מטבח מודרני עם אי, צילום: גידי בועז

מטבחים לבנים תמיד יהיו פופולריים. למטבח לבן מראה נצחי, קלאסי ורענן שלעולם לא יוצא מהאופנה. זו בחירה בטוחה וניטרלית שיכולה לעבוד עם כל סגנון או טרנד ובהחלט גם לעמוד בפני עצמה. עיצוב נכון ושיקול דעת מדוקדק יוכלו ליצור מטבח לבן מרשים ופונקציונלי שיוכל ללוות את בעליו שנים רבות.

מטבח לבן רב תכליתי

לבן הוא צבע יסוד, בהיר, אוורירי ורב תכליתי. לבן מחזיר אור ויכול לגרום גם למטבח קטן להרגיש גדול יותר ומואר. את הלבן ניתן לשלב עם כל צבע או סגנון אחר והוא יכול לעבוד עם מגוון חומרים וצורות גימור כדי ליצור מראה ייחודי. אלו יתרונות רבים שקשה לאפיין בהם גווני צבע אחרים.

ערך מכירה חוזר

תכונת הרב תכליתיות של הצבע הופכת את המטבחים הלבנים לבחירה הפופולרית ביותר בקרב רוכשי דירות ולכן יכולה להעלות את ערך המכירה החוזרת של הבית. זה צבע שלא מעורר התנגדות בדרך כלל או קונטרוברסליות ולכן קל לקבל אותו כעיצוב קיים. הוא בחירה נצחית וקלאסית שתתקבל על ידי מרבית האוכלוסייה. לכן כאשר רוצים לכוון לקו טעם רחב יחסית הבחירה במטבח לבן תהיה הבחירה האולטימטיבית.

בחרו את הגוון המתאים והעיצוב המדויק

למרות היותו צבע יסוד כאשר בוחרים במטבח לבן חשוב למצוא את הגוון המתאים. יש לקחת בחשבון את שאר הצבעים בבית ולבחור בגוון המשלים אותם. ללבן יכולה להיות נטייה לשמנת, לאפור או לצהוב ונרצה שהגוון יתאים לעיצוב המדויק שלנו. מטבח לבן יכול להיראות מינימליסטי אם נשמור על מונוכרומטיות. אם נוסיף לו חומרים טבעיים כמו עץ, אבן או שיש תתווסף למטבח הלבן חמימות. הוא יראה שונה כאשר הצבע יהיה בגימור שונה: מבריק או מט. ולמרות היותו יפה בפני עצמו אפשר גם לחשוב על תוספת של צבע: בארונות, במשטחי העבודה, במוצרי החשמל או בסביבה (רהיטים, קירות, גופי תאורה, שטיח וכדומה).

עיצוב פנים: טל פיזנטי, צילום: עדי אקשטיין

שמרו עליו נקי

ניקיון ותחזוקה קבועים ישמרו על מראה המטבח הלבן שלכם יפה לאורך שנים. כאשר בוחרים בחומרים איכותיים תמצאו שמטבחים לבנים קלים מאד לניקוי ותחזוקה.

חסרונות של מטבחים לבנים

מטבח לבן לגמרי יכול להיראות סטרילי וקר אם לא נאזן אותו עם צבעים ומרקמים אחרים. מטבחים לבנים דורשים עיצוב מוקפד כדי להימנע ממראה שטוח או משעמם. שילוב של חומרים, מרקמים וגימור מיוחד יוכלו לעזור ליצירת עניין, ניגודיות או עומק. אפשר להוסיף אישיות למטבח לבן גם בעזרת מוצרי חשמל או אביזרים בצבעים ובטקסטורות שונות.

כאשר בוחרים במטבח לבן באיכות פחותה יתכן שיהיה קשה לשמור על מראה חדש ורענן עם הזמן. משטחי דלתות לבנים יכולים להיות קשים לניקוי או להצהיב, בעיקר בקצוות (קנטים) בחלוף זמן.

עיצוב חלל המאזן בין סגנון ותפקוד ביחד עם בחירה במותג איכותי יאפשרו הנאה ממושכת ממטבח לבן נצחי, מרשים ומזמין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *