אדריכל חיים אלמקיאס, צילום: גידי בועז

מגמות עיצוב מתפתחות תרמו בשנים האחרונות לפופולריות הגוברת של מטבחים שחורים. הם פופולריים בעיקר בעיצוב המודרני, המינימליסטי ונחשבים לאחד הטרנדים העכשוויים הבולטים בעיצוב פנים.
למי זה מתאים?

המעדיפים סגנונות עיצוב פנים מודרניים נועזים

מטבחים שחורים הם הצהרה ואמירה נועזת. למרות שהצבע השחור מקובל כצבע רב תכליתי, קל לשילוב ואהוד מאד באופנה – מטבחים שחורים אינם בחירה ניטרלית פשוטה. יש להם יתרונות עיצוב רבים: מטבחים שחורים בסגנון המודרני משדרים אווירה אלגנטית, דרמטית ועכשווית, ממש כמו באופנה, יש בהם עוצמה עיצובית מאד נוכחת, שאולי אין לצבע אחר – אך בעיצוב מטבחים זו עדיין בחירה ששמורה לנועזים. נמצא אותם בעיקר בבתים מאד מודרניים, מינימליסטיים, שלא חוששים ללכת עם הבחירות שלהם עד הסוף ולא חוששים מהמסה הגדולה יחסית של הצבע. בעיקר אצל אלו שאוהבים לאמץ אסתטיקה ייחודית ואופנתית ללא חשש.

מטבחי יוקרה שחורים

שחור מזוהה לעתים קרובות עם יוקרה ותחכום. אם השאיפה היא ליצור מראה יוקרתי פלטת צבעים שחורה תעזור בהחלט להשיג את האלגנטיות הרצויה למטבחי יוקרה. אך יש לשים לב לנקודה נוספת: על מטבח שחור כצבע מוחלט, אולי יותר מכל גוון צבע אחר, רואים כל דבר, כל טביעת אצבע, סימני לכלוך או שריטות. לחומר הנבחר לחזיתות המטבח תהיה השפעה גדולה על נראות המטבח וההנאה ממנו לאורך זמן. חשוב לבחור בחומרים איכותיים ופרקטיים במיוחד.
חזיתות מטבחי המותג next125, למשל, מוגנים בציפוי מיוחד הדוחה טביעות אצבעות. בשימוש יומיומי רגיל המטבח תמיד יראה במיטבו. ציפוי ההגנה לטביעות אצבעות גם אומר שיהיה קל יחסית לנקות את הדלתות בעת הצורך. כאשר מדובר בדלתות צבע, הצבועות באיכות מיוחדת במספר שכבות רב, או בחומרים חזקים לדלתות, כמו זכוכית ובוודאי פורצלן, תהייה הפגנת עמידות טובה יחסית גם לשריטות.

מטבח שחור כנקודת מוקד

אלו שרוצים שהמטבח שלהם יהיה נקודת מוקד ערכת צבעים שחורה תוכל להשיג את האפקט הזה. הנוכחות החזקה שלהם יכולה למשוך תשומת לב מיידית. גם בקרב אנשים שמעריכים פשטות ומינימליזם בחללי המגורים שלהם.

כיצד מתאימים?

אלו שרוצים שהמטבח שלהם יהיה נקודת מוקד ערכת צבעים שחורה תוכל להשיג את האפקט הזה. הנוכחות החזקה שלהם יכולה למשוך תשומת לב מיידית. גם בקרב אנשים שמעריכים פשטות ומינימליזם בחללי המגורים שלהם.

עיצוב פנים: רוני סמסון, צילום: שירן כרמל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *