עיצוב פנים: רוני סמסון, צילום: שירן כרמל

מגמות עיצוב פנים הן סובייקטיביות, כמו ההעדפות האישיות, והן עשויות להשתנות. בשנים האחרונות קשה להתעלם מהמטבחים השחורים שהפכו ממש לטרנד חם. יתכן שלמשפיעים ולידוענים, בארץ ובעולם, שקובעים לעתים קרובות מגמות באופנה, בסגנון החיים ובעיצוב הבית, הייתה יד בדבר ברגע שהעלו לרשתות החברתיות את המטבח השחור שלהם, או שהמטבחים השחורים הפכו פופולריים בזכות הנראות המשמעותית שלהם, המראה המלוטש והמתוחכם.

עיצוב ייחודי ונועז

אין ספק שמטבחים שחורים הם אמירה עיצובית ייחודית ונועזת. הם בהחלט בולטים ממטבחים מסורתיים לבנים או בצבע ניטרלי אחר. המעדיפים שעיצוב הפנים בביתם יהיה עם הצהרה עיצובית והמטבח כמרכז יהיה עם נוכחות ייחודית ונועזת – מטבח שחור הוא בחירה אטרקטיבית. מכל הצבעים זו נוכחות מודגשת שיש בה גם אלגנטיות קלאסית, שתוכל להשתלב בקלות יחסית בבחירות עיצוביות אחרות בבית.

עיצוב מודרני ומתוחכם

מטבחים שחורים משדרים אווירה מודרנית מתוחכמת. האסתטיקה המהודרת והמינימליסטית של מטבח שחור, הכולל משטחי עבודה ומוצרי חשמל תואמים, מוסיפה נופך של אלגנטיות ויוקרה למרחב ולבית כולו. זו אווירה המהדהדת לכל המחפשים מראה עכשווי נוכח ובועט.

עיצוב רבגוני ונצחי

האמת היא שמטבח שחור לא שייך לסגנון המודרני בלבד. הוא צבע רב תכליתי שיכול לעבוד היטב עם סגנונות עיצוב שונים, מתעשייתי ועד סקנדינבי ואפילו יכול להתאים לסגנון המסורתי בעיצוב המתאים. את הצבע השחור ניתן לשלב בקלות עם חומרים ואפשרויות גימור שונים. הוא יהיה נפלא בשילוב עם יחידות מעץ, שיוסיף חמימות למראה הכללי. הכל תלוי בהתאמה העיצובית הנכונה. בנוסף, לצבע השחור יש איכות נצחית שכנראה תמיד תישאר באופנה ולכן זו בחירה די בטוחה בהשקעה לטווח ארוך.

ניגודיות דרמטית והשפעה חזותית

אחד מיתרונותיהם של המטבחים השחורים הוא אפשרות העיצוב של ניגודיות דרמטית בולטת ביניהם אל מול האלמנטים הנמצאים במרחב שלהם, כמו צבע הקירות, הריצוף או משטחי העבודה. יש כאן אפשרויות לניגוד עיצובי שיכול להוסיף עומק ועניין ויזואלי לחלל. מטבח שחור על רקע בהיר יכולה להבליט את איכויותיו ולהפוך אותו לבעל חזות מושכת במיוחד.

פרקטיות והסתרת פגעים

הצפייה היא שמשטחים שחורים יהיו טובים יותר בהסתרת פגעים מעבודה שוטפת במטבח, כמו כתמים ושריטות, בהשוואה לצבעים בהירים יותר. הפרקטיות הזו הופכת את המטבחים השחורים לבחירה טובה למי שמבקש מטבח עם תחזוקה קלה. אולם הדבר יהיה נכון רק במידה ואיכות החומרים מהם עשוי המטבח יהיו ברמה גבוהה. חיפויי דלתות מחומרים עמידים עם הגנה מיוחדת לטביעות אצבעות אכן יוכיחו פרקטיות ויהיו קלים לניקוי. חומרים איכותיים מסוימים אף לא יגלו רגישות יתר לשריטות, כמו דלתות פניקס, פורצלן או זכוכית איכותית מחוסמת. אחרת מטבח שחור יכול להיות קשה לניקוי ויראו עליו בקלות טביעות אצבעות מרגיזות.

הגדלת הזמינות והאפשרויות

ככל שהטרנד של המטבחים השחורים צבר פופולריות, יצרנים ומעצבים הגיבו בהצעת מגוון רחב יותר של אפשרויות ועיצובים של מטבחים שחורים. למותג next125, מותג הפרימיום של מטבחי שולר מגרמניה, יש שפע של חומרים מומלצים, עמידים ופרקטיים, לדלתות שחורות, כמו צבע בשכבות רבות עם הגנה לטביעות אצבעות, פניקס, זכוכית ופורצלן. עוד בקולקציה אפשר למצוא אביזרים מעוצבים שונים מאלומיניום בגוון שחור אוניקס, שימשיכו את העיצוב, כמו מערכות מדפים, אביזרים שימושיים ועגלת טרולי ניידת. כולם יכולים להפוך את המטבח השחור החדש שלכם למופע עיצובי אישי, מרשים וחד פעמי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *