האטרקטיבי שלו. החיבורים לא נראים בו והוא זמין במגוון רחב של צבעים ודוגמאות. הקוריאן אטום לחלוטין, קל לניקוי וחיטוי ועל כן היגייני מאד. הוא רגיש לשריטות על ידי חפצים חדים ועם זאת קל יחסית לבצע בו תיקונים. הוא נחשב למוצר פרימיום והוא יקר יותר מחומרי משטח מוצקים אחרים.

משטחי עץ למטבח

למרות היותו טבעי ורך מאבן משטח עץ יכול להיות עמיד ביותר ולהחזיק מעמד למשך שנים רבות אם יהיה מתוחזק כראוי. המראה הטבעי שלו מזמין ומוסיף חמימות. משטחי העץ מגוונים ביותר וניתן לצבוע אותם או לעבד אותם כך שיתאימו לכל תפאורה. הם עמידים בחום ובמים בכמות סבירה. עם זאת הם דורשים תחזוקה שוטפת כדי לשמרם ויכולים להינזק בקלות, כמו לקבל שריטות או להיסדק ולהתעוות אם הם חשופים ולא זוכים לטיפול ראוי. גם הם יקרים בדרך כלל מחומרים אחרים, כמו למינציה למשל.

משטח עבודה מנירוסטה

הנירוסטה מגיעה למטבח הבייתי מהמטבחים המתועשים. היא חומר חזק ועמיד בפני כתמים ובלאי כבד, אם כי יכולים לראות עליה סימני שריטות. הנירוסטה אינה נקבובית ועל כן היגיינית ועמידה בפני חיידקים ומזהמים אחרים. האסתטיקה שלה מיוחדת, מודרנית, המוסיפה נופך של יוקרה. היא נחשבת לאפשרות היקרה ביותר של משטחי העבודה למטבח. יש שמפריע להם הרעש כאשר פריטים נופלים עליה או שהחומר קר מדי עבורם.
האפשרויות רבות ואת הבחירה הסופית במשטח העבודה ובחיפויי הקירות למטבח מומלץ לבצע לאחר בחירת את הארונות ומוצרי החשמל. הם צריכים להיות תואמים לכל האלמנטים במטבח. בחרו אותם כאשר כל השיקולים נלקחים בחשבון: שיקולי אסתטיקה, פרקטיקה ותקציב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *